اخبار داغ

مشاور اسد:

آزادسازی ادلب حتمی است/ اردوغان موفق به ایجاد «منطقه امن» در شمال سوریه نمی‌شود

آزادسازی ادلب حتمی است/ اردوغان موفق به ایجاد «منطقه امن» در شمال سوریه نمی‌شود
مشاور ارشد رئیس‌جمهوری سوریه، آزادسازی ادلب را امری حتمی خواند و متذکر شد که تلاش‌های رئیس‌جمهوری ترکیه برای ایجاد «منطقه امن» در شمال سوریه محکوم به شکست است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛«بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس‌جمهوری سوریه اعلام کرد که آماده‌سازی مقدمات برگزاری کنفرانسی در مسکو در پاییز آینده درباره خاورمیانه، با حضور «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، انجام می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
شعبان، در گفت‌وگوی عصر دیروز با شبکه تلویزیون «المیادین»، اظهار داشت کنفرانس «والدای» درباره خارومیانه، که سه‌شنبه گذشته در مسکو برگزار شد، بر واقعیت‌ها در سوریه و موضوع تروریسم و تجاوزهای اسرائیل تمرکز داشت. وی خاطرنشان کرد گفت‌وگوها با همپیمان روسی همچنان ادامه دارد و بر نشست‌ها در حاشیه کنفرانس والدای محدود نیست.
,
 
,
مشاور ارشد «بشار اسد» افزود، توافق درباره ادلب چهارمین( توافق) است ولی در واقع این توافق از سوی ترکیه اجرایی نمی‌شود. طرف ترکی توافق درباره ادلب را مطابق با منافع خود اجرا می‌کند. او تأکید کرد که نمی‌توان تروریسم در ادلب را به حال خود رها کرد باید جلوی آن گرفته شود.
,
 
,
شعبان تصریح کرد، تصمیم دولت سوریه با هماهنگی همپیمان روسی بر این است که ادلب به آغوش وطن بازگردد، مساله آزادسازی ادلب قطعی است ولی موضوع زمان مطرح است.
,
 
,
 
,
وی یادآور شد، صحبت‌های روسیه درباره بازگشت به توافق «آدانا» رد آن چیزی است که آنکارا درباره منطقه امن خواستار است.
,
 
,
مشاور ارشد اسد افزود، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه تلاش می‌کند گروه «اخوان المسلمین» را وارد صحنه سیاسی سوریه کند ولی دمشق این را رد می‌کند. «اخوان المسلمین تحت حمایت ترکیه است» و «ما به احدی اجازه نمی‌دهیم هویت سوریه را دستخوش تغییرات کند».
,
 
,
بثینه شعبان افزود، اظهارات بشار اسد علیه اردوغان واقعی بود و اردوغان موفق نخواهد شد «منطقه امن» در شمال سوریه ایجاد کند، او با برگه‌های زیادی بازی می‌کند.
,
 
,
این دیپلمات ارشد سوریه در ادامه گفت جدیتی درباره آمادگی کشورهای عربی برای مقابله با ترکیه در سوریه وجود ندارد. اروپایی‌ها با بازگشت تروریست‌ها به کشورشان مخالف هستند؛ چرا که آنها از طبیعت تروریست‌ها آگاه شده‌اند. پروژه تامین مالی و تجهیز تسلیحاتی تروریست‌ها نمی‌تواند به دست گروهی کوچک انجام شود بلکه بسیاری از کشورها در این امر نقش‌آفرین هستند.
,
 
,
شعبان درباره بازگشت احتمالی سوریه به اتحادیه عرب، گفت: چیز جدیدی در این مورد وجود ندارد و اتحادیه عرب بدون حضور سوریه ارزشی ندارد. از رئیس پارلمان سوریه برای مشارکت در نشست‌های پارلمان‌های عربی( در اردن) دعوت به عمل آمده و این اتفاقی خوب است.
,
 
,
وی متذکر شد، هدف از نشست ورشو عادی‌سازی با اسرائیل بود.
,
منبع: تسنیم
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه