اخبار داغ

چرخش نگاه ناامید بن سلمان از حمایت سرمایه گذاران اروپایی به آسیا

چرخش نگاه ناامید بن سلمان از حمایت سرمایه گذاران اروپایی به آسیا
شاهزاده عربستان سعودی در پی به سردی گراییدن روابط خود با غرب به منظور دستیابی به رؤیای تحول اقتصادی خود به دنبال ایجاد روابط و توافق های جدید در آسیا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ عربستان سعودی به منظور پیشبرد اقتصادی خود به دنبال پشتیبانی آسیا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "تیتریک", تیتریک,
 
,
شاهزاده عربستان سعودی در پی به سردی گراییدن روابط خود با غرب به منظور دستیابی به رؤیای تحول اقتصادی خود به دنبال ایجاد روابط و توافق های جدید در آسیا است.
,
 
,
محمد بن سلمان پیش از رفتن به هند و چین (دو خریدار بزرگ نفت عربستان)، برنامه سفر خود به پاکستان برای توافقی 20 میلیارد دلاری از جمله توسعه انرژی جایگزین را لغو کرد.
,
 
,
اما سفر وی چیزی بیشتر از موضوع انرژی است. شاهزاده تلاش هایی را در جهت متنوع سازی اقتصاد پادشاهی به دور از آنچه که اعتیاد به نفت می نامد، رهبری می کند.
,
 
,
برای این امر به سرمایه گذاری خارجی و تخصص نیاز دارد. بن سلمان به دنبال هر دو کشور هند و چین است.
,
 
,
هدف طرح وی، چشم انداز 2030، کاهش بیکاری، رشد بخش خصوصی، توسعه صنعتی، گردشگری و سرگرمی در دهه آتی است.
,
 
,
رابیا یاسمین، تحلیلگرشرکت انگلیسی Euromonitor International، گفت: "بازدید از آسیا دارای اهمیت ژئواستراتژیک و اجتماعی اقتصادی است. هر دو جنبه به منظور موفقیت چشم انداز سعودی 2030 با توجه به زمانبندی دیدارها بسیار حائز اهمیت است."
,
 
,
وی افزود: "این دیدارها مسیر وسیعی را به منظور توسعه روابط نزدیک تر با دولت های این کشورها برای شاهزاده سعودی فراهم خواهد آورد و تصویر مثبتی در میان توده مردم ایجاد می کند."
,
 
,
cnn گفت؛ از زمان قتل روزنامه نگار جمال خاشقچی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول ترکیه در ماه اکتبر سال 2018، شهرت بین المللی عربستان سعودی و موقعیت شخصی بن سلمان از بین رفته است. مقامات اطلاعاتی آمریکا بر این باورند که این قتل بدون اطلاع و آگاهی محمد بن سلمان انجام نشده است. مقامات سعودی این ادعاها را رد کرده اند.
, cnn,
 
,
 
,
نادیده گرفته شدن از سوی غرب
, نادیده گرفته شدن از سوی غرب,
 
,
ویترین کنفرانس سرمایه گذاریِ شاهزاده سعودی در ریاض از سوی بسیاری از لیست برتر عربستان از جمله؛ "جو کایسر" مدیرعامل شرکت زیمنس و "جِیمی دیمون" مدیرعامل شرکت جِی پی مورگان نادیده گرفته شد.
,
 
,
ریچارد برانسون برنامه های خود برای کمک به توسعه گردشگری عربستان سعودی را لغو کرد. دیگر مدیران اجرایی خارجی نیز از پروژه شهری عربستان موسوم به نئوم فاصله گرفتند.
,
 
,
ماسایوشی سان، مدیرعامل شرکت ژاپنی سافت بَنک نیز با موضعی قوی، پروژه انرژی خورشیدی به ارزش 200 میلیارد دلار را رها کرد. وی پس از ابراز خشم شدید بر سر قتل خاشقچی گفت که این شرکت نمی تواند روابط جدی مالی با پادشاهی عربستان داشته باشد.
,
 
,
رهبران آسیا از جمله هند کمتر از نقش عربستان سعودی انتقاد کرده اند.
,
 
,
درووا جایشانکار، کارشناس مسائل سیاست خارجی دهلی نو در مؤسسه بروکینگز، گفت: "من تصور می کنم که هرگونه اختلاف به طور ویژه گفتگو می شود و هند هیچ منفعت ذاتی در محکومیت عمومی نمی بیند."
,
 
,
وی افزود: "چشم انداز 2030 ... برخی فرصت های بالقوه هیجان انگیزی چون؛ سرمایه گذاری در عربستان سعودی، خدمات نرم افزاری و فرصت های آموزشی را ارائه می دهد."
,
 
,
روابط تجاری هند با عربستان سعودی در حال حاضر در حال رشد و عمیق شدن است. تجارت بین این دو کشور در سال 2018 با افزایش 10 درصدی به 27.5 میلیارد دلار رسید. 17 درصد از واردات نفتی هند از عربستان سعودی است.
,
 
,
حدود 3 میلیون هندی در عربستان سعودی زندگی می کنند. بسیاری از آنها به عنوان کارگران ساختمانی و امدادگران داخلی کار می کنند.
,
 
,
 
,
جستجوی سرمایه گذاران و گردشگران
, جستجوی سرمایه گذاران و گردشگران,
 
,
شاهزاده سعودی پس از ترک هند به پکن خواهد رفت. بن سلمان از پدرش که در سال 2017 همراهان فراوانی را به چین رهبری کرد، تبعیت خواهد کرد. در آن زمان، تقاضای فزاینده نفت در آسیا سفرِ مرکزی شاه سلمان بود. اکنون، همکاری نزدیکتری نیاز است.
,
 
,
عربستان سعودی همچنین به جذب گردشگر بیشتر از آسیا امید دارد. افزایش شمار بازدیدکنندگان بخشی از برنامه تحول اقتصادی کشور است.
,
 
,
هر ساله میلیون ها زائر مسلمان به عربستان می آیند و ریاض قصد دارد با جذب دیگر گردشگران، این تعداد را تا سال 2030 به 30 میلیون نفر برساند.
,
 
,
 
,
معصومه میرحسینی
, معصومه میرحسینی ,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه