اخبار داغ

مدیرکل انتقال خون اصفهان خبر داد؛

مراجعه 155 هزار نفر به مراکز انتقال خون در 11 ماه گذشته/ افزایش نیاز به فرآورده های خونی به دلیل افزایش آمار حوادث در پایان سال

مراجعه 155 هزار نفر به مراکز انتقال خون در 11 ماه گذشته/ افزایش نیاز به فرآورده های خونی به دلیل افزایش آمار حوادث در پایان سال
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان بابیان اینکه کمبود خون در استان نداریم، گفت: مشکلی ازلحاظ تأمین خون و فرآورده‌های خونی برای مراکز درمانی استان نداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید زینلی در گفت‌وگو با صاحب نیوز بابیان اینکه ذخیره خون استان اصفهان در وضعیت خوبی قرار دارد، اظهار کرد: مراجعه‌کنندگان 11 ماه سال جاری به مراکز انتقال خون استان حدود 155 هزار نفر بودند که حدود 125 هزار نفر توانستند خون اهدا کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: 11 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد افزایش مراجعه‌کنندگان داشته‌ایم، حدود 60 درصد از مراجعه‌کنندگان به مراکز انتقال خون استان افراد ثابت مراجعه‌کننده هستند.

,

وی افزود: حدود 97 درصد از افرادی که خون اهدا می‌کنند آقا و تنها سه دردصد خانم هستند؛ با توجه به رسیدن ایام آخر سال و گرفتاری‌های مردم برای خرید و خانه‌تکانی‌ها، مراجعات برای اهدای خون کمتر می‌شود.

,

زینلی بیان کرد: کمبود خون در استان نداریم و در بحث ذخیره خون در وضعیت خوبی قرار داریم اما به دلیل حوادث آخر سال مانند چهارشنبه‌سوری و تصادفات و ... از مردم استان درخواست مراجعه به مراکز انتقال خون استان برای اهدا ‌خون راداریم.

,

وی بابیان اینکه بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و بیماران برای موضوع ذخیره خون نگران نباشند که ما می‌توانیم تأمین کنیم، تصریح کرد: این اطمینان به دلیل اعتماد به مردم خوب اصفهان است و مشکلی ازلحاظ تأمین خون و فرآورده‌های خونی برای مراکز درمانی استان نداریم.

,

مدیرکل انتقال خون اصفهان خاطرنشان کرد: پایگاه‌های انتقال خون در شهرستان‌های نجف‌آباد، شهرضا، خوانسار و کاشان و مراکز اهدای خون در شهرستان‌های خمینی‌شهر، گلپایگان و نائین هم فعال هستند و در کلان‌شهر اصفهان، مرکز خواجو و عاشق اصفهانی پذیرای اهداکنندگان خون است و هرروز خون‌گیری دارند.

,

وی گفت: گروه خونی o مثبت فراوان‌ترین گروه خونی و گروه خونی AB منفی کمترین گروه خونی در سطح استان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه