اخبار داغ

صعود بسکتبال ایران به جام جهانی سخت شد

صعود بسکتبال ایران به جام جهانی سخت شد
تیم ملی بسکتبال ایران دیدار برابر ژاپن در مرحله انتخابی جام جهانی را واگذار کرد تا کسب سهمیه قطعی به تاخیر بیفتد و طلسم بازی‌های بدون باخت در تالار آزادی هم شکسته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و ژاپن در چارچوب پنجره ششم و پایانی مسابقات انتخابی جام جهانی ٢٠١٩ چین، از ساعت ١٨ امروز پنجشنبه در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی آغاز شد و طی آن ملی پوشان کشورمان مقابل حریف خود با نتیجه ۹۷ بر ۸۹ شکست خوردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

شکست تیم ملی بسکتبال ایران مقابل ژاپن/قطعی کردن صعود با کانگوروها

این در حالی است که تیم ملی بسکتبال ایران سایر دیدارهای خود در انتخابی جام جهانی که میزبان آنها بود را با برد به پایان رسانده بود. بدین ترتیب با رقم خوردن نتیجه امروز، طلسم شکست ناپذیری تیم ملی بسکتبال در تالار آزادی شکست.

محمد حسن زاده، سجاد مشایخی، بهنام یخچالی، محمد جمشیدی و میثم میرزایی بازیکنانی بودند که مهران شاهین طبع در ترکیب اولیه تیم ملی بسکتبال از آنها استفاده کرد.

نتیجه کامل دیدار تیم های بسکتبال ایران و ژاپن به این شرح است:

* ایران ۸۹ - ژاپن ۹۷
(٢٨ به ٣٥)، (١٧به ٢٥)، (٢٢به ٢٣)، (۲۲ به ۱۹)

نیمه نخست دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و ژاپن با شکست ٤٥ به ٥٥ ملی پوشان کشورمان همراه بود. در این نیمه شاگردان مهران شاهین طبع اسیرِ سرعت ژاپنی ها شدند طوریکه نمی توانستند دفاع به موقعی برابر حملات آنها داشته باشند ضمن اینکه نفوذ کمتر به زیر سبد و روی آوردن به شوت های دور هم باعث شد موقعیت های زیادی را برای گلزنی از دست بدهند.

در نیمه دوم شرایط مشابه نیمه نخست بود. البته در دقایقی از کوارتر سوم، بازیکنان ایران توانستند در سرعت که ملاک تعیین کنندهِ این بازی بود با حریف برابری کنند که نتیجه آن هم کسب امتیازات بیشتر بود هرچند نتیجه این کوارتر هم به سود ژاپنی ها رقم خورد. آنها در کوارتر چهارم هم برتری خود را حفظ کردند و اینگونه پیروز میدان شدند.

تیم ملی بسکتبال ایران در حالی مقابل ژاپن تن به شکست داد که در دیدار رفت برابر این تیم که در پنجره چهارم برگزار شد هم نتیجه را واگذار کرده بود.

پیش از دیدار امروز و از مجموع ١٠ دیدار گذشته تیم ملی بسکتبال ایران در رقابت های انتخابی جام جهانی، ٧ برد و ٣ باخت در کارنامه ملی پوشان کشورمان ثبت شده بود. آنها با چنین عملکردی گام بلندی برای صعود به جام جهانی برداشته بودند اما برای نهایی کردن این مهم نیازمند یک برد بودند که در دیدار امروز برابر ژاپن حاصل نشد.

در مقابل اما تیم ملی بسکتبال ژاپن با برتری برابر ایران ١٨ امتیازی شد و با قرار گرفتن در رده دوم جدول گروه F  شانس کسب سهمیه حضورش در جام جهانی را افزایش داد.

بدین ترتیب دیدار پایانی تیم ملی بسکتبال در انتخابی جام جهانی، تکلیف سهمیه قطعی جام جهانی را مشخص می کند. این دیدار یکشنبه آینده برابر استرالیا و در تالار آزادی برگزار می شود.

در صورتیکه تیم ملی بسکتبال ایران از دیدار با استرالیا هم به نتیجه نرسد، ارزیابی وضعیت این تیم نسبت به تیم چهارم گروه مقابل (E) تعیین کننده خواهد بود.

از گروه F انتخابی جام جهانی  استرالیا صاحب سهمیه شده است. از گروه E این مسابقات هم تیم های نیوزلند، کره جنوبی و چین (میزبان) سهمیه لازم را در اختیار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی بسکتبال ایران پیش از این در جام جهانی ٢٠١٠ ترکیه و جام جهانی ٢٠١٤ اسپانیا شرکت داشت.

, شکست تیم ملی بسکتبال ایران مقابل ژاپن/قطعی کردن صعود با کانگوروها,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه