اخبار داغ

کارشناس امور باغبانی:

بزرگی میوه‌ها نشانه مصرف بیش از انداره کود شیمیایی نیست

بزرگی میوه‌ها نشانه مصرف بیش از انداره کود شیمیایی نیست
کارشناس امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: بزرگ بودن اندازه میوه‌ها همیشه نشانه مصرف بیش از اندازه کود شیمیایی نیست و می‌تواند به مسائل مختلفی بستگی داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا ابراهیمی امروز در گفت‌و‌گو با  نافع با بیان اینکه تغذیه گیاهی یک ضرورت محصول یا گیاه است اظهار کرد: استفاده به اندازه و استاندارد کودهای شیمیایی برای محصولات زراعی و باغی مشکلی به وجود نمی‌آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع ,

وی با اشار به اینکه استفاده بیش از اندازه یک عنصر باعث مشکل می‌شود، افزود: بزرگ شدن محصولات باغبانی نیز به معنای مصرف بیش از اندازه کود شیمیایی نیست.

,

کارشناس امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تصریح کرد: وقتی یک درخت سیب در منزل بار بیش از ظرفیت خود داشته باشد محصولات آن ریز می‌شود اما کم بودن محصول نیز به بزرگ شدن آن محصول می‌انجامد.

,

وی با تأکید بر اینکه بحث سموم شیمیایی با کود متفاوت است، ادامه داد: اگر این سم در دوره مناسب استفاده شده باشد که استفاده سم بی‌خطر باشد باز هم مشکلی ایجاد نمی‌شود.

,

ابراهیمی با اشاره به اینکه نباید فاصله بین سم‌پاشی با برداشت کوتاه باشد، خاطرنشان کرد: استفاده از سموم در زمان مناسب خطر این مواد شیمیایی را به حداقل می‌رساند.

,

وی با بیان اینکه برخی از مشکلات به نداشتن اطلاعات کامل بهره‌بردار باز می‌گردد، گفت: استفاده از سم که دوره کارنس بالایی دارد در محصولات باغبانی می‌تواند برای سلامت محصول نامناسب باشد.

,

کارشناس امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه مصرف بهینه، تغذیه  و استفاده از سموم مناسب به کشاورزان آموزش داده می‎شود، اظهار کرد: گاهی نبود سم مناسب و یا هزینه بالای آن کشاورز را مجبور می‌کند که از نوع دیگری از سم استفاده کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه