اخبار داغ

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

عظمت هرکشوری به عظمت روح و ذهن مردم آن جامعه بستگی دارد

عظمت هرکشوری به عظمت روح و ذهن مردم آن جامعه بستگی دارد
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امروز در غرب نگرش اسلام و سلامت معنوی حاکم نیست، اظهار داشت: عظمت و وسعت هر کشور و جامعه به عظمت روح و وسعت قلب ها و قلمرو ذهن های مردان و زنان آن ملت بستگی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سردار حسین سلامی ظهر امروز در ششمین همایش ملی سلامت معنوی که در سالن همایش غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به اینکه دکتر عباس شیبانی سال ها بیرق آزادی را در زندان ها بر دوش داشت، اظهارداشت: همیشه عناصر و حقایقی وجود دارد که ساختمان هویت یک ملت و جامعه را می سازد.

وی ادامه داد: برخی انسان های بزرگی که استوانه های وسیع و قائمه های متین شخصیت یک ملت می باشند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ما نمی توانیم بدون داشتن قهرمانان بزرگ، یک ملت زنده و بزرگ باشیم، گفت:عظمت و وسعت هر کشور و جامعه به عظمت روح و وسعت قلب ها و قلمرو ذهن های مردان و زنان آن ملت بستگی دارد.

وی بیان داشت: حتی این انسان ها  هستند که وقتی تجسم ارزش های یک مکتب می شوند شکوه و عظمت یک دین و مکتب را نشان می دهند و خوشبختانه جامعه ما از نعمت داشتن اینگونه شخصیت ها بهرمند است.

سردار سلامی با اشاره به بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، عنوان داشت: در تاریخ نورانی بعد از انقلاب اسلامی ، شهدا و علما ؛ انسان هایی که علم و عمل و تقوا را با هم جمع می کنند و خود یک تندیس بلند از آنها می باشند.

وی اضافه کرد: این ها سرمایه های نایابی هستند که جامعه به واسطه آنها راه را می یابد، این ها علامت ها و نشانه ها هستند، دکتر شیبانی سپهر افتخارات این ملت است که مانند ستاره راه را نشان می دهد همانگونه که شهدای ما چراغ های روشنی هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انسان هایی که خداوند در دایره هدایت خود قرار داده است و به واسطه آن به آنها شرح صدر بخشید است ، انسان هایی که دنیا در مردمک چشم آنها بسیار کوچک و ناچیز است، این افراد می توانند با سیر معنوی آسمان ها را طی کنند و این سلطنتی است که خداوند به این چهره های پاک عنایت کرده است.

وی ابراز داشت: شخصیت باطنی این افراد در شخصیت ظاهری آنها محدود نمی شود و باید آنها را ستوده ، چرا که جامعه به آنها نیاز دارد و آنها به جامعه حیات طیبه می بخشند.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: امروز از سلامت معنوی اسلامی صحبت می کنیم در حالی که در غرب که نگرش اسلام حاکم نیست انسان ها آرامش و امنیت را به قیمت از بین بردن راحتی بدست می آورند.

وی افزود: فقدان معنویت ، روح و روحانیت این گونه است که آنها وقتی به علمی دست می یابندازآن برای از بین بردن زمین استفاده می کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: وقتی دین و اسلام بر نگرش انسان ها حاکم نباشد و معنویت وجود نداشته باشدحتی پیشرفت های جامعه بشری هم با از بین بردن انسان ها می باشد.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه