اخبار داغ

رییس جهاد کشاورزی استان عنوان کرد:

لزوم تغییر الگوی کشت در آذربایجان‌غربی/ ۶۱۵۷۰ هکتار از اراضی به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شد

لزوم تغییر الگوی کشت در آذربایجان‌غربی/ ۶۱۵۷۰ هکتار از اراضی به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شد
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه باید موضوع تغییر الگوی کشت در این استان مورد توجه باشد، گفت: تجهیز بیش از ۶۱ هزار و ۵۷۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی به سیستم آبیاری تحت فشار جزو موفقیت‌های عظیم در حوزه کشاورزی استان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، رسول جلیلی عصر روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی که با حضور فعالان این حوزه برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه در بخش کشاورزی شاهد موفقیت‌های هرساله هستیم که حضور در رتبه نخست تولید محصولات از جمله چغندر قند، سیب درختی، آفتابگردان آجیلی و عسل تنها بخشی از این موفقیت‌ها به شمار می‌آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: در بخش جمعیت گاومیش هم رتبه نخست کشوری را داریم که در کنار محصولات کشاورزی جزو مهم‌ترین عملکردها و موفقیت‌ها محسوب می‌شود.

,

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی، با اشاره به لزوم استفاده از روش‌های آموزشی و نیز بهره‌گیری از آموزش‌های ترویجی در بخش کشاورزی و حوزه‌های مرتبط، عنوان کرد: ترویج استفاده از تکنولوژی‌های برتر به منظور افزایش عملکرد در واحد سطح و نیز الگوسازی کشاورزان نمونه برای سایر افراد فعال در این بخش را می‌توان برای بهبود وضعیت کشاورزی و نیز ترویج کشاورزی مناسب در منطقه مدنظر قرار داد.

,

وی، ابراز داشت: تغییر الگوی کشت در حوزه کشاورزی اهمیت بسزایی دارد که باید در این زمینه با همکاری کشاورزان اقدامات مناسب و لازم انجام شود.

,

جلیلی، انتقال واحدهای فراوری محصولات کشاورزی و دامی به روستاها را از جمله راهکارهای ترغیب فعالان این بخش به تولید مطلوب و مناسب دانست و گفت: با ارائه وام‌های کم بهره در تلاش برای تاسیس بنگاه‌های زودبازده اقتصادی در روستاها هستیم که در کنار فعالیت‌های مرتبط اثرات خوبی خواهد داشت.

,

وی، در خصوص تجهیز زمین‌ای زراعی به سیستم آبیاری تحت فشار در مناطق مرزی، بیان داشت:  با دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تخصیص اعتبارات برای آب‌های مرزی، این اعتبارات در سال‌های اخیر به یک هزار و ۴۰۰ میلیارد افزایش یافته که در نوع خود جهش بی نظیری محسوب می‌شود و در نتیجه همین افزایش اعتبار بیش از ۶۱ هزار و ۵۷۰ هکتار از زمین‌های زراعی به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شده است.

,

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی، فعالیت شورای گفت‌و‌گوی بخش کشاورزی در استان را یکی از نقاط قوت در این زمینه برشمرد و خاطرنشان کرد: این شورا در کنار کارگروه توسعه و تحقیق می‌تواند به استفاده از نتایج تحقیقات علمی و افزایش راندمان کاری کمک کند.

,

وی، در پایان سخنان خود، افزایش ۴ برابری تولید محصولات کشاورزی در استان طی ۴۰ سال انقلاب اسلامی را یادآور شد و گفت: در سال ۵۷ تمام تولیداات بخش کشاورزی در آذربایجان‌غربی ۱٫۵ میلیون تن بود که اکنون این میزان به ۶ میلیون تن رسیده و ایجاد ظرفیت‌های جانبی در این حوزه کمک‌های شایانی به بخش کشاورزی کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه