اخبار داغ

گلایه مردم از وضعیت روشنایی ورودی حاجی‌آباد بیرجند/ قول راه‌وشهرسازی برای سال آینده

گلایه مردم از وضعیت روشنایی ورودی حاجی‌آباد بیرجند/ قول راه‌وشهرسازی برای سال آینده
دهیار حاجی‌آباد بیرجند گفت: اداره راه و شهرسازی در خصوص روشنایی بین امیرآباد و حاجی‌آباد اعلام کرد این قسمت در دستور کار ما نیست اما جهت ورودی از پل زیرگذر تا حاجی‌آباد قول دادند در اعتبارات سال آینده برای این قسمت اعتباری را پیش‌بینی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حاجی‌آباد یکی از مناطق حاشیه‌شهر بیرجند است که در فاصله 3 کیلومتری آن قرار دارد و در حدود 9 هزار نفر نیز جمعیت دارد. امکانات این روستا بسیار اندک بوده و همراه با رشد جمعیت رشد نمی‌کند. در مورد امکانات و کمبودها با ساکنان این روستا گفت‌وگویی داشتیم که نبود روشنایی ورودی حاجی‌آباد، قطعی آب در فصل تابستان، نبود مکان بازی و تفریح برای کودکان و خاکی‌بودن معابر روستا از جمله گلایه‌های مردم این روستا بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

محمد خسروی یکی از ساکنان روستای جاحی‌آباد در گفت‌وگو با خاورستان اظهار کرد: روشنایی ورودی حاجی‌آباد بسیار نامناسب است به طوری که شب امکان رفت‌وآمد در این مسیر وجود ندارد.

, خاورستان,

 

,

وی افزود: چند شب‌گذشته که بارش باران را شاهد بودیم، در هنگام عبور از ورودی حاجی‌آباد، جاده تاریک بود و باران نیز باعث شده بود دید کم شود و رانندگی بسیار مشکل بود.

,

 

,

این فرد ساکن روستای حاجی‌آباد ادامه داد: همچنین بین روستای حاجی‌آباد و امیرآباد روشنایی وجود ندارد به طوری که شب امکان رفت‌وآمد در این محل وجود ندارد.

,

 

,

وی با اشاره به این‌که در فصل تابستان با کمبود آب مواجه هستم و در بسیاری از روزها آب قطع است، افزود: در فصل تابستان که نیاز به کولر و وسایل سرمایشی داریم و این وسایل نیز بدون آب کارایی ندارد، روزهای بسیار سخت و طاقت‌فرسایی را می‌گذرانیم.

,

 

,

مهدی چاجی یکی دیگر از ساکنان روستای حاجی‌آباد در گفت‌وگو با خاورستان، از نبود فضای بازی برای کودکان گلایه کرد و گفت: در این روستا یک فضای بازی مناسب برای کودکان وجود ندارد و فقط در کنار آرامستان این روستا چند وسیله بازی غیراستاندارد وجود دارد.

, خاورستان,

 

,

وی همچنین به خاکی‌بودن برخی از معابر این روستا اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال برخی از معابر روستا آسفالت شده است اما در قسمت پشت صدمتری معابر زیادی وجود دارد که خاکی است و در زمان بارندگی رفت‌وآمد در این معابر بسیار سخت است و امیدواریم این معابر نیز آسفالت شود.

,

 

,

دستگردی دهیار روستای حاجی‌آباد بیرجند در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: در خصوص روشنایی بین روستای امیرآباد و حاجی‌آباد با اداره برق مکاتبه داشتیم و با توجه به این‌که این قسمت خارج از محدوده روستا است اداره برق روشنایی آن را انجام نمی‌دهد و گفته شده مربوط به اداره راه و شهرسازی است.

, خاورستان,

 

,

وی افزود: در این مورد با اداره راه و شهرسازی نیز مکاتبه کردیم و گفتند "اعتبار نداریم و روشنایی بین امیرآباد و حاجی‌آباد در دستور کار ما نیست" و در این زمینه هیچ قولی ندادند و وضعیت خیابان معلوم نیست و شاید عریض شود.

,

 

,

دهیار حاجی‌آباد گفت: راه و شهرسازی جهت ورودی حاجی‌آباد از پل زیرگذر تا حاجی‌آباد قول داده در اعتبارات سال آینده برای این قسمت اعتباری را پیش‌بینی کند.

,

 

,

300 میلیون تومان جهت اتمام فضای سبز و بازی نیاز است

, 300 میلیون تومان جهت اتمام فضای سبز و بازی نیاز است,

وی از ساخت فضای سبز و بازی در انتهای خیابان امام صادق علیه‌السلام خبر داد و افزود: این پارک 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سال آینده پارک بازی کودکان به بهره‌برداری خواهد رسید.

,

 

,

دستگردی با اشاره به این‌که تاکنون بیش از 130 میلیون تومان برای این پارک و فضای سبز هزینه شده است، خاطرنشان کرد: برای به اتمام فضای سبز و بازی بیش از 300 میلیون تومان دیگر اعتبار نیاز دارد.

,

 

,

وی افزود: اتمام کامل فضای سبز و بازی کودکان بیش از دو سال زمان می‌برد اما پارک بازی کودکان با وسایل استاندارد، ابتدای سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

,

 

,

دهیار حاجی‌آباد با اشاره به این‌که اعتبارات محدود و اولویت با معابر شمال حاجی‌آباد و جدول‌کشی و هدایت آب‌های سطحی است، گفت: امسال اولویت با معابر بود و به همین دلیل مقداری از اعتبارات صرف این کار شد و پارک بازی که قصد داشتیم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد به سال آینده موکول شد.

,

 

,

تابستان سال آینده با کمبود آب مواجه نخواهیم بود

, تابستان سال آینده با کمبود آب مواجه نخواهیم بود,

دستگردی با اشاره به کمبود آب در فصل تابستان، اشاره کرد: آب و فاضلاب روستایی همکاری کردند یک لوله مجزا علاوه بر لوله انتقال آب قبلی به روستای حاجی‌آباد کشیدند.

,

 

,

وی افزود: در سطح روستا باید حوضچه‌هایی ایجاد و این آب به شبکه متصل شود تا دیگر مشکل و کمبود آب نداشته باشیم.

,

 

,

دهیار حاجی‌آباد گفت: امیدواریم آب و فاضلاب روستایی تا پایان امسال حوضچه‌های مورد نظر را ایجاد کند و اتصال به شبکه برقرار شود و تابستان سال آینده با کمبود آب مواجه نخواهیم بود.

,

 

,

امسال 51 هزار مترمربع از معابر حاجی‌آباد آسفالت شد

,

دستگردی با اشاره به این‌که کوچه‌ها و خیابان‌‌های روستا از وضعیت خوبی برخوردار نبودند، خاطرنشان کرد: امسال 51 هزار مترمربع از کوچه‌ها و خیابان‌های روستا آسفالت شده و تا پایان سال 20 هزارمتر مربع دیگر نیز آسفالت خواهد شد و امیدوارم تا پایان سال آینده در روستا معبر خاکی نداشته باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه