اخبار داغ

مدیرعامل موسسه خیریه ائمه اطهار اردبیل:

۴۰ نفر از ایتامی که به سن ازدواج رسیده بودند جهیزیه دار شدند/ ۱۴ شیرخواره نیازمند مساعدت های مالی مردمی و خیرین

۴۰ نفر از ایتامی که به سن ازدواج رسیده بودند جهیزیه دار شدند/  ۱۴ شیرخواره نیازمند مساعدت های مالی مردمی و خیرین
مدیر موسسه خیریه ائمه اطهار (ع) اردبیل گفت: در طول سال ۹۶ و ۹۷ برای ۴۰ نفر از ایتامی که به سن ازدواج رسیده بودند جهیزیه عروسی خریداری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پرویز طلوعی در گفتگو با سبلان‌ما اظهار داشت: در کنار تهیه جهیزیه به ایتامی که به سن قانونی ازدواج رسیده بودند وام قرض الحسنه نیز به نیازمندان پرداخت شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

طلوعی با توجه به اهمیت ایجاد اشتغال پایدار برای نیازمندان نیز در بحث توانمند سازی آنان افزود: در این زمینه اقدامات مناسبی انجام یافته است و تا به امروز این طرح برای ۶۰ نفر از ایتام و نیازمندان اجرا شده است.

,

وی ادامه داد: در کنار رسیدگی به فقر معیشتی نیازمندان و ایتام توجه ویژه به فقر فرهنگی نیز مد نظر قرار دارد که در این راستا برگزاری اردو‌های سیاحتی و زیارتی و هم چنین کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی به صورت مرتب و زیر نظر اساتید و کارشناسان مجرب انجام می‌گیرد.

,

مدیرعامل موسسه خیریه ائمه اطهار(ع) اردبیل گفت: در این مرکز اکثرا کودکان یتیم نگه داری می‌شوند، اما در کنار آن‌ها کودکان بی‌هویت و یا کودکانی که خانواده آن‌ها صلاحیت نگه‌داری کودک را ندارند با حضور ۹ نفر مربی نگه داری می‌شوند و در صورت درخواست فرزند خواندگی نیز با شرایط و ضوابط خاص قانونی اقدام به این کار می‌شود که در سال جاری یک مورد از کودکان به فرزند خواندگی داده شد.

,

طلوعی بیان کرد: متاسفانه تعدد موسسه‌های خیریه باعث کاهش اعتماد مردم به این موسسه‌ها شده است از همین رو نیاز است تا جهت جلوگیری از عملکرد پراکنده و جزیره‌ای این موسسات اتحادیه و یا کانون موسسات خیریه جهت ساماندهی این موسسات خیریه ایجاد شود تا خروجی کار بهتر شود.

,

وی افزود: موسسه خیریه ائمه اطهار(ع) اردبیل در سال ۸۵ با مجوز رسمی سازمان بهزیستی استان اردبیل با هدف کمک به ایتام و نیازمندان شروع به کار کرد و در حال حاضر نیز در محل شیرخوارگاه حضرت علی اصغر(ع) این موسسه خیریه ۱۴ کودک یتیم نگه داری می‌شود که ۸ نفر از این کودکان زیر شش ماه و ۶ نفر دیگر ۶ ماه تا ۳ سال هستند.

,

مدیرعامل موسسه خیریه ائمه اطهار(ع) اردبیل عنوان کرد: در کنار آن در حال حاضر به ۵۰۰ نفر از یتیمان مستمری به صورت مرتب پرداخت می‌شود و در طول سال جاری نیز به ۳۰۰۰ نفر خدمات در قالب سبدغذایی ارائه شده است که می‌توانند با حضور در فروشگاه‌های طرف قرارداد تا سقف مبلغی محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه