اخبار داغ

پلیس فتا زنجان به شهروندان و مسافران هشدار داد

شگرد جدید کلاهبرداران اینترنتی با استفاده از وای فای رایگان

شگرد جدید کلاهبرداران اینترنتی با استفاده از وای فای رایگان
رئیس پلیس فتا زنجان از شگرد جدید کلاهبرداریهای اینترنتی خبرداد و گفت: کلاهبرداران به وسیله در اختیار گذاشتن وای فای رایگان شیوه جدیدی برای سرقت اطلاعات کاربران بوسیله سودجویان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; محمدعلی آدینه‌لو در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در ایام مسافرت و تعطیلات بسیاری از مسافران از اینترنت رایگان هتل‌ها و مراکز تفریحی استفاده می‌کنند مراقب باشند اظهار کرد: موضوعی که گر چه در نگاه اول نشان دهنده خدمات خوب است، اما در این میان عده‌ای سودجو به این روش و با استفاده از وای‌فای رایگان دست به سرقت اطلاعات مسافران می‌زنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با هشدار به مسافران نوروزی درباره جلوگیری از سرقت اطلاعات شخصی از طریق اینترنت رایگان، گفت:  بسیاری از هموطنان در ایام نوروز و در سفر، با لپ‌تاپ، تبلت یا گوشی هوشمند خود در هرکجا به اینترنت رایگان وصل می‌شوند، اما غافل از این‌که بسیاری از هکرها از طریق همین اینترنت رایگان اقدام به سرقت اطلاعات شخصی افراد می‌کنند.با این روش  هکرها در مراکز اقامتی بین راهی و توریستی با اینترنت‌های رایگان و بدون‌رمز عبور براحتی به اطلاعات شخصی و حسابهای بانکی افراد دسترسی پیدا می‌کنند.

,

رئیس پلیس فتا زنجان درباره را‌ه‌های جلوگیری از سرقت اطلاعات شخصی هنگام سفر گفت: بهتر است تمامی اطلاعات مهم و شخصی خود را قبل از سفر در یک هارد یا فلش تخلیه کرده  و در محل امنی نگهداری نمایند و این اطلاعات را همراه خود به سفر نبرید. همچنین اگر در طول روز قصد دارید از اینترنت باز و رایگان استفاده کنید، روی دستگاه خود دیوار آتشین(فایر وال) را نصب کنید.

,

آدینه لو به مسافران نوروزی توصیه کرد هنگام سفر برای لپ‌تاپ، تبلت و تلفن همراه خود از رمزهای ترکیبی و پیچیده مانند حروف، علائم و عدد استفاده کنند تا در صورت سرقت کسی نتواند به اطلاعاتشان دست یابد. همچنین بهتر است در هنگام سفر به جای اعتماد و استفاده از اینترنت رایگان بدون رمز از بسته‌های اینترنت اپراتورها استفاده شود.

,

رئیس پلیس فتا زنجان در پایان گفت: شهروندان و کاربران در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در این ایام آن را به نزدیک‌ترین مرکز پلیس فتا و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir و بخش فوریت‌های سایبری گزارش دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه