اخبار داغ

در محل نمایشگاه های بین المللی تهران؛

نمایشگاه بین المللی جایگاه داران سوخت و صنایع وابسته افتتاح شد

نمایشگاه بین المللی جایگاه داران سوخت و صنایع وابسته افتتاح شد
این نماینده مجلس در خصوص اینکه قیمت بنزین چقدر باید باشد، گفت: برخی می گویند قیمت بنزین در منطقه بیشتر است و این امر موجب قاچاق می شود، برای حل این مشکل باید پایه پولی را اصلاح و پول ملی را تقویت کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ستاد خبری دومین نمایشگاه بین المللی جایگاه داران سوخت و صنایع وابسته ،علی منشی مدیرعامل مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی جایگاه‌های سوخت کشور در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه بین المللی جایگاه داران سوخت و صنایع وابسته گفت: این نمایشگاه امروز (پنج شنبه) در نمایشگاه بین المللی تهران افتتاح شد و تا پنجم اسفندماه پذیرای علاقه مندان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی هدف از برگزاری دومین نمایشگاه جایگاه های سوخت را حمایت از تولید ملی، اقتصاد مقاومتی و پیوند صنعت و دانشگاه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر نمایشگاه با حضور مجموعه‌ای از شرکت‌های تولیدی، شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های خارجی فعال در این حوزه برپا شده است.
,
 
,
منشی اظهار داشت: بیش از 60 شرکت داخلی و 12 شرکت خارجی از کشور‌هایی همچون ژاپن، مالزی، ترکیه وغیره در این نمایشگاه حضور دارند؛ همچنین پنج هیات تجاری از کشور‌های منطقه برای مذاکره با تولیدکنندگان ایرانی به تهران آمده اند.
,
 
,
همچنین مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه بین المللی جایگاه داران سوخت گفت: در مجلس شورای اسلامی بررسی لایحه بودجه 1398 ادامه دارد و تا کنون دولت و کمیسیون تلفیق موافق افزایش قیمت بنزین در سال آینده نبوده اند.
,
 
,
وی افزود: البته هیچ کس مخالف سهمیه بندی بنزین و احیای کارت های سوخت و کنترل مصرف بنزین نیست. 
,
 
,
به گفته وی، روزانه 9 میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق می شود که برای مقابله با آن باید دولت کنترل های لازم را انجام دهد و مجلس نیز برنامه ریزی مناسبی داشته باشد. 
,
 
,
این نماینده مجلس در خصوص اینکه قیمت بنزین چقدر باید باشد، گفت: برخی می گویند قیمت بنزین در منطقه بیشتر است و این امر موجب قاچاق می شود، برای حل این مشکل باید پایه پولی را اصلاح و پول ملی را تقویت کنیم. 
,
 
,
کواکبیان گفت: زمانی نرخ ارز 3600 تومان بود و حالا افزایش یافته است، شاید اگر بر آن اساس حساب کنیم باید قیمت بنزین را افزایش دهیم اما نه 6 هزار تومان. 
,
 
,
وی تاکید کرد: همه همت ما این است که بیشترین منافع به مردم برسد و در بحث کلان افزایش قیمت بنزین باید کاری که مردم بیشترین نفع را داشته باشند. 
,
 
,
این نماینده مجلس درباره مشکلات جایگاه داران سوخت گفت: برخی از این مشکلات صنفی است و باید بین خود آنها برطرف شود. 
,
 
,
همچنین در این مراسم «بهمن حسین زاده» سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌ های بین‌المللی نیز در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه جایگاه های سوخت و صنایع وابسته، گفت: حدود 6800 جایگاه سوخت در کشور داریم و بین 70 میلیون لیتر بنزین و 30 میلیون مترمکعب گاز در این جایگاه ها عرضه می شود.
,
 
,
وی افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه قرار دادن هر چه بیشتر جدیدترین تولیدات داخلی و خارجی صنایع مرتبط با صنعت جایگاه داری در معرض دید جامعه است و بر این اساس از متخصصان دعوت می کنم از این نمایشگاه بازدید کنند. 
,
در ادامه این مراسم رضا رضایی قائم‌مقام مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی جایگاه‌های سوخت کشور هم گفت : 9۰ درصد محصولات مربوط به جایگاه سوخت کشور از طریق شرکت‌های داخلی تأمین می‌شود و این نمایشگاه فرصت مناسبی برای نمایش توانمندی شرکت‌های داخلی خواهد بود.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد از جایگاه‌های سوخت کشور بالای ۳۵ سال سن دارد، گفت: به‌همین‌منظور فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه فراهم شده است و بهینه سازی جایگاه‌های سوخت و تاسیس جایگاه‌های جدید بازار مناسبی را برای تولیدکنندگان تجهیزات جایگاه‌های سوخت پدید آورده است. 
,
 
,
رضایی بابیان اینکه دراین نمایشگاه شرکت‌های مختلفی ازجمله مجموعه‌های دانشگاهیان و شرکت‌های دانش بنیان آخرین محصولات و دستاورد‌های خود در زمینه جایگاه‌های سوخت را به نمایش می‌گذارند افزود: بنا داریم تا فضای نمایشگاه را از حالت تجاری به مسیر علمی و دانشگاهی هدایت کنیم تا با ورود دانشگاه‌ها ازجمله دانشکده فنی دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف توانمندی و تولیدات علمی به نمایش گذاشته شود و از همین‌رو سطح تعامل جایگاه‌های سوخت با جامعه دانشگاهی ارتقا یابد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه