اخبار داغ

تئوری معنویت امام(ره)، نابود کننده محاسبات مادی دشمنان/معنویت عامل پیش برنده جریان انقلاب

تئوری معنویت امام(ره)، نابود کننده محاسبات مادی دشمنان/معنویت عامل پیش برنده جریان انقلاب
امام (ره) در جریان نهضت خود برای مردم ایران اسلامی یک تئوری پر مغز ارائه دادند و آن چیزی نبود جز تئوری معنویت. تئوری ای که در آن ملت ها به واسطه معنویت بر آمده از ایمانشان تمام محاسبات مادی دشمنانشان را نابود می کنند و پرچم توحید و خدامحوری را بر بالادست ترین نقاط دنیا می کوبانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ بدون شک یکی از اصلی ترین شاخصه های انقلاب اسلامی ایران در مقایسه با دیگر انقلاب های قرن مانند انقلاب هایی چون انقلاب فرانسه، الجزایر و... و همچنین پایه ای ترین و بنیادین ترین موضوع تاثیر گذار در شکل گیری، تحقق و ادامه مسیر برای رسیدن به آرمان های تعریف شده ی این جریان عظیم، مسئله مهم و پر بحث معنویت و در ادامه آن معرفت گرایی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

نگاهی به شکل گیری انقلاب اسلامی هر انسانی را متوجه دستان خالی رهبران و بدنه مردمی این جریان از سلاح های مختلفی چون احزاب، حمایت های قدرت های جهانی و جنگ و سلاح های گرم می کند و اگر بخواهیم به دنبال دلیل پیروزی ملتی بدون وجود این سلاح های مورد نیاز هر انقلاب و جریانی باشیم، این مسیر ما را به یک دلیل می رساند و آن چیزی نیست جز معنویت.

,

در همین راستا امام خمینی (ره) می فرمایند:

,

«قـیـام الله اسـت کـه مـوسای کلیم را به یک عصا بر فرعونیان چیره کرد و تمام تخت و تاج آنها را به باد فنا داد... قیام برای خداست که خاتم النبیین (صلی الله علیه و آله و سلم ) را یک تنه بر تمام عادات و عقاید و جاهلیت غلبه داد)) (صحیفه امام ره، جلد ۱، صفحه ۲۲)

,

از طرفی نگاهی به بیانات امام خمینی (ره) در رابطه با ویژگی های منحصر به فرد انقلاب اسلامی ایران نسبت هر انقلاب دیگر در جهان و در طول تاریخ نشان از این دارد که امام عزیز تماما انقلاب را برخواسته از یک خواست الهی و متکی بر ایمان و توکل و معنویت مردم می دانند. بیاناتی که در آن به الهی بودن، مقدس بودن، برخاستن از متن جامعه و فطرت انسانی، ایجاد کننده تحول فکری، انسانی بودن، بسیج سراسری به واسطه قوه ایمان، مشابهت با قیام انبیا اشاره شده است و نکاتی است که امام بزرگوار به انقلاب اسلامی ایران نسبت می دهند.

,

امام (ره) در جریان نهضت خود برای مردم ایران اسلامی یک تئوری پر مغز ارائه دادند و آن چیزی نبود جز تئوری معنویت. تئوری ای که در آن ملت ها به واسطه معنویت بر آمده از ایمانشان تمام محاسبات مادی دشمنانشان را نابود می کنند و پرچم توحید و خدامحوری را بر بالادست ترین نقاط دنیا می کوبانند. در همین راستا است که امام (ره) می فرمایند:

,

«مردمی می توانند کشور خودشان را حفظ کـنـنـد، مـردمـی می توانند مملکت و ملت خودشان را نجات بدهند که معنویت داشته باشند.»

,

و همچنین در کلام دیگری دارند:

,

«ملت ما جریان تاریخ را عوض کرد، آنها حساب همه چیز را می کردند الاّ یک حساب و آن حساب معنویت[بود]!»(جلد۶، ۳۱۰)

,

معنویتی همراه با حماسه دینی

, معنویتی همراه با حماسه دینی, معنویتی همراه با حماسه دینی,

نکته حائز اهمیت در نگاه امام (ره) به موضوع معنویت، محدود نکردن آن به یک مسئله فردی است، زیرا امام (ره) در عین توجه ویژه و خاصه به معنویت فردی و خودسازی، توجه ویژه ای به مسئله معنویت اجتماعی دارند و شاید بهتر باشد این طور مطرح شود که امام (ره) تمام معادلات سالکان و عارفان و در کل تمام معادلات عرفانی را به تبعیت از مولا علی (ع) به هم ریختند و معنویت را از دل خانقاه ها و گوشه حجره ها به جامعه رساندند و به عبارتی دیگر معنویتی همراه با حماسه دینی ارائه دادند، معنویتی که حماسه ساز بود و نه حماسه سوز.

,

 «مـعنویت غلبه کرد بر مادیت ؛ خدا غلبه کرد به شیطان و غلبه دارد بـر شیطان !»(جلد ۸، صفحه ۴۲۷)

,

این نگاه اجتماعی امام(ره) به معنویت بسیار نتایج شگرفی در سطح جامعه از خود به نمایش گذاشت.  مسائلی چون امداد های الهی، اتحاد بین مردم و تحول الهی در روح مردم خود نمونه ای از نتایج است. نتایجی که در جریان قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بارها و بارها قابل رویت بوده است و تاثیراتش در جامعه قابل لمس. تبدیل شدن معنویت به موضوعی فراگیر و دغدغه شدن این بند مهم برای جوانان جامعه را می توان در بسیاری از عرصه های قبل و بعد از انقلاب چه در جنگ، چه در جهاد سازندگی، چه در برخورد با منافقین و توطئه های دشمنان در قالب فعالیت های قومیتی و حتی در قالب علمی می توان دید. عملکرد هایی که همگی نتیجه یک رقابت معنوی بزرگ در فضای جامعه اسلامی است.

,

این معنویت اجتماعی تا جایی رشد کرد که شهادت، بزرگ آرزوی جوانان شد و کار به جایی رسید که جوانان برای کشته شدن در راه معشوق شتابان در حرکت بودند.

,

امام (ره) در همین رابطه می فرمایند:

,

«رمـز پـیـروزی مـا ایـن بـود کـه جـنـبـه فـقـط سـیـاسـی نـبـود، فـقـط بـرای نـفـت و امثال اینها نبود، جنبه معنوی بود، اسلامی بود. جوانان آرزوی شهادت می کردند.»)جلد ۷ ، ص ۲۳)

, ),

«رمـز پـیـروزی، اتـکـای بـه قـرآن و ایـن شـیـوه شـیـعـه مـقـدس کـه شـهـادت را اسـتـقـبـال مـی کـردنـد بـوده ، خـوف در دل آنـهـا نـبـود! در عـیـن حـال کـه تـانـک هـا و مـسـلسـل هـا بـه روی آنـهـا آتـش مـی گـشـود، آنـهـا اسـتـقـبـال مـی کـردنـد، خـوف نـداشـتـنـد. مـشـت بـر تـانـک غـلبـه کـرد! مـشـت بـر مـسـلسـل غـلبـه کرد! مشت بر ابرقدرت ها غلبه کرد! این رمز را حفظ کنید... ملت ما تا با خداست ، پیروز است .»(جلد ۷ ،ص۲۴)

,

از طرفی رویت خلوص قیام امام و تمایل مردم به قلب پاک ایشان رابطه ای را بین مردم و رهبر جریان ایجاد کرد که مردم نیز غرقه در معنویت فردی امام شده بودند و هرکس برای خود از این دریای عظیم معرفت و عرفان برداشت می کرد. رابطه ای که خود کمک شایانی به انتقال باور و ایمان امام به سطح جامعه داشت.

,

معنویت در کنار عقلانیت

, معنویت در کنار عقلانیت, معنویت در کنار عقلانیت,

در طول جریان انقلاب اسلامی افراد بسیاری تلاش کرده اند که معنویت را جدای عقلانیت حساب کنند. امام (ره) و رهبری انقلاب، معنویت را در کنار عقلانیت تعریف کرد و به جهانیان نشان داد که عقلانیت تعریف شده غرب در چارچوب و بایدها و نبایدهای دنیای مادی و برآمده از تجربه محض، کارساز نخواهد بود و نتیجه ای نخواهد داشت.

,

این عقلانیت دینی است که در چارچوب اراده و سنت های الهی تعریف می شود و راه را بر انسان کمال یاب روشن می نماید نه اینکه مانند عقلانیت مادی، انسان را در تاریکی فرو برد و حتی ابزار های مادی ای چون تکنولوژی و صنعت نیز نمی تواند انسان را از این تاریکی محض نجات دهد.

,

معنویت عامل پیش برنده جریان انقلاب

, معنویت عامل پیش برنده جریان انقلاب, معنویت عامل پیش برنده جریان انقلاب,

از طرفی مهم ترین نکته ای که می توان در باب معنویت به آن اشاره کرد طبق گفته شهید مطهری پیش برنده بودن معنویت برای این جریان بزرگ است. شاید این جمله را نباید مختص به جریان انقلاب اسلامی دانست و باید گفت که مطئنا معنویت به عنوان عامل پیش برنده جهان بشریت مطرح است و باز به گفته همان شهید والامقام بسیاری از ارزشهای دیگری که انسان ها به دنبال آن هستند نتیجه معنویت است به عنوان مثال بشریتی که عدالت را دنبال می کند لازمه این عدالت جهانی تحقق معنویت است. 

,

شهید مطهری:

,

«اگر مـعـنـویـت را فـرامـوش کـنـیـم ، انـقـلاب خـود را از یـک عـامـل پیش برنده محروم کرده ایم .»

,

بر اساس همین جمله شهید مطهری است که باید گفت این ملت آزادی و استقلال خود را نیز مدیون معنویت است. معنویتی که برخواسته از ایمان این ملت به تفکر الهی بوده و هست.

,

امام بزرگوار نیز در این رابطه می فرمایند:

,

«ایـن آزادی ... ایـن اسـتـقـلالی کـه خـدای تـبـارک و تـعالی به ما داده است و دست اجانب را کـوتاه کرده است ، این برای خاطر آن قدرت ایمان و وحدت کلمه و توجه به خدای تبارک و تـعـالی بـود کـه دسـت عـنـایـت حـق تـعالی بر سر این ملت سایه افکند و این پیروزی حاصل شد.»(جلد ۸، صفحه ۲۴۳)

,

معنویت توصیه ای برای دهه پنجم

, معنویت توصیه ای برای دهه پنجم, معنویت توصیه ای برای دهه پنجم,

حال پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، دستیابی به دست آوردهای فراوانِ برآمده از معنویت و دیدن اثرات آن و همچنین رویش های برآمده از این شاخصه اصلی انقلاب مانند شهدای هسته ای و مدافعین حرم و امثال تهرانی مقدم ها و همچنین تلفیق معنویت با علم، معنویت با عقلانیت، معنویت با فضای نظامی و به طور کلی ایجاد مشترکات و روابط دقیق و صحیح بین معنویت و تمام ابعاد اجتماعی قابل بیان و ذکر است.

,

در شرایطی که با تمام تلاش های فرهنگی دشمنان قدم به دهه پنجم انقلاب اسلامی می گذاریم رهبر معظم انقلاب اسلامی که در ادامه مسیر امام (ره) و در ادامه همان معنویت، مسیر پر حادثه انقلاب را تا به امروز مدیریت کردند، بیانیه گام دوم را به بهانه ایجاد مانیفست همه جانبه برای آینده جریان انقلاب اسلامی صادر کردند و در این بیانیه پر مغز و آینده نگرانه بر معنویت درکنار اخلاق به عنوان یکی از توصیه های هفت گانه خود تاکید کردند و نشان دادند که دوران معنویت نه تنها به پایان نرسیده است بلکه به عنوان یکی از اصلی ترین عوامل پایداری انقلاب اسلامی و همچنین به عنوان عامل پیش برنده آن حاضر است و برای آینده نیز به آن نیاز های فراوانی خواهیم داشت.

,

«معنویّت به‌معنی برجسته کردن ارزشهای معنوی از قبیل: اخلاص، ایثار، توکّل، ایمان در خود و در جامعه است، و اخلاق به‌معنی رعایت فضلیت‌هایی چون خیرخواهی، گذشت، کمک به نیازمند، راستگویی، شجاعت، تواضع، اعتماد به نفس و دیگر خلقیّات نیکو است. معنویّت و اخلاق، جهت‌دهنده‌ی همه‌ی حرکتها و فعّالیّتهای فردی و اجتماعی و نیاز اصلی جامعه است؛ بودن آنها، محیط زندگی را حتّی با کمبودهای مادّی، بهشت می‌سازد و نبودن آن حتّی با برخورداری مادّی، جهنّم می‌آفریند.

,

 شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه هرچه بیشتر رشد کند برکات بیشتری به‌بار می‌آورد؛ این، بی‌گمان محتاج جهاد و تلاش است و این تلاش و جهاد، بدون همراهی حکومتها توفیق چندانی نخواهد یافت. اخلاق و معنویّت، البتّه با دستور و فرمان به دست نمی‌آید، پس حکومتها نمی‌توانند آن را با قدرت قاهره ایجاد کنند، امّا اوّلاً خود باید منش و رفتار اخلاقی و معنوی داشته باشند، و ثانیاً زمینه‌ را برای رواج آن در جامعه فراهم کنند و به نهادهای اجتماعی در این باره میدان دهند و کمک برسانند؛ با کانونهای ضدّ معنویّت و اخلاق، به‌شیوه‌ی معقول بستیزند و خلاصه اجازه ندهند که جهنّمی‌ها مردم را با زور و فریب، جهنّمی کنند.

,

ابزارهای رسانه‌ای پیشرفته و فراگیر، امکان بسیار خطرناکی در اختیار کانونهای ضدّ معنویّت و ضدّ اخلاق نهاده است و هم‌اکنون تهاجم روزافزون دشمنان به دلهای پاک جوانان و نوجوانان و حتّی نونهالان با بهره‌گیری از این ابزارها را به‌چشم خود می‌بینیم. دستگاه‌های مسئول حکومتی در این باره وظایفی سنگین برعهده دارند که باید هوشمندانه و کاملاً مسئولانه صورت گیرد، و این البتّه به‌معنی رفع مسئولیّت از اشخاص و نهادهای غیرحکومتی نیست. در دوره‌ی پیشِ‌رو باید دراین‌باره‌ها برنامه‌های کوتاه‌مدّت و میان‌مدّت جامعی تنظیم و اجرا شود؛ ان‌شاء‌الله.»

,

, ,

نگاهی به کلام و اندیشه رهبری نشان از این دارد که ایشان روح اندیشه های امام را دریافته اند و آنها را به اقتضای زمانه حال به جامعه تزریق می کند.

,

در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب معنویت حماسه ساز و معنویتی که در کنار عقلانیت الهی عدالت ساز است تعریف می شود. معنویتی که در آن مبارزه با ظلم و ظالم و دفاع از مظلوم و تحقق عدالت جهانی محور قرار دارد و توجه به این مولفه های مهم تحقق معنویت در سطح جهانی را در پی خواهد داشت.

,

رهبر معظم انقلاب در همین حوزه می فرمایند:

,

«آدم معنوى‌یى که با ظلم مى‌سازد، با طاغوت مى‌سازد، با نظام ظالمانه و سلطه مى‌سازد، این چطور معنویتى است؟ این‌گونه معنویت را ما نمى‌توانیم بفهمیم.۱۳۸۴/۰۶/۰۸»

,

«عدالت باید با معنویت همراه باشد؛ یعنی باید شما برای خدا و اجر الهی دنبال عدالت باشید؛ در این صورت می‌توانید با دشمنان عدالت مواجهه و مقابله کنید. البته معنویت هم بدون گرایش به عدالت، یک بُعدی است. بعضی‌ها اهل معنایند، اما هیچ نگاهی به عدالت ندارند؛ این نمی‌شود. اسلام، معنویتِ بدون نگاه به مسائل اجتماعی و سرنوشت انسانها ندارد؛۱۳۸۴/۰۶/۰۸»

,

از طرفی رهبری معتقدند که تحقق اقتصاد معنوی، سیاست معنوی، فرهنگ معنوی و ... و پیشرفت های ملی و ارزش های انسانی درگرو ورود معنویت در زندگی افراد است و انقلاب اسلامی در این مسیر قدم بر می دارد.

,

«آمیزش علم و معنویت، علم و ایمان، علم و اخلاق، آن خلأ امروز دنیاست.۱۳۸۴/۱۰/۲۹»

,

«این انقلاب، اولین سخنش این بود که دوران حاکمیت ارزش های معنوی آغاز شده است.۱۳۶۹/۱۱/۱۷»

,

«در نظام جمهوری اسلامی، تعیین‌کننده‌ی رتبه‌ی انسانها، ارزشهای معنوی است.۱۳۸۴/۰۲/۱۷»

,

«عشق به معنویت و ارتباط با خدا، مهمترین عاملی است که پیشرفت یک ملّت را به معنای واقعی خودش تضمین می‌کند.۱۳۸۵/۰۸/۱۸»

,

جوانان و معنویت

, جوانان و معنویت, جوانان و معنویت,

یکی از مهم ترین تاکیدات رهبر معظم انقلاب در طول ارائه اندیشه های خود، بر افزایش معنویت در جوانان جامعه است. جوانانی که در صورت حرکت به سمت معنویت از آثار اجتماعی، روانی، فردی آن برخوردار خواهند شد. آثاری که نتایجی چون برخوردار شدن از احترام در جامعه، مصونیت از آسیب های اجتماعی، آرامش، رهایی از رنج تنهایی، معنایابی زندگی، هدفمندی در سایه انجام دستورهای معنوی، پویایی، توان مقابله با مشکلات، شکوفایی فکری، تمرکز و رهایی از پراکندگی فکری، مدیریت موفق غرایز، آینده نگری و غیره را در برخواهد داشت.

,

در همین حوزه رهبر معظم انقلاب می فرمانید:

,

«جوانهای عزیز! تدین، رعایت دینی، در حد وسع و امکان، این مایه‌ی توجهات الهی است؛ مایه‌ی توفیقات انسانی است؛ مایه‌ی پیشرفت است؛ این را دست کم نگیرید. من میخواهم بگویم شما اگر فلان فرمول ریاضی، یا فلان عنصر شیمیایی، یا فلان اختراع را به وجود می‌آورید یا کشف میکنید و پیدا میکنید و حل میکنید، در همان حال توجه‌تان به خدا، به شما کمک خواهد کرد. خدای متعال مدد میکند شما را؛ کارها دست خداست. ۱۳۸۷/۰۲/۱۴»

,

«عالِم مسلمان این را میخواهد؛ نزدیکی به خدا، معنویت، اخلاص، صفا. و این است که آن وقت این علم، این ذخیره‌ی عظیم، این حربه‌ی بزرگ در خدمت دفاع از انسانیت به کار می‌افتد؛ در خدمت امنیت انسانها، عدالت بین انسانها، صلح و صفای انسانها و جوامع بشری به کار می‌افتد. ما این را میخواهیم. این را برای خودتان هدف قرار بدهید.۱۳۸۶/۰۶/۱۲»

,

حتی رهبر معظم انقلاب معنویت حاکم بر جامعه امروز را بر خلاف بسیاری از افراد که معنویتی شکست خورده و تقلیل یافته می دادند، پر شور و پر قوت تعریف می کنند و می فرمایند:

,

«در دوران جوانی ما، در حوزه‌ی علمیه‌ی قم، ایام نیمه‌ی رجب که روزهای معروف اعتکاف است، شاید در مسجد امامِ آن روز، ده نفر، پانزده نفر، بیست نفر طلبه - آن هم در مرکز حوزه‌ی علمیه، که قم باشد - اعتکاف میکردند؛ این کار معمول نبود، بلد نبودند. امروز در دانشگاه‌های کشور، هزاران نفر از جوانان دانشجو - دختران و پسران - در مساجد دانشگاه‌ها اعتکاف میکنند، سه روز عبادت میکنند، خلوت میکنند، با خدای خود ارتباط برقرار میکنند؛ مساجد بزرگ و مجامع بزرگ که جای خود دارد. اینها معنویت است. کشور ما اهل معنویت است، اما معنویت ما همراه و همروال است با احساس مسئولیت.۱۳۹۰/۰۳/۱۴»

,

الناس علی دین ملوکهم

, الناس علی دین ملوکهم, الناس علی دین ملوکهم,

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم خود تاکیدی بر تلاش حاکمیت برای افزایش معنویت اجتماعی دارند. مطمئنا در این حوزه باید گفت که وقتی حاکمیت خود به سمت معنویت در حرکت باشد مردم نیز به دنباله آن همین مسیر را طی خواهند کرد. اگر مسئولی به دنبال تجمل باشد از تقوا و پارسایی به دور باشد، از مجموعه صفات اخلاقی فاصله داشته باشد مردم نیز بعد از سالیانی به همان سمت روان شده و اگر مسئولی خود در چارچوب های زندگی معنوی قدم بردارد مردم نیز از او الگو برداری کرده و راه او را طی می کنند و  این نیاز دارد که مسئله معنویت در بین مسئولین جمهوری اسلامی همه گیر شود. همانطور که امیر المومنین علی (ع) فرمودند:"الناس علی دین ملوکهم"؛ یعنی مردم به روش و طریقه حاکمان و پادشاهان خویش زندگی می کنند.

,

از طرفی رهبر معظم انقلاب جهاد و تلاش در حوزه معنویت از سوی دستگاه های حکومتی و غیر حکومتی را لازم دانستن و تاکید کردندکه باید علاوه بر رعایت منش و اخلاق معنوی زمینه های اجتماعی آن را ایجاد کنند.

,

معنویت فراتر از انقلاب اسلامی

, معنویت فراتر از انقلاب اسلامی, معنویت فراتر از انقلاب اسلامی,

اگر بخواهیم به موضوع معنویت فراتر از انقلاب اسلامی بنگریم و آن را مقوله ای نجات بخش برای بشریت از تمامی تاریکی های دنیای امروز بنامیم باید شرایط دنیای امروز از جنگ ها تا افسردگی ها، از خودکشی ها تا گسترش بی اخلاقی ها را خوب بشناسیم و همچنین اهداف سیاستمداران خبیث دنیای غرب را دنبال کنیم تا به جزییات فعل و انفعالات دنیای امروز برسیم.

,

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان کارشناس مسائل فرهنگی و مذهبی در مورد معنویت در دنیای امروز می گوید:

,

«زمانۀ ما، زمانۀ مخالفت با معنویت نیست. در این زمان نمی‌توان با معنویت دشمنی کرد. زمانۀ ما زمانۀ تحقیر و توهین به معنویت هم نیست. زمانۀ ما فقط زمانۀ تحریف معنویت است. وقتی فطرت و دل‌های مردم دنیا، بعد از مدتی فاصله گرفتن از خدا دلشان برای خدا تنگ شده باشد و خدا را جستجو کند، گرایش به معنویت در سراسر جهان بازار پیدا خواهد کرد. امروزه طبق هر شاخصی که در نظر بگیرید معنویت رونق پیدا کرده است. امروزه دوران دشمنی با معنویت هم طبیعتاً به سر رسیده است. دیگر کسی نمی‌تواند علیه معنویت سخن بگوید. به نفع هیچ چیزی نمی‌توان علیه معنویت اقدام کرد. مردم همه قبول کرده‌اند که معنویت با علم قابل جمع است و خرافات نیست. بی‌دلیل یا با دلیل، مردم این مطالب را درک می‌کنند.

,

زمانه، زمانه تحریف معنویت است

, زمانه، زمانه تحریف معنویت است, زمانه، زمانه تحریف معنویت است,

دورۀ ما، دورۀ تحریف معنویت است. در این دوره به معنویت تنوع می‌بخشند تا در اثر این تنوع‌بخشی به معنویت، معنویت اصیل فراموش شود. طراحان تحریف معنویت به دنبال ناامید کردن مردم از معنویت هستند؛ همانطور که مردم از تکنولوژی ناامید شده‌اند، تا مردم بگویند معنویت هم نمی‌تواند ما را خوشبخت کند. ولی مطمئناً وقتی بازار مکّارۀ معنویت هم به کار می‌افتد و محصولات تقلّبی را به بازار می‌فرستند، باز هم بازی به نفع معنویت ناب تمام خواهد شد. نقش ما این است که این فرآیند را تسریع کنیم و راه رسیدن مردم عالم به معنویت ناب را تسهیل کنیم.

,

سکولاریسم در خدمت آرمان های معنوی صهیونیسم

, سکولاریسم در خدمت آرمان های معنوی صهیونیسم, سکولاریسم در خدمت آرمان های معنوی صهیونیسم,

ما معتقدیم که دشمنان ما از معنویت، سوءاستفاده خواهند کرد.با اعمال نفوذ صهیونیسم بوده که سکولاریسم در جهان رواج پیدا کرده است. سکولاریسم در خدمت آرمان‌های معنوی صهیونیسم عمل کرده است. کشورهایی مانند آلمان، فرانسه و یا ترکیه را نمی‌توان کشورهایی سکولار و لائیک دانست؛ همه این کشورها، آرمان‌های دینی صهیونیست‌ها را محقق می‌کنند و در خدمت آن هستند. در مورد اقتصاد جهانی هم صهیونیست‌ها طبق آرمان دینی خودشان تعیین می‌کند که راه اقتصاد چگونه پیموده شود و پول‌ها کجا هزینه شوند؟ اقتصاد در جهان، کاملاً مذهبی اداره می‌شود. جهان، جهان معنویت بوده است ولی با سوءاستفاده از معنویت. معنویت در خدمت قدرت و ابزاری برای قدرتمندان بوده است. بعد از رنسانس، معنویت صهیونیستی قدرت جهان را در دست گرفت ولی بهانه ظاهری‌اش تکنولوژی بود. الان زمان رقابت‌ نهایی دو جریان عمده معنویت است؛ معنویت ناب اسلامی و معنویت غیراصیلی که با هزار چهره به میدان می‌آید. امروزه بازار مکاره‌ای برای معنویت درست شده است. چون قدرت در معنویت است، و هر قدرتی را با معنویت می‌توان شکست. مردم سرگشتۀ معنویت هستند ولی الگوها و شاخص‌هایی ندارند که بفهمند معنویت ناب را چگونه از معنویت غیرناب می‌توان تشخیص داد.در نگاه دینی به معنویت، از این زاویه هم می‌توان توجّه کرد که وقتی خدا بشر را خلق کرد، دشمنی برای او به نام ابلیس وجود داشت؛ ابلیس یک ماتریالیست نبود که در مقابل یک معناگرا قرار گرفته باشد. ابلیس، یک خداپرست بود که به خدا کاملاً معتقد بود. ابلیس یک موجود معنوی ولی منحرف است. ابلیس، علیه معنویت ناب قیام کرده است. مشکل ابلیس با معنویت ناب بوده است.

,

وهابیت معنویتی حماسه سوز

, وهابیت معنویتی حماسه سوز, وهابیت معنویتی حماسه سوز,

یکی از معنویت‌های حماسه ‌سوز، معنویت وهابی است که حماسه‌گران جهان اسلام را سر می‌برد. جلوۀ دیگر همین معنویت، معنویتی است که به طورکلی جنگ و جهاد را انکار می‌کند و حماسه‌سوز است.

,

معنویت حماسه‌سوز، اخلاق مردم را به گونه‌ای قرار می‌دهد که متعرض قدرت‌های ظالم نشوند. علت اساسی بی‌دینی بسیاری از جوانانی که دین‌گریزی می‌کنند، این است که معنویت غیرسیاسی و حماسه‌سوز به آنها پیشنهاد شده است.

,

جوانان سرمست نتیجه معنویت حماسه ساز!

, جوانان سرمست نتیجه معنویت حماسه ساز!, جوانان سرمست نتیجه معنویت حماسه ساز!,

معنویت حماسه‌ساز، معنویتی است که از آن جوان سرمستی مثل علی‌اکبر(ع) درست می‌شود. علی‌اکبری(ع) که نمازش آنچنان بود و اخلاقش هم آنطور که فرمود «اشبه النَّاس خَلقاً و خُلقاً برسول‌الله» صفای این معنویت را عشق است. در معنویت حماسه‌ساز، غوغایی است.»

,

امروز معنویتِ اصیل و ناب اسلامی تنها راه نجات بشریت از تمام بی هدفی ها و پوچی های زندگی است. معنویتی که مسیر کمال را به انسان می نمایاند و آرامش و خوشبختی جهانی را به ارمغان خواهد آورد. اما در دنیای امروز قدرتمندان و ثروتمندان صهیونیسم در تلاشند تا با ابزارهای مختلف بشریت را از معنویت ناب دور ساخته و معنویتی دروغین به او معرفی کنند.

,

مطمئنا در این میان جریان انقلاب اسلامی که خود نتیجه معنویت برآمده از ایمان و توکل است با تلاش و جهاد حکومتی و غیر حکومتی می تواند این معنویت ناب را نه تنها در چارچوب های جغرافیای ایران و نه تنها در منطقه بلکه در جهان گسترش دهد و آزاد اندیشان و خواستاران آزادی و نجات از گرداب معنویت های دروغین را متوجه سازد و نجات دهد. ان شاءالله

,

با بهره گیری از :

,
  • مجله حصون تابستان ۱۳۸۷، شماره ۱۶ مقاله نقش معنویت در پیروزی انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره )
  • مجله گلبرگ شهریور ۱۳۸۸ - شماره ۱۱۲ پرونده ویژه;جوان و معنویت
  • پایگاه حوزه، گنجینه معارف سه‌گانه عقلانیت، عدالت و معنویت از منظر رهبر انقلاب
  • سایت ایکنا
  • سایت فرارو(سخنان علیرضا پناهیان در سوگواره هنر و حماسه دانشگاه تهران
  •  
  • انتهای پیام/
,
  • مجله حصون تابستان ۱۳۸۷، شماره ۱۶ مقاله نقش معنویت در پیروزی انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره )
  • ,
  • مجله گلبرگ شهریور ۱۳۸۸ - شماره ۱۱۲ پرونده ویژه;جوان و معنویت
  • ,
  • پایگاه حوزه، گنجینه معارف سه‌گانه عقلانیت، عدالت و معنویت از منظر رهبر انقلاب
  • ,
  • سایت ایکنا
  • ,
  • سایت فرارو(سخنان علیرضا پناهیان در سوگواره هنر و حماسه دانشگاه تهران
  • ,
  •  
  • ,
  • انتهای پیام/
  • ]
    • برچسب ها
    • #
    • #
    • #
    • #
    • #

    به اشتراک گذاری این مطلب!

    ارسال دیدگاه