اخبار داغ

معاون اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه:

قطار گردشگری به کرمانشاه می‌رسد /افزایش ۹ درصدی ورود گردشگران

قطار گردشگری به کرمانشاه می‌رسد /افزایش ۹ درصدی ورود گردشگران
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از تلاش برای جذب مسافران در قالب قطار گردشگری در ایام نوروز به این استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کیکاووس جلیلیان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد, اظهار داشت: به منظور  جذب بیشتر گردشگر در ایام نوروز در دو سطح کلان و استانی برنامه‌ریزی هایی انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,,

وی با بیان اینکه در فضای مجازی نیز تبلیغات گسترده ای برای معرفی استان و دعوت از گردشگران انجام شده است، افزود: به سازمان میراث فرهنگی کشور پیشنهاد شد از آنجا که عمدتا سفرهای نوروزی در مسیر یزد-شیراز -اصفهان یا ضلع شمالی و بارگاه ثامن الائمه انجام می شود مثلثی پنج ضلعی در غرب کشور برای هدایت گردشگران تعریف شود.

,

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بیان داشت: پیش از این، استان همدان پایان مسافرت های نوروزی در غرب کشور بود بر همین مبنا با استفاده از ظرفیت درصدد انعقاد تفاهم نامه با دفاتر خدمات مسافری برای برگزاری تورهای داخلی هستیم.

,

وی تصریح کرد: درتلاش هستیم سمت و سوی مسافرت ها به ویژه مسافرت های نوروزی در مرزهای غربی و شمال غربی کشور در قالب قطار گردشگری شامل کرمانشاه نیز شود.

,

جلیلیان با تاکید بر اینکه افق روشنی برای گردشگری استان کرمانشاه متصور است گفت: اداره میراث فرهنگی از طریق رایزنی با نمایندگان و استاندار درصدد اجرای برنامه هایی برای جذب گردشگر است همچنین به دنبال معرفی بیشتر مناطق گردشگرپذیر استان از جمله منطقه اورامانات به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت های استان کرمانشاه است هستیم.

,

به گفته وی، در تلاش هستیم با تعریف مثلث پنج ضلعی غرب کشور در قالب قطار گردشگری، گردشگران از استانهای غربی و شمال غربی شامل آذربایجان ها، کردستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان دیدن کنند.

,

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: بر همین مبنا با حداقل دو دفتر خدمات مسافری در هر یک استانهای کشور تفاهم نامه ای امضا می‌شود همچنین درصدد اخذ تخفیفات ویژه برای گردشگرانی که با این تورها مسافرت کنند، هستیم.

,

وی ادامه داد: این دفاتر خدمات مسافرتی در هر یک از استانهای کشور بر اساس تفاهم نامه نسبت به هدایت مسافران و برگزاری تورهای گردشگری به استان کرمانشاه نیز اقدام می کنند.

,

جلیلیان گفت: کرمانشاه استان آب و سنگ است و همه نقاط آن جاذبه دارد در این میان مناطق بیستون و طاق بستان به خوبی معرفی شده امسال نیز در صدد جذب گردشگران به منطقه گردشگری ریجاب، اورامانات، سرپل ذهاب و قصرشیرین هستیم.

,

وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار اپلیکیشن معرفی استان کرمانشاه در فضای مجازی راه اندازه شده تا تبلیغات بسیار گسترده ای با هزینه کم برای جذب گردشگران انجام شود.

,

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بیان داشت: از ابتدای سال تا پایان۹ ماهه امسال بیش از ۵۷۶ هزار گردشگر ایرانی و ۹۹۰۹ گردشگر خارجی از مناطق گردشگری، تفریحی و تاریخی استان کرمانشاه دیدن کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش ۹ درصدی گردشگری حکایت دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه