اخبار داغ

ناگفته‌های مرضیه هاشمی از ۱۱ روز زندان در آمریکا

ناگفته‌های مرضیه هاشمی از ۱۱ روز زندان در آمریکا
مرضیه هاشمی، خبرنگار شبکه پرس تی وی گفت: زندانیان رفتار بسیار انسانی با من داشتند و حتی پنهانی کاغذ٬ قلم و قرآن با زبان انگلیسی برایم تهیه کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  هاشمی، خبرنگار شبکه پرس تی وی و مستندساز مستقل، صبح امروز در هشتاد و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کاشان با اشاره به دوران 11 روزه زندان خود در آمریکا٬ اظهار داشت: از روز نخست و لحظه دستگیری هر روز شرایط سخت‌تر از گذشته بود و کاملا خلاف ادعای کسانی بود که دم از حقوق بشر، آزادی بیان و دین می‌زنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
خبرنگار شبکه پرس تی با تاکید بر اینکه وی را بدون هرگونه اتهام و تنها و به عنوان شاهد جرم گرفتند٬ افزود: از لحظه بازداشتم اجازه برقراری تماس با خانواده را نداشتم و با بستن زنجیر به دست‌ها و پاهایم مثل یک مجرم با من رفتار کردند٬ حتی برخلاف قانون آمریکا که اجازه حجاب و اختیار در نوع پوشش در آن وجود دارد، روسری را به اجبار از سرم  برداشتند.
,
 
,
هاشمی، با تاکید بر اینکه دولت آمریکا بر خلاف ادعای دفاع از حقوق بشر، برعکس آن عمل می‌کنند٬ گفت: بسیاری از زندان‌های آمریکا خصوصی است و از زندانیان برای کار در  شرکت‌های بزرگ مثل وال استریت استفاده می‌کنند.‌
,
 
,
وی با اشاره به تعداد بالای زندانیان بی‌گناه و بیشتر سیاه‌پوست در زندان‌های آمریکا گفت: زندانیان بسیار رفتار انسانی با من داشتند حتی پنهانی کاغذ٬  قلم و قرآن به زبان انگلیسی دادند و موقع نمازخواندن کاملا به‌من احترام گذاشتند.
,
هاشمی، با اشاره به وجود تلویزیون در زندان و پخش برنامه های کاملا غیراخلاقی و برای ابتذال فرهنگ زندانیان گفت: زمانیکه من در زندان بودم  تلویزیون مرتب روشن بود و برنامه های غیر اخلاقی پخش می‌شد.
,
 
,
وی با اشاره به پرسش یک بانوی 35 ساله آمریکایی تازه مسلمان شده در زندان که حتی قرآن را به زبان انگلیسی حفظ بود٬ تصریح کرد: این زن آمریکایی مسلمان از من پرسید برای من یک رویا است که در اسلام مرد در خانواده‌ مسولیت کار و امرار معاش را قبول کند و زن در خانه با آرامش و امنیت و بدون توقع، خانه‌داری، همسرداری و بچه‌داری کند و به تربیت فرزندان برسد در حالیکه اینجا زن هم مجبور است پا به پای مرد بیرون از خانه کار کند.
,
 
,
هاشمی با تاکید بر تبلیغات و تلاش آمریکا برای از هم پاشیدن بنیاد خانواده‌ در ایران گفت: ایرانیان با همدلی، اتحاد٬ مقاومت فرهنگی و اقتصادی بیش از پیش در برابر توطئه‌های استکبار آمریکا ایستاده‌اند.
,
 
,
منبع: تسنیم
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه