اخبار داغ

به کجا چنین «شتابان»!

به کجا چنین «شتابان»!
67 درصد تلفات ناشی از حوادث رانندگی در سیستان و بلوچستان، در محل سانحه اتفاق می افتد که این آمار نشان دهنده شدت برخورد وسایط نقلیه و به دلیل سرعت بالای آنهاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، تحلیل های آماری و اطلاعاتی نشان می دهد که از مجموع فوت شدگان حوادث رانندگی در 9 ماهه ابتدای سال جاری در سیستان و بلوچستان، 67 درصد افراد در محل حادثه، 24 درصد در بیمارستان ها و 8 درصد در حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
 
از طرفی و با احتساب مرگ 67 درصد در صحنه تصادف، عیان می شود که علت اصلی فوت بیش از دو سوم افراد در محل حادثه، شدت تصادفات است و این امر دلیلی جز سرعت سرسام آور وسایط نقلیه در جاده های نه چندان مطلوب و استاندارد استان ندارد.
 
خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم توجه به جلو از جمله برجسته ترین عوامل انسانیست که در چند وجهی علل تصادفات استان همواره نقش پررنگی ایفا می کند.
 
,
,
,
,
,
, ,


روند رو به رشد آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در حالی اتفاق می‌افتد که مردم به راحتی می توانند با کمی صبر و گذشت اتفاقی بزرگ در این حوزه را رقم بزنند.

,
,
 
رضا عبدی، مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان در گفتگو با عصرهامون، اظهار کرد: در دی ماه سال جاری جمعا 103 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، 75 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در طی حوادث رانندگی 10 ماه ابتدایی سال جاری در استان، 865 نفر جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به سال گذشته 28درصد افزایش را نشان می دهد، بیان کرد: 702 مرد و 163 زن، جان خود را در جاده های استان از دست داده اند.
 
این مقام مسئول آمار تلفات جاده های برون شهری را 650 نفر اعلام کرد و تصریح کرد:  همچنین 58 نفر در جاده های درون شهری ،151 نفر در جاده های روستایی و 6 نفر هم در سایر راه ها جان خود را از دست داده اند.
 
,
, عصرهامون,
,
,
,
,
,
, ,

عبدی خاطرنشان کرد: ایرانشهر با 261، زاهدان با 167 ، زابل با 116 و خاش با 91 نفر به ترتیب رتبه اول تا چهارم این آمار بوده و شهرستان های نیکشهر، سراوان و چابهار به ترتیب با 59، 82 و 89 نفر کشته دارای کمترین آمار تلفات در حوادث رانندگی در 10 ماهه امسال هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان از رشد 14 درصدی مراجعه مصدومان جاده ای به این اداره خبر داد و گفت: مستندات موجود حاکی از مراجعه 7هزار و10 نفر مصدوم جاده ای به این اداره است که هزار و 576 نفر از این آمار را زنان و 5هزار و 434 نفر را مردان تشکیل می دهند.
 
انتهای پیام/
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه