اخبار داغ

در خطبه های این هفته نماز جمعه چهار محال و بختیاری مطرح شد؛

چهل ساله دوم انقلاب را همگی باهم ترسیم می کنیم / گام دوم انقلاب را با اقتدار پیش میرویم

چهل ساله دوم انقلاب را همگی باهم ترسیم می کنیم / گام دوم انقلاب را با اقتدار پیش میرویم
چهل ساله دوم انقلاب را همراه با رهبر عزیزمان با اقتدار هرچه تمام تر پیش می بریم .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز ؛ ائمه جماعات این هفته در خطبه های نماز جمعه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص چهل ساله دوم انقلاب اشاره کردند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز ,

 

,

 امام جمعه موقت فارسان گفت: باید گام دوم را نیز با اقتدار برداریم، تا این انقلاب علی رغم میل باطنی دشمنان به هدف نهایی رسیده و به دست صاحب اصلی آن سپرده شود.

, .,

 

,

حجت الاسلام والمسلمین جهانبخش یوسفی امام جمعه موقت فارسان در خطبه های نماز جمعه امروز فارسان به ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن اشاره کرد و گفت: اصل وجود حضرت زهرا(س) بهشتی بود و عظمت این بانو در جهان اسلام بی مانند است.

وی گفت: البته با کمال تاسف از شخصیت این بانوی بزرگ غافل شدیم و زنان مسلمان و شیعه از سیره آن حضرت فاصله گرفتند، حضرت زهرا(س) همسری شایسته و مادری نمونه است که باید الگوی زنان قرار بگیرد، اگر از سیره حضرت زهرا(س) دور و به غرب و فرهنگ غربی نزدیک شویم و از حجاب، حیا و عفت فاطمی دور باشیم، می بینیم که زن که موجودی ارزشمند است به شخصیتی بی ارزش تبدیل می شود.

وی سالروز ولادت امام خمینی(ره) را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: امام(ره) ودیعه الهی و ذخیره پروردگار برای زمان ما بود، ما هنوز امام را آنگونه که باید نشناختیم، زندگی ایشان در تمام ابعاد الهی بود و می بایست برای همیشه الگوی ما باشد. مراقب باشیم، برخی افراد کوته فکر سیاسی و وادادگانی که هرچه دارند، به برکت امام(ره) و شهداست، راه و خط امام را تحریف کنند، راه و خط امام امروز همان راه و خط مقام معظم رهبری است.

یوسفی سپس بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری را مورد اشاره قرار داد و افزود: در این بیانیه حدود ۴۰ بار جوانان مورد خطاب قرار گرفتند. باید جوانان، تشکل های انقلابی با چنگ و دندان از این بیانیه پاسداری و آن را تحلیل، تبلیغ و مطالبه کنند، چرا که تجربه گذشته و موارد مشابه نشان داده که برخی دستگاه های کشور انگیزه پیگیری این موارد را ندارند و آن را پس از مدتی مسکوت می گذارند.
 

وی با بیان این که ملت ایران گام اول را با اقتدار برداشته است، گفت: باید گام دوم را نیز با اقتدار برداریم، تا این انقلاب علی رغم میل باطنی دشمنان به هدف نهایی رسیده و به دست صاحب اصلی آن سپرده شود.
 

, . ,
,
, ) , . ,
,
, . ,
,
, .
 
,
,
, .,
,

فتنه های دشمن برای تضعیف جایگاه رهبر خنثی شد

, فتنه های دشمن برای تضعیف جایگاه رهبر خنثی شد,

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: تاکنون تمامی نقشه‌ها و فتنه‌های دشمن برای تضعیف جایگاه رهبر و مرجعیت با هوشیاری و بصیرت مردم خنثی شده است

,

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسن فاطمی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد اظهار کرد : دشمن درصدد است با انواع شبهه و فتنه در فضای مجازی به جایگاه رهبری و مرجعیت خدشه وارد کند، زیرا دشمن از این جایگاه ضربه خورده است.

, .,

وی در ادامه با اشاره به بیانیه راهبردی مقام معظم رهبری خطاب به مردم جمهوری اسلامی و به خصوص جوانان، خاطرنشان کرد: این بیانیه برگرفته از نامه ۳۱ امام علی(ع) در نهج‌البلاغه است که ایشان خطاب به فرزندشان امام حسن(ع) فرمودند قلب جوان مانند زمین بایر است و هرچه در آن کاشته شود، رشد می‌کند.

, ) , .,

فاطمی اضافه کرد: پیام مقام معظم رهبری خطاب به جوانان حاوی عصاره افکار، مطالعات ژرف و تجریات گرانقدر ایشان است و همانطور که رهبر معظم انقلاب دغدغه آینده جوانان ما را دارند، دغدغه سرنوشت جوانان سایر کشورها را نیز دارند، و شاهد بودیم که حدود ۲ سال گذشته ایشان خطاب به جوانان سراسر جهان پیامی صادر کردند.

, .,

خطیب موقت نمازجمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه آینده کشور به دست جوانان مؤمن و متعهد رقم می‌خورد، اظهار کرد: جوانان قشر مهم و تأثیرگذار در رقم زدن معادلات کلیدی کشور هستند و باتوجه به اینکه جوانان بسیار انعطاف‌پذیر در پذیرش خوبی‌ها و بدی‌ها هستند، نیاز است برای رساندن آن‌ها به سعادت و پاکی برنامه داشت.

, .,

فاطمی بیان کرد: کسانی که در تلاشند زمینه هوس‌رانی را برای جوانان فراهم کنند، قطعا یا بیگانه هستند یا فریب‌خورده بیگانگان و ما باید گفت کسانی که به‌دنبال هوس‌رانی و بی‌بند و باری رفته‌اند به سعادت دنیوی و اخروی نمی‌رسند.

, .,

خطیب نماز جمعه شهرکرد در پایان جوانان دلسوز و متدین کشور را سرمایه‌های ارزشمند کشور برشمرد و تاکید کرد: متاسفانه هرچند برخی از جوانان ما اهل مطالعات دینی نیستند، اما اکثر جوانان ما اهل دین و معنویات هستند.

,

اداره امور کشور به‌دست جوانان مؤمن انقلابی سپرده شود

, اداره امور کشور به‌دست جوانان مؤمن انقلابی سپرده شود,

 

,

امام‌جمعه لردگان با اشاره به تأکید رهبر انقلاب بر جوانان در بیانیه آغاز چهل‌سالگی انقلاب گفت: امور کشور باید در دست جوانان مؤمن انقلابی قرار گیرد.

, .,

 

,

حجت الاسلام سید مهدی تاج زاد امام جمعه لردگان در خطبه های نماز جمعه این هفته  به  20 جمادى الثانى؛ ولادت حضرت «فاطمه زهرا(س)» (5 بعثت) روز زن و آغاز هفته بزرگداشت مقام مادر اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا (س) الگوی تمام برای زنان عالم است و همسری نمونه برای حضرت علی (ع) و مادری فداکار برای فرزندان خود است از همینرو ایشان از هیئت های مذهبی شهرستان خواستند الگوهای رفتاری و عملی حضرت زهرا (س) را تبیین و سالروز ولادت ایشان را تکریم نمایند.

, «, .,

 
امام جمعه لردگان در ادامه خطبه های نماز جمعه به خصوصیات بیانیه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: صادرکننده‌ى این بیانیه، یک رهبر الهى، نورانى، عارف، باصفا و شجاع، ولى فقیه زمان و داراى تجربه‌ى عالى مدیریت ولایى، حکیم، ژرف‌نگر، مصلح و یک مجاهد کارکشته‌ى پیر، با بیش از ۵۵ سال سابقه‌ى مجاهدت، در اوج فرزانگى و فرهیختگى، با اشراف تاریخى و شناخت جهان معاصر و تاریخ ملت‌ها، سرشار از مهربانى و احساس پدرى و بهره‌مند از قلم استوار است.
 

وی افزود: معظم له در این بیانیه آرزوهاى بزرگ ملت عزیزمان، آرمان‌ها، مسیر طى شده، وضعیت کنونى و مسیر پیشِ‌رو را در یک نقشه‌ى راه روشن آورده و در اختیار ملت عزیز ما قرار داده است.
 
 
تاج زاد گفت: در این بیانیه، رهبر عزیزمان امید واقع‌ بینانه و خوش‌بینى مؤمنانه را به‌عنوان رکن و روح اصلى که برخاسته از خودآگاهى، خودباورى، ایمان به خداى متعال، شناخت سنت‌هاى الهى و تجربه‌ى شگرف انقلاب اسلامى است، مد نظر قرار دادند.
 

وی به ویژگى‌هاى بیانیه «گام دوم انقلاب» اشاره کرد و گفت: جامعیت‌، زیبایى و ایجاز،  ارائه روایتى متفاوت و خلاقانه از انقلاب اسلامى‌، انتقال میراث انقلاب اسلامى به نسل جدید، انصاف، صراحت و صداقت‌، صلابت و استوارى‌، توصیه به صبر و حفظ عزت‌، وظیفه‌سازى و مسؤولیت‌آفرینى‌ از جمله ویژه گی های این بیانه بود .
 

خطیب جمعه لردگان گفت: این  بیانیه «گام دوم انقلاب» یک پیام براى دشمنان‌ داشت و آن هم، دشمنان ما به کورى چشمشان ببینند در زمانى که در مورد فروپاشى جمهورى اسلامى صحبت مى‌کنند، رهبر عزیز همراه با ملت باصفا، نقشه‌ى چهل سال آینده را ترسیم مى‌کنند و حکایت تمدن نوین اسلامى را به رخ مى‌کشند. ملت ایران در حال طراحى حرکت پرافتخار خود به‌سوى قله‌ها است.
 

وی افزود: پیام بزرگ و روشنى مخصوصاً در این ۲۲ بهمن که فتح بزرگ دیگرى براى ملت ما و شکست و رسوایى جدید براى استکبار جهانى بود براى آنانى دارد که در سیرک مسخره‌ى ورشو حضور دارند.
 

وی در ادمه گفت: این بیانیه، براى مسؤولان و مدیران هم پیام دارد. باید مدیران نسل فعلى، حلقه‌ى مدیریتى را براى حضور نسل جوانِ مؤمنِ آگاهِ انقلابى باز کنند، به نصاب مدیریت انقلابى و جهادى برگردند، خودشان را در پاک‌دستى، عدالت‌خواهى، فسادستیزى و ساده‌زیستى به آن تراز برسانند، متواضعانه خطاهاى خود را بپذیرند و عذرخواهى کنند؛ همچنان‌که در این متن، به‌خوبى، مسیر به آنان نشان داده شده است.

وی افزود: مسؤولان باید خطوط اصلى این نقشه‌ى پرافتخار را به‌عنوان دستور اقدام ملى در برنامه‌ریزى‌ها، سیاست‌گذارى‌ها و قانون‌گذارى‌ها قرار دهند و از این ظرفیت استفاده کنند.

 

اداره امور کشور به‌دست جوانان مؤمن انقلابی سپرده شود

وی ادامه داد بخش دیگر این بیانیه خطاب به جوانان بود، معظم له فرمودند من با هزاران جوان در کشور آشنا هستم و ظرفیت‌هاى عظیمى را که خداى متعال در این بخش به ملت ایران کرامت کرده است، مى‌شناسم. این سرمایه‌ى بزرگ، امروز در ساختار جمعیتى ما دیده مى‌شود و ۳۶ میلیون جمعیت تا آستانه‌ى چهل‌سالگى، به کورى چشم دشمنان که گرفتار پیرى جمعیت هستند، جامعه‌اى باطراوت و بانشاط را به رخ دشمنان مى‌کشد.
 

حجت اسلام تاج زاد بیان داشت: وظیفه‌ى جوانان در قبال این بیانیه‌ این است که امیدواریم خود جوان‌ها به میدان بیایند و نگذارند این بیانیه منزوى و بایکوت شود و دست‌کم گرفته شود.
 
 
وی نیز به حادثه تروریستى‌ در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: شهادت 27 تن از پاسداران انقلاب اسلامی که برای حفظ امنیت کشور در سیستان و بلوچتان مشغول خدمت بودند را تسلیت گفت و از مردم کشور خصوصا مردم اصفهان که با حضور با شکوه در مراسم تشییع پیکر این عزیزان شرکت نمودند تقدیر و تشکر کرد .

ایشان در ادامه به کودتای انگلیس و روی کار آمدن رضا خان وتاریخ مصرف گذشته رضاخان و عزل او توسط انهایکه منصوبشان کردند اشاره کرد و گفت : باید نتیجه گرفت که تکیه بر دشمن چیزی جز خواری  نخواهد داشت و ایستادگی در برابر دشمنان سر بلندی و عزت به بار خواهد داشت .
 

وی در پایان  به  8 اسفند؛ سالروز شهادت «حسین خرازى» فرمانده لشگر14امام حسین(ع) (1365ش) ، سردارى شجاع، متواضع و با صلابت‌ و 6 اسفند؛ سالروز شهادت سردار «حمید باکرى»؛ قائم‌مقام لشکر31عاشورا در جزیره مجنون (1362ش) سردار خیبرشکن‌ اشاراتی نیز داشتند .
 

,
, .
 
,
,
, .
 
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .,
,
, .

 
,
,
,
, اداره امور کشور به‌دست جوانان مؤمن انقلابی سپرده شود,
,
, .
 
,
,
, .
 
 
,
,
, 27 , .,
,
, .
 
,
,
, «, ) , .
 
,
,

جوانان چشم امید مبارزه جهادی با سبک زندگی غربی /گام دوم انقلاب را با اقتدار برداریم

, جوانان چشم امید مبارزه جهادی با سبک زندگی غربی /گام دوم انقلاب را با اقتدار برداریم,

 

,

امام جمعه موقت شهر اردل گفت: جوانان چشم امید مبارزه جهادی و هوشمندانه وهم جانبه با سبک زندگی غربی وتحقق سبک زندگی اسلامی هستند.

, .,

 

,

 

,

حجت الاسلام مهرداد بهرامی امام جمعه موقت شهر اردل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل ، با اشاره به ویژگی های انسان متقی، اظهار کرد: انسان متقی با متقیان نشست و برخاست دارد و خود را از گناه و آلودگی حفظ می کند.

بهرامی اهل بیت(ع) را جزو صادقین و امام علی(ع) را امام متقیان دانست و افزود:در ایام ولادت اسوه عبادت و ولایتمداری قرار داریم.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت فاطمه (س) و هفته زن اظهار کرد: حضرت زهرا(س) محبوب‌ترین چهره دینی، علمی، ادبی، تقوایی و اخلاقی است و همه زنان جهان باید از این بانوی بزرگوار الگوبرداری کنند.

بهرامی افزود: فاطمه زهرا (س) اسوه و الگوی زنان عفیف و پاکدامن است، در دامن فاطمه(س) دو امام بزرگوار و دو شخصیت ممتاز عالم بشری، حضرت امام حسن(ع) و حضرت امام حسین(ع) و نیز زینب کبری(س) که پیام حسینی و پیام عاشورا را در جهان اعلام کرد، تربیت یافته‌اند.

امام جمعه موقت شهر اردل اظهار کرد: برای ولادت حضرت زهرا(س) برنامه‌های متنوعی پیش بینی شده که باید برگزاری این برنامه‌ها با ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه همراه باشد.

وی بیان کرد:حضرت فاطمه زهرا(س) دارای جایگاه والایی است که سوره کوثر در شان ایشان نازل شده است و لذا باید دین خود را نسبت به دختر پیامبر(ص) ادا کنیم.

جوانان چشم امید مبارزه جهادی با سبک زندگی غربی /گام دوم انقلاب را با اقتدار برداریم

امام جمعه موقت شهر اردل حضرت فاطمه(س) را الگوی عفاف و حجاب برای بانوان مسلمان دانست و تصریح کرد: زنان مسلمان باید بدانند در راه حضرت زهرا (س) قدم بردارند و وی را الگوی زندگی خود قرار دهند زیرا راه وی راه عفت، پاکدامنی، تقویت علم، مبارزه با ستم، مربی بودن، تربیت فرزندان و حفظ فضایل خانوادگی بود.

امام جمعه موقت شهر اردل در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل به رشادت های رزمندگان در عملیات خیبر در سوم اسفند ماه ۱۳۶۲ اشاره کرد و افزود: خیبر، عملیاتی جانانه بود که در پی آن بسیاری از صدامیان نابود شدند

حجت الاسلام بهرامی با اشاره با استناد به انتشار بیانیه گام دوم انقلاب از سوی حضرت آیت الله خامنه‌ای اظهار کرد: در آستانه ورود به چهل سالگی انقلاب خداوند هدیه دیگری به ملت ما اعطا کرد؛ امیدواریم خداوند توفیق قدرشناسی این هدیه را هم به ما بدهد.

وی افزود:سراسر این پیام سرشار از روح پیام انقلاب است. به عنوان نسخه نجات رهایی و رفتن به سوی آینده ترسیم شده است. مسئله صبر انقلابی، فساد ستیزی در درون؛ عزت همراه با حکمت و مصلحت در برابر بیگانگان از موضوعات طرح شده در این بیانیه است. پیام روشن این بیانیه این است که انقلابی‌تر بمانیم بیشتر پیشرفت کنیم. در هفت توصیه مأموریتی، رهبر عزیز ما راه را ترسیم کردند.


امام جمعه موقت شهر اردل با بیان اینکه برای تحقق گام دوم انقلاب باید به جوانان انقلابی بیشتر میدان داد افزود:این جوانان کسانی هستند که بر بستر انقلاب پرورده و تربیت شده اند و انقلاب اول، هر آنچه داشته در وجود آن ها تثبیت کرده و حالا این نسل بنا دارد گام دوم را بردارد.

حجت الاسلام بهرامی در ادامه صحبت های خود به فرارسیدن ۸ اسفند سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی اشاره کرد و گفت : در سالهای سخت پس از پیروزی انقلاب اسلامی نهاد امور تربیتی با هدف توسعه و گسترش ارزشهای معنوی در نظام آموزش و پرورش توسط شهیدان رجایی و باهنر تاسیس شد تا دانش آموزان را با ارزش‌های اسلامی آشنا نمایند و شهید رجایی مربیان تربیتی را سربازان انقلاب در آموزش و پرورش نامید.

انتهای پیام/

, .,
,
, .,
,
, .,
,
, .,
,
, .,
,
, .,
,
, جوانان چشم امید مبارزه جهادی با سبک زندگی غربی /گام دوم انقلاب را با اقتدار برداریم,
,
, ) , .,
,
,
,
, .,
,
, .,
,
,
, .,
,
, .,
,
,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه