اخبار داغ

وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

ضرورت تبدیل روش‌های کشاورزی سنتی به مدرن

ضرورت تبدیل روش‌های کشاورزی سنتی به مدرن
وزیر جهاد کشاورزی گفت: احداث گلخانه‌ها یک کار ترویجی و تأثیرگذار درزمینهٔ اشتغال است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک محمود حجتی ظهر امروز در بازدید از مجتمع گلخانه‌ای کوهدشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وضعیت بارش امسال در این شهرستان فوق‌العاده بوده، ولی درزمینهٔ مهار آب، تغذیه سفره‌های زیرزمینی و بهره‌وری بیشتر از این ظرفیت‌های خدادادی، کمتر توجه شده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

وی با اشاره به کلنگ زنی پروژه آبخیزداری شمال کوهدشت افزود: با توجه به مصوبات دولت و مجلس و عنایات مقام معظم رهبری در ارتباط با ادامه کار و منابعی که در اختیار ما قرار داده‌شده، این طرح فوق‌العاده مؤثر است و بهترین روش درزمینهٔ جلوگیری از سیلاب‌ها و تخریب می‌باشد، به‌طوری‌که سه سال پیش به خاطر عدم کنترل سیلاب 3 نفر از هم‌وطنان عزیز در این شهرستان فوت کردند. 

,

 

,

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه افزایش پوشش گیاهی را در دستور کارداریم، اظهار داشت: حفظ خاک، جلوگیری از تخریب و فرسایش آن، تغذیه سفره‌های زیرزمینی و کاهش پایین افتادن سطح ایستایی آب و فرونشست‌ها از نتایج مؤثر درزمینهٔ آبخیزداری است. 

,

 

,

حجتی تصریح کرد: انتقال آب نیز در دستور کار وزارت نیرو بوده و مقدمات احداث سد معشوره نیز فراهم‌شده، امیدواریم منابع آبی این سد نیز تأمین و وارد اراضی دشت کوهدشت که اغلب به‌صورت دیم هستند شود و آن را از این حالت خارج کند. 

,

 

,

وی با اشاره به اهمیت احداث مجتمع گلخانه‌ای کوهدشت بیان داشت: با توجه به اقلیم سازگار و معتدل این شهرستان و ظرفیت نیروی انسانی خوب، این بحثی که جهاد دانشگاهی شروع کرده‌ است، می‌تواند به یک کار ترویجی، آموزشی برای اهالی منطقه تبدیل‌شده و تولید اشتغال و محصول کند. 

,

 

,

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: امیدواریم ضمن توسعه بحث گلخانه‌ها، بخش دام‌پروری این منطقه با توجه به ظرفیت‌های مرتعی که از دیرباز بوده و به این شغل می‌پرداختد، افزایش یابد و بتوانیم کشاورزی مدرنی را ایجاد و تأمین علوفه کنیم.  

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه