اخبار داغ

کاستی هایی از محتوا تا عمل؛ نقدی بر جشنواره موسیقی فجر در البرز

کاستی هایی از محتوا تا عمل؛ نقدی بر جشنواره موسیقی فجر در البرز
جشنواره موسیقی فجر به عنوان مهمترین رخداد فرهنگی هنری در استان که برای چهارمین سال است در بهمن ماه برگزار می شود، به رغم سابقه برگزاری و اجرا، همچنان از مسایل عدیده ای رنج می برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تیتریک،چهارمین جشنواره موسیقی فجر در استان البرز از ٢٤ تا 30 بهمن ماه به مدت ٦ روز در سالن های سیروس صابر، ولایت، چمران و کوثر شهرستان های کرج و فردیس برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

١٥٠ نوازنده و خواننده در این جشنواره حضور داشتند و چهارمین جشنواره استانی موسیقی فجر البرز با مشارکت نوازندگان و خوانندگان بومی برگزار شد که سه گروه سنتی و مابقی پاپ و تلفیقی بودند.

,

٢٥ گروه برای شرکت در این جشنواره درخواست داده بودند که از این تعداد ١٥ گروه پذیرفته شد که در نهایت سه گروه انصراف و ١٢ گروه مابقی در جشنواره موسیقی فجر البرز شرکت داشتند.

,

گروه اسدالهى به سرپرستى وحید اسداللهى تنها گروه غیربومى در جشنواره است و 11 گروه باقیمانده همه بومی بودند.

,
کاستی هایی از محتوا تا عمل؛ نقدی بر جشنواره موسیقی فجر در البرز///خبر تولیدی//
, کاستی هایی از محتوا تا عمل؛ نقدی بر جشنواره موسیقی فجر در البرز///خبر تولیدی//,

جشنواره موسیقی فجر البرز در سال جاری بیشتر جنبه تشویقی داشت و از کلیه گروه ها در اختتامیه جشنواره تجلیل بعمل آمد.

,

اطلاع رسانی بسیار ضعیف از برگزاری جشنواره موسیقی فجر در استان، تعداد بلیط های کم،اجرای جشنواره موسیقی فقط در دو شهر استان، سانس های محدود اجرای گروه های موسیقی، مشکل سایت برای خرید بلیط و ... از مهمترین نقدهایی بود که می توان به جشنواره موسیقی در البرز اشاره کرد.

,

علی مرادی یکی از اعضای انجمن موسیقی استان در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: حمایت از گروه های موسیقی بومی از مهمترین نقطه قوت جشنواره موسیقی فجر در استان بود که این مهم می تواند گامی برای رشد هنر موسیقی در البرز باشد.

, تیتریک,

وی ادامه داد: در سالهای اخیر با توجه به حواشی ایجاد شده توسط گروه های موسیقی در استان ، در حق این هنر اجحاف شده است ولی اجرای گروه های موسیقی بومی می تواند گام نخستی برای احیای این هنر باشد.

,

مرادی تاکید کرد: اطلاع رسانی برگزاری جشنواره موسیقی فجر در استان بسیار ضعیف بود و فقط هنرمندان این هنر از برگزاری این جشنواره در استان خبر داشتند و مردم و اقشار جامعه کاملا از برگزاری این رویداد هنری در استان بی خبر بودند.

,

محمد شاکری یکی از شهروندان می گوید:گروه های موسیقی وحید اسداللهی، گروه هامان، محسن لرستانی، علیرضا بهمن عالی بودند و اجرای گروه های موسیقی بومی در استان و شناسایی هنرمندان موسیقی در البرز گامی مهم در جشنواره موسیقی فجر استان بود.

,
کاستی هایی از محتوا تا عمل؛ نقدی بر جشنواره موسیقی فجر در البرز///خبر تولیدی//
, کاستی هایی از محتوا تا عمل؛ نقدی بر جشنواره موسیقی فجر در البرز///خبر تولیدی//,

وی ادامه داد: من برای تهیه بلیط از طریق سایت مراجعه کردم و به سختی بلیط تهیه نمودم امیدوارم در سالهای آتی مشکلات فروش بلیط اجراهای جشنواره موسیقی فجر برطرف شود.

,

مریم طاهری یکی دیگر از شهروندان می گوید:چهارمین دوره است که جشنواره موسیقی فجر در البرز برگزار می شود و این برای اولین بار است که جشنواره موسیقی فجر البرز جنبه تشویقی برای شناسایی هنرمندان بومی دارد.

,

وی افزود: در دوره های قبل جشنواره بیشتر جنبه رقابتی داشته ولی امسال جنبه تشویقی داشت و از 12 گروه موسیقی که در هفت روز اجرا داشتند 11 گروه موسیقی بومی بودند و این نشان می دهد استان البرز در عرصه هنر موسیقی حرف هایی برای گفتن دارد.

,

سعید حامدی شهروند البرزی می گوید:برخی از گروه های اجرای موسیقی فجر با استقبال گسترده ای روبرو بودند ولی امکان سانس مجدد پیدا نمی کردند و در یک سانس خلاصه می شد امیدواریم در سالهای آتی این مشکل نیز برطرف شود.

,

علی محمدی یکی دیگر از شهروندان می گوید:چندین سال است جشنواره موسیقی فجر در البرز اکران می شود ولی فقط این اکران ها در کرج و فردیس است و شهرهایی مثل نظرآباد، محمدشهر ، اشتهارد و ...علی رغم اینکه جمعیت در خور ملاحظه ای دارد ولی برنامه ای برای اجرای گروه های موسیقی فجر در شهرهای استان دیده نشده است.

,

شیرین روشنی اعضای انجمن موسیقی بسیج هنرمندان استان می گوید:جشنواره موسیقی فجر رویدادی است که برای خیلی از مردم اهمیت دارد و حتی برای کسانی که بصورت حرفه ای درگیر و دنبال کننده مسائل تخصصی موسیقی نیستند جذابیت های خاص خودش رادارد؛در نتیجه اجرای 7 روز گروه های موسیقی ناکافی است ، در صورتی که می توانیم با پخش کردن این رویداد در ایام مختلف سال به کیفیت برگزاری و اثرگذاری آن جلوه ای دیگر ببخشیم. کارهایی چون برگزاری جشنواره در دو نیمه سال یا بصورت فصلی و... می تواند نقش مهمی در ارتقای وضعیت فرهنگی، اجتماعی، هنری، اقتصادی و روانی مردم ایفا کند.

,

در این جشنواره بیش از چهار هزار و ۱۰۰ نفر حضور یافتند و از شنیدن موسیقی مورد علاقه خود لذت بردند .

,

اجرای جشنواره موسیقی فجر در البرز رویداد بزرگی است که امید است با برطرف نمودن نقدهای وارده بتوانیم این رویداد بزرگ هنری در استان را به برندی موفق تبدیل کنیم.

,

الهه ملاحسینی

, الهه ملاحسینی,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه