اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه آذربایحان غربی مطرح شد؛

لزوم تجزیه و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب در محیط‌های علمی و فقهی/اجازه ندهیم عده ای در مردم نگرانی ایجاد کنند

لزوم تجزیه و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب در محیط‌های علمی و فقهی/اجازه ندهیم عده ای در مردم نگرانی ایجاد کنند
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

لزوم تجزیه و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب در محیط‌های علمی و فقهی/ “دین‌محوری” عامل ایستادگی تفکر غرب در برابر انقلاب اسلامی است

, لزوم تجزیه و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب در محیط‌های علمی و فقهی/ “دین‌محوری” عامل ایستادگی تفکر غرب در برابر انقلاب اسلامی است, لزوم تجزیه و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب در محیط‌های علمی و فقهی/ “دین‌محوری” عامل ایستادگی تفکر غرب در برابر انقلاب اسلامی است,

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب نیازمند تجزیه و تحلیل در محیط‌های علمی و فقهی است تا به عنوان گفتمان انقلاب اسلامی بیان شود.
وی، افزود: این بیانیه باید در تمام زمینه‌ها و عرصه‌ها به گفتمان تبدیل شود و نقشه راه و برنامه‌ای برای آینده جامعه باشد.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، گفت: محورهای ذکر شده در بیانیه نباید همانند نامگذاری سال‌ها با کم‌توجهی مواجه شده و بیانات رهبری نادیده گرفته شود.
وی، با اشاره به یکی از محورهای بیانیه در خصوص ابهت انقلاب اسلامی، عنوان کرد: اشاره رهبری به بهت شرق و غرب از پیروزی انقلاب با اساس و پایه دینی نشانگر مقام والای این انقلاب است که معجزه‌گونه بودن انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد.
حجت‌الاسلام قریشی، ادامه داد: دلیل دشمنی آمریکا و غرب با انقلاب اسلامی ایران را باید بدانیم. چرا در میان تمام ممالک اسلامی به دشمنی با کشور ما برخاسته‌اند؟ از ابتدای انقلاب تا امروز با روش‌های مختلف به دشمنی برخاسته‌اند.
وی، تصریح کرد: آن‌ها حتی مرتجع‌ترین ممالک را هم برای مقابله با ایران حمایت می‌کنند و مخالفت با انقلاب اسلامی را مورد توجه دارند.
امام جمعه ارومیه، ابراز داشت: علت اصلی دشمنی این است که پس از رنسانس به این نتیجه رسیدند که مبانی الهی و دینی از حکومت انسانی کنار رود و اصل امانیسم را محور قرار دادند که انقلاب اسلامی ایران در برابر این تفکر ایستاد.
وی، گفت: آن‌ها دین را افیون ملل می‌دانستند ولی انقلاب اسلامی به خدامحوری و وحی محوری توجه داشت و به همین دلیل کیان و تفکر غربی را مورد هجوم قرار داد.
وی، همچنین خاطرنشان کرد: بزرگان آمریکا و غرب رسیدن انقلاب اسلامی به اهداف والای الهی را مایه شکست برنامه‌های خود می‌دانستند که به همین واسطه دشمنی خود را علنی ساختند.
وی، بیان داشت: امانیست همان هوای نفس پرستی بود که انقلاب اسلامی با الهام از آیات و روایات اسلامی و دینی در برابر آن ایستاد و بدبختی انسان را در همان هوای نفس معرفی کرد.
وی، گفت: این انقلاب در برابر تفکری که تنها دنیا را می‌شناخت، تدبر در معنویات و الهام از عرفانیات را یادآور شده و به این ترتیب زمینه را برای تفکرات الهی فراهم ساخت.
حجت‌الاسلام قریشی، اذعان داشت: همان‌طور که تفکر کمونیستی به زباله‌دان تاریخ پیوست، امروز هم می‌ترسند که تفکرات مادی گرایانه به فراموشی سپرده شده و شرایط برای ترویج الهیات فراهم شود.
وی، با اشاره به اظهارات تئوریسین‌های غرب، گفت: انقلاب اسلامی را خطرناک‌ترین دشمن تمدن غرب در سراسر تاریخ می‌دانند و همین موضوع را دلیل مبارزه خود با ایران معرفی می‌کنند.
وی، در خصوص محور حرکت ایران اسلامی، اظهار داشت: ایران نه تنها سلطه‌گری نمی‌کند بلکه سلطه‌پذیری و وابستگی را نفی کرد و ایستادگی روی پای خود بر اساس تعالیم دینی را به تمام جهان نشان داد و آزادی‌خواهان جهان را به این اصل دعوت کرد.
وی، ادامه داد: تئوریسین‌های غرب به صراحت اعلام کرده‌اند که اگر انقلاب اسلامی آرمان‌های خود را اجرایی سازد طوفانی سراسر غرب را در بر می‌گیرد. این به معنای ترس از قدرت انقلاب ماست که رهبر انقلاب اسلامی نیز همین موضوع را بیان فرمودند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: باید قدر انقلاب را بدانیم، دنیا از اقتدار این انقلاب و مردم به زانو درآمده‌اند و عظمت ما را قبول دارند. نباید در برابر تهدیدات سر خم فرود آوریم چرا که امروز از عزت و عظمت مردم ترس دارند.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن ارج نهادن به مقام والای همسران و مادران شهدا، عزت و عظمت امروز انقلاب اسلامی را در گرو از خود گذشتگی رزمندگان دانست.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

اجازه ندهیم عده ای در مردم نگرانی ایجاد کنند

, اجازه ندهیم عده ای در مردم نگرانی ایجاد کنند, اجازه ندهیم عده ای در مردم نگرانی ایجاد کنند,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری و توصیه های ایشان خطاب به جوانان، اظهار کرد: گام دوم را بدون داشتن نقشه راه نمی توان طی کرد و مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به آن اشاره کرده اند.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه باید از تجربه گذشته در نقشه راه استفاده کرد، گفت: مسئولان باید نسبت به رفع نواقص که در ۴۰ سال گذشته بوده است، توجه کرده و نقشه ای برای ۴۰ سال آینده تبیین کنند.

,

وی با اشاره به اینکه نواقصی داشته ایم ولی نقاط قوت بیشتر از نقاط ضعف بوده است، افزود: اینکه یک روز مسئله دلار و روز دیگر مرغ و گوشت و… ایجاد می شود، نشان دهنده این است که در لایه های نظام حرکاتی هستند که  مردم را با چالش مواجه سازند.

,

حسن زاده تصریح کرد: لازم و ضروری است تا این موارد در آغاز گام دوم انقلاب بررسی شده و اجازه ندهیم عده ای در مردم نگرانی ایجاد کنند.

,

امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: نکته دیگری که در مورد این پیام درنظر داشته باشیم، برنامه و طراحی دشمن است که همواره به دنبال توطئه و دشمنی و برنامه ریزی برای تضعیف نظام بوده و باید در مقابل آنان هوشیار و بیدار باشیم.

,

وی افزود: سردار رشید اسلام، سردار سلیمانی همواره بر این نکته تاکید می کنند که ما همیشه به دشمنان فکر می کنیم و این جمله نشان دهنده بصیرت  است و بر همه واجب است همیشه در مقابل توطئه دشمنان بیدار بوده و هوشیار باشند و به دشمن اجازه توطئه ندهند.

,

حسن زاده اظهار کرد: اهداف، آرمان ها و مبانی و اصولی که برای این انقلاب توسط رهبر کبیر انقلاب اسلامی تعیین شده و مقام معظم رهبری نیز برآن تاکید می کنند، غیر قابل تغییر هستند و  این موضوع از نکاتی است که در بیانیه گام دوم به آن اشاره وتصریح شده است.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه ما آسایش و آرامش را همراه با آرمان های انقلاب اسلامی می خواهیم، گفت: ما سلطه پذیر و استکبار پذیر نیستیم و با اعتقاد و باور انقلاب کردیم و به این آرمان ها نیز در هر زمانی پایبند خواهیم بود.

,

وی با اشاره به اینکه جوانگرایی دیگر نکته مطرح شده در بیاینه گام دوم انقلاب است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری به صراحت در این بیانیه تبیین کرده اند که اگر می خواهیم در دهه پنجم انقلاب موفق باشیم، باید به جوانان اعتقاد داشته باشیم.

,

حسن زاده با بیان اینکه ما تجربه موفقی در اعتماد به جوانان داشته ایم، افزود: هشت سال دفاع مقدس، نمونه بارزی از اعتماد به جوانان و پیروزی است و اگر در دهه پنجم انقلاب نیز در کنار استفاده از تجربه پیشکسوتان، به جوانان اعتماد و اعتقاد داشته باشیم، موفق خواهیم بود.

,

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر کارآمد بودن جوانان، گفت: جوانان خستگی ناپذیر، جهادی و انقلابی می توانند گره گشا باشند.

,

وی هم چنین بر لزوم توجه به تربیت دینی دانش آموزان، معماری اسلامی و تجلیل از ایثارگری ها و رشادت های رزمندگان اسلام، اسرا و جانبازان تاکید کرد.

,

حضرت زهرا(س) الگوی حسنه برای انسان ها است

, حضرت زهرا(س) الگوی حسنه برای انسان ها است, حضرت زهرا(س) الگوی حسنه برای انسان ها است,

حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به سالروز ولادت حضرت فاطمه الزهرا(س) گفت: اگر خداوند می خواست تمام زیبایی های عالم را در یک فرد خلاصه کند آن شخص حضرت زهرا(س) است.

,

وی تصریح کرد: حضرت محمد (ص) در خصوص حضرت زهرا (س) فرموده اند، رضایت فاطمه(س) باعث رضایت من است و رضایت من رضایت پروردگار را در پی دارد.

,

وی اظهار کرد: اطاعت  از حضرت زهرا(س) بر همگان واجب بوده و حضرت زهرا(س) الگوی حسنه برای تمام انسان ها است.

,

امام جمعه پلدشت در خصوص ویژگی های حضرت زهرا(س) افزود: حضرت، همسری فداکار و نمونه برای حضرت علی (ع) است.

,

به گفته وی مهمترین نقش هایی که یک زن می تواند در خانواده ایفا کند نقش یک همسر و مادر نمونه است.

,

طالبی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم تبریز گفت: امنیت با جانفشانی انسان های مومن و جوانان مومن به دست می آید و مسئولان باید بدانند که راحتی و آسایش را مدیون انسان های آزاده هستند.

,

وی تصریح کرد: امید به آینده ای روشن و درخشان با نقش آفرینی جوانان از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده و باید جوانان را در محور امور قرار داد.

,

وی اظهار کرد: نباید به اروپا و آمریکا اعتماد کرد، آنها بارها نشان دادند که  نمی توان به آنها اعتماد کرد.

,

امام جمعه پلدشت افزود: باید به جوانان اعتماد کنیم و مسئولان، جوانان را به میدان بیاورند، روحیه انقلابی گری در جوانان بسیار بالا است.

,

به گفته وی اگر چه امروز در اجرای برخی امور در داخل کشور نواقصاتی داریم ولی کشورمان از نفوذ و اقتدار بالایی در منطقه برخوردار است.

,

جایگاه زن در دین مبین اسلام بسیار والاست

, جایگاه زن در دین مبین اسلام بسیار والاست, جایگاه زن در دین مبین اسلام بسیار والاست,

حجت الاسلام حسین فصیح نیا امام جمعه شاهین دژ در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی به حدیثی از امام حسن عسگری علیه السلام در خصوص تقوی اشاره کرد که می فرمایند ای کسانی که ایمان آورده اید تقوی الهی پیشه کنید و اجتهاد برای خدا کنید.

,

وی در ادامه مباحث معاد به بحث نماز جماعت اشاره کرد و گفت : در آیه 43 سوره بقره آیه پروردگار متعال می‌فرمایند اقامه نماز کرده و زکات خود را پرداخت کرده و با رکوع کنندگان شما هم رکوع کنید که ادله نماز جماعت است و در آیه 102 سوره نساء در مبارزه با کفار عده ای را به اقامه نماز با پیامبر سفارش و عده ای دیگر را به مبارزه سفارش میفرمایند که ادله ی دیگری برای نماز جماعت است.

,

خطیب نماز جمعه شاهین دژ به هفتم اسفند برابر با بیستم جمادی الثانی میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز زن و مادر اشاره کرد و به ارزش و جایگاه زن در آیین و ادیان دیگر اشاره کرد که جایگاه زن را بسیار پایین توصیف کرده اند و امروز عده ای بی فکر که خود را روشنفکر می نامند ادیان زرتشت و بودا را بسیار مورد توجه قرار میدهند و این در حالی است که در دین مبین اسلام اولین فرد وارد شونده به بهشت را حضرت زهرا سلام الله علیها معرفی کرده و این نشان از آن دارد که زن خواهد توانست با تقویت روحیه دین شناسی و ایمان به جایگاه مرتفعی برسد و یا دیدگاه اسلام اینگونه است که در منزلی که فرزند دختر باشد خداوند خیر و برکت را نازل می‌فرماید،اما در تمدن و فرهنگ غرب به زن بعنوان یک ابزار نگاه میکنند به طوری که در تمام تبلیغات ها از زن بعنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده میکنند.

,

وی تصریح کرد : دشمن امروز میبیند که کلمه مادر در دین اسلام و کشور اسلامی جایگاهی عظیم دارد بر همین مبنا بر روی این موضوع پرداخته و در صدد ضربه وارد ساختن بر وجهه مادر است.

,

حجت الاسلام فصیح نیا به بیانیه رهبر معظم انقلاب به موسوم به گام دوم انقلاب اسلامی که پیام های مهمی بدنبال دارد اشاره کرد و افزود : بایست ریز به ریز و کلمه به کلمه به این بیانیه پرداخته شود چراکه پیامهای مهمی برای دشمنان ، مسئولان و مردم دارد و از همه مهمتر مخاطب اصلی این گام دوم انقلاب جوانان هستند.
این استاد حوزه و دانشگاه اولین خصوصیت جوانان را آزاد اندیش بودن آنان عنوان کرد و گفت : جوان هرکاری انجام دهد مستقلا تفکر میکند و در مرحله دوم جوان استقلال فکری دارد و مصلحت اندیش نخواهد بود و در سومین خصوصیت میتوان به نوآور بودن جوان اشاره کرد که در علم و تکنولوژی عقب نمی ماند و در مرحله چهارم جوان صداقت و حق را سریع قبول خواهد کرد.

,
,

وی به رسیدن سال نو و عید نوروز هم اشاره ای داشت و گفت : چرا سرمایه هایمان را در شهر خود صرف نکنیم و با خرید از کسبه شهر گامی در جهت تحقق رونق بازار برداریم و از فروشندگان اجناس مورد نیاز مردم نیز خواست رعایت اصل انصاف را داشته باشند در بحث کسب و در بحث دستفروشان از شهردار خواست تا چاره اندیشی شده و تدبیری شده تا بتوانند هم کسب درآمد داشته و هم از ترافیک شهری نیز کاسته شود.

,

امام جمعه شاهین دژ در پایان از حضور و شرکت اهالی متدین و شهید پرور شهرستان شاهین دژ در مجلس یادبود شهدای مظلوم حادثه تروریستی زاهدان تقدیر و تشکر کرد.

,

اقتصاد مقاومتی، راه حل مشکلات اقتصادی است

, اقتصاد مقاومتی، راه حل مشکلات اقتصادی است, اقتصاد مقاومتی، راه حل مشکلات اقتصادی است,

امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گفت: بهترین زنان امت پیغمبر، دارای کمترین مهریه می باشند .

,

حجت الاسلام هاشمی با اشاره  الزامات تحقق توصیه‏ های هفتگانه رهبری در گام دوم انقلاب  گفت :رهبر معظم انقلاب با ترسیم نقشه راه کشور در بیانیه «گام دوم انقلاب»، با تأکید بر داشتن امید واقع ‏بینانه به آینده و نقش بی‏ بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان‏ها، در خطاب به جوانان و آینده ‏سازان ایران مقتدر، هفت توصیه را بیان کردند که اجرایی کردن هر کدام الزامات خاص خود را دارد .

,

وی افزود: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید : اقتصاد که یک نقطه‏ ی کلیدیِ تعیین ‏کننده است و الزاماتی دارد .

,

امام جمعه شهرستان ماکوادامه داد : مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص اقتصاد به چند نکته نیز اشاره فرمودند که آنها عبارتند از : اقتصاد قوی مانعی در مقابل سلطه و نفوذ دشمن خواهد بود و اقتصاد ضعیف، زمینه ساز نفوذ و دخالت دشمن می‏ شود. اقتصاد در جامعه اسلامی هدف نیست ؛ بلکه بعنوان یک ابزاری است برای رسیدن به هدف اصلی که تعالی انسان است.

,

وی را‏هکار اساسی در رفع مشکلات اقتصادی کشور  را پیگیری اقتصاد مقاومتی عنوان کرده و گفت : رهبرمعظم انقلاب به جوانان هشدار می‌دهند که مبادا فریب آدرس‏های غلط دشمن در مواجهه با مشکلات اقتصادی کشور را بخورند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه