اخبار داغ

استاندار اصفهان:

چالش ها و بحران ها فرصتی است که تهدیدها به فرصت تبدیل شود

چالش ها و بحران ها فرصتی است که تهدیدها به فرصت تبدیل شود
عباس رضایی گفت: چالش‌ها و بحران‌ها علی‌رغم اینکه در باور عمومی تهدید کننده هستند اما فرصت مناسبی است که تهدید ها به فرصت تبدیل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ عباس رضایی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز مهندس، اظهار کرد: چهار دهه است که از انقلاب شکوهمند اسلامی می گذرد و دو دهه است که از عمر سازمان های مختلف نظام مهندسی می گذرد و فرصت خوبی است که بررسی نقاط ضعف و قوت این سازمان و خدمات ارزشمندی که به جامعه کرده بررسی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

استاندار اصفهان تصریح کرد: به اعتقاد من دو ضرورت بسیار مهم شکل گیری چنین کارهایی کاهش تصدی گری دولت و افزایش مشارکت حضور بخش خصوصی متخصص است.

,

وی افزود: اعتقاد ما این است که تا زمانی که کار مردم را به خود مردم واگذار نکنیم و از دولتی بودن رها نشویم، روز به روز بیشتر با مشکلات مواجه خواهیم شد بنابراین کاهش تصدی دولت و تقویت بخش خصوصی و ایجاد سازمان های مختلف از جمله راهکارهای هستند که می توانند هم فساد اداری و هم فساد سازمانی و هم فساد سیستماتیک را در واقع کاهش بدهند.

,

رضایی در ادامه گفت: همین است که حضور چند صد هزار مهندس عضو بزرگترین پارلمان های خصوصی کشور می شوند که به اعتقاد من یک ظرفیت منحصر به فرد و یک سرمایه بزرگ اجتماعی همین اشتغال مهندسان اس

,

عباس رضایی بیان کرد: ساختمان تنها سازه فیزیکی نیست بلکه اقتصاد و اجتماع و هویت جامعه در آن بازتاب خواهد داشت و برای شناخت دوره‌های مختلف تاریخی و فرهنگی یک جامعه معماری آن حایز اهمیت است و یکی از دلایل گردشگری اصفهان همین مورد است.

,

استاندار اصفهان گفت: جامعه مهندسی نقش مهمی در کارآفریی و پیشرفت کشور و توسعه اقتصادی جامعه خواهد داشت و هر دولتی که روی کار می‌آید شعاری برای خود در نظر دارد که همگی سرلوحه اقدامات مهندسان برای پویایی اقتصاد آن جامعه است.

,

رضایی خاطرنشان کرد: وجدان کاری و اخلاق حرفه‌ای نیز در بین مهندسان بسیار چشمگیر بوده و سلامت اداری و سازمانی، تقویت برند جامعه مهندسی و وجدان کاری و اخلاق حرفه‌ای سرلوحه و محوریت فعالیت‌های مهندسان است.

,

وی با اشاره به انتقاد مردم از عملکرد کارکنان سازمان‌ها بیان کرد: وجدان کاری باعث افزایش بهره‌وری و نظم اقتصادی خواهد شد که مقوله‌ای است فرهنگی و تربیتی و باید روی آن سرمایه گذاری کرد سپس با جدیت نظارت کرد تا تخلفات و سستی‌ها کاهش یابد.

,

وی افزود: دغدغه اجتماعی نیز مفهوم دیگری است که در کنار وجدان کاری باید به آن توجه کرد تا همانند معماران گذشته اصفهان که توانستند با این دغدغه‌ها و ساخت بناهای تاریخی منحصربفرد اصفهان را به نصف جهان تبدیل کنند، فعالیت کرد.

,

استاندار اصفهان با اشاره به نقش جامعه مهندسین در بحران، تصریح کرد: جامعه مهندسی قادر است از بحران‌های بسیاری مانند بحران زلزله، کم آبی، بی‌وجدانی و کم کاری و غیره جلوگیری کند که حل مسئله مستلزم یک خرد جمعی است تا بتوان با تهدیدها مقابله و آن‌ها را به فرصت تبدیل کرد.

,

وی افزود: نمونه بارز تبدیل تهدیدها به فرصت در بین جامعه مهندسی، جنگ تحمیلی بود که مردم و رزمنده و مهندسین و احاد مردم این تهدید را به فرصتی تبدیل کردند و امروزه جامعه را سربلند کرده و در منطقه و جهان با افتخار از آن یاد می‌کنیم.

,

رضایی با اشاره به چالش های نظام مهندسی، افزود: عدم تعادل و همکاری بین نهاد دولتی و سازمان های مختلف نظام مهندسی، عدم هماهنگی و یکپارچگی درون سازمانی نظام مهندسی، وجود رکود در بازار عرضه و تقاضا، کاهش اعتماد عمومی به نهادهای مختلف، عدم تجهیز به تکنولوژی و فناوری نوین از چالش های عمده جامعه مهندسی است.

,

استاندار اصفهان بیان کرد: وجود میراث ارزشمند و آثار تاریخی و معماری، هنر کشاورزی و احداث قنات که یکی از اخترات جامعه ایرانی است و وجود هزاران مهندس متخصص و گردش مالی خوب و تعامل گسترده از نقاط قوت جامعه مهندسان است.

,

عباس رضایی تصریح کرد: چالش‌ها و بحران‌ها علی‌رغم اینکه در باور عمومی تهدید کننده هستند اما فرصت مناسبی است که جامعه مهندسی بتوان از آن استفاده کند که تهدید ها به فرصت تبدیل شود.

,

رضایی گفت: در این راستا باید بخشی نگری و تشکیل نگاه فرابخشی را در مواردی که برای حل چالش های پیش رو وجود دارد و با استفاده اسناد بالا دستی و بر هم کنش و هم افزایی برنامه ای برای همه سازمان ها امر دیگر است که می تواند در این مورد مدنظر قرار گیرد.

,

وی افزود: خلق برند معتبر و قوی در اصفهان وظیفه مهم جامعه مهندسی استان است که با تعامل و همکاری برای تحقق این مهم باید تلاش بسیاری انجام داد.

,

استاندار اصفهان گفت: اتحاد، انسجام، اجماع و اعتلاف شعار سال ۱۳۹۸ مجمع بزرگ هماهنگی و تشکل های مهندسین و حرفه ای استان اصفهان قرار بگیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه