اخبار داغ

رئیس پارک علم و فناوری مازندران خبر داد

صادرات محصولات دانش‌بنیان مازندران به 8 کشور جهان

صادرات محصولات دانش‌بنیان مازندران به 8 کشور جهان
رئیس پارک علم و فناوری مازندران از صادرات محصولات دانش‌بنیان استان به 8 کشور جهان خبر داد و گفت: بیش از ۱۱۰ شرکت در پارک علم و فناوری زیر پوشش این نهاد هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، علی معتمدزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: از حدود ۲۰ سال پس از انقلاب اسلامی ایران، سیستم‌ها و نظام‌های حمایتی از استارت اپ‌ها و شرکت‌های کوچک تا متوسط دانش بنیان شکل گرفتند و طی ۱۰ سال گذشته اقتصاد دانش بنیان شتاب کم سابقه‌ای در کشور پیدا کرد.

وی با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری مهمترین اکوسیستم حمایتی از شرکت‌های کوچک و بزرگ دانش محور است، افزود: پارک علم و فناوری مازندران در سال ۱۳۸۹ رسما آغاز بکار کرد.

معتمدزادگان گفت: بیش از ۱۱۰ شرکت در پارک علم و فناوری زیر پوشش این نهاد هستند و بعضی از این شرکت‌ها یک محصول و چند محصول تولید کرده اند و برخی از شرکت‌ها تا هشت محصول دانش بنیان دارند.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران افزود: این تعداد شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری مازندران از سال ۸۹ تاکنون توانستند ۱۲۰ نوع محصول فناورانه تولید و تجاری سازی کنند.
وی گفت: این شرکت‌ها تا کنون به طور متوسط در سال توانسته اند چهار و نیم میلیون یورو یا معادل پنج میلیون دلار صادرات داشته باشند.

وی با بیان اینکه عمده این محصولات دانش بنیان شامل دیگ‌های زغال سنگ سوز، لیزرتک، خشک کن ایستاده شالی، دستگاه‌های زیباسازی پوست و تجهیزات پزشکی است، افزود: این محصولات فناورانه به کشور‌های امارات متحده عربی، افغانستان، ترکیه، عراق، ترکمنستان، فنلاند، ایتالیا و آلمان صادر می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با بیان اینکه از نظر فروش محصولات دانش بنیان رتبه مازندران در نوسان بوده است تقریباً در رتبه ششم کشور قرار دارد گفت: شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری تاکنون زمینه اشتغالزایی بیش از هزار نفر را در استان فراهم کرده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه