اخبار داغ

رتبه دهم بروجرد در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی/ طرح های بلاتکلیف برای دریافت تسهیلات

رتبه دهم بروجرد در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی/ طرح های بلاتکلیف برای دریافت تسهیلات
از بین 11 شهرستان استان لرستان، بروجرد رتبه دهم را در پرداخت تسهیلات اشتغال دارد و روند پرداخت تسهیلات بسیار کند است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک تسهیلات اشتغال روستایی با هدف رفع بیکاری و ایجاد شغل برای جویندگان کار مطرح شد اما به نظر می رسد این طرح آنچنان که باید در بروجرد موفق نبوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک ,

 

,

عبدالعلی گیوه کی صبح پنج شنبه در جلسه شورای اشتغال که در فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: رفع بیکاری و ایجاد اشتغال از اهداف پرداخت تسهیلات اشتغال بود که تسهیلات اشتغال روستایی با بهره 6 درصد آغاز شد اما بروجرد با 363 طرح در معرفی طرح ها به بانک رتبه هفتم را در استان لرستان دارد و در این راستا ضعیف عمل شده است.

,

 

,

وی اضافه کرد: همچنین بروجرد در بحث پرداختها رتبه دهم را در استان دارد  که تا کنون 144 طرح با هشت میلیارد و 400 میلیون تومان پرداخت شده است.

,

 

,

به گفته وی جهاد کشاورزی از 60 طرح معرفی شده با 20 میلیارد تومان تسهیلات تا کنون 3 میلیارد و 700 میلیون تومان پرداخت کرده، اداره صمت از 25 طرح تاکنون 21 طرح با یک میلیارد و 300 میلیون تومان و میراث فرهنگی 14 طرح با 530 میلیون تومان به بانکها معرفی کرده اند.

,

 

,

گیوه کی اظهار داشت: همچنین پست بانک یک میلیارد و 80 میلیون تومان، بانک کارآفرینی امید 2 میلیارد و 800 میلیون تومان، بانک توسعه تعاون 14 طرح پرداخت کرده و بانک کشاورزی از 13 طرح با 15 میلیارد و 700 میلیون تومان به پنج طرح 650 میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

,

 

,

وی بیان کرد: بروجرد با 50 میلیارد و 400 میلیون تومان سهمیه در تسهیلات اشتغال تاکنون 80 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده و 17 طرح نیز در بانکها در انتظار دریافت تسهیلات هستند.

,

 

,

به گفته وی سهم جهاد کشاورزی از تسهیلات 45 درصد، صمت 10 درصد، خدمات فنی و ارتباطی 15 درصد، گردشگری 10 درصد، صنایع دستی 10 درصد و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی کوچک 10 درصد است.

,

 

,

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد تصریح کرد: در بحث اشتغال فراگیر از 60 میلیارد و 300 میلیون تومان سهیمه تنها 18 میلیارد تومان در بروجرد جذب شده است.

,

 

,

در ادامه عبدالرحیم رحیمی فرماندار بروجرد گفت: به نظر می رسد یک جای کار ایراد دارد چرا که چه طرحی است که با 15 میلیون تومان بتواند ایجاد اشتغال کند.

,

 

,

وی اضافه کرد: مدیران دستگاه ها نباید منتظر بمانند تا فردی از روستا برای دریافت تسهیلات مراجعه کند بلکه باید تلاش کنند و افرادی که توانایی لازم را برای دریافت تسهیلات دارند و می توانند با ایجاد کارخانه و یا سایر مواردی که بتواند اشتغال ایجاد کند را شناسایی کنند.

,

 

,

به گفته وی اعتبارات لازم برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر از طرف دولت مشخص شده و بانکها این تسهیلات را با شرایطی که دولت تعریف کرده پرداخت نکنند نه با شرایط بانکی.

,

 

,

فرماندار بروجرد تصریح کرد: همچنین در راستای پرداخت تسهیلات اشتغال می توان از این تسهیلات برای شهرک های صنعتی استفاده کرد و با این کار اشتغال را برای جویندگان کار فراهم کرد.

,

 

,

وی بیان کرد: متاسفانه گاهی با برخی صحبت ها و اقدامات سرمایه گذارها را فراری می دهیم در حالی که باید برای جذب سرمایه گذار نهایت تلاش را انجام داد.

,

 

,

فرماندار بروجرد اضافه کرد: تسهیلات 10 میلیون تومانی و کمتر از آن شغل و طرح نیست و این که بروجرد در پرداخت تسهیلات اشتغال در استان رتبه دهم را دارد شایسته نیست.

,

 

,

در ادامه نباتی رئیس جهاد کشاورزی بروجرد افزود: 15 میلیارد تومان طرح به بانکها معرفی کرده ایم  که بسیاری از آنها بلاتکلیف مانده اند و روند پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی بسیار کند است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه