اخبار داغ

در مصاحبه تفصیلی با کارشناس سیاسی عنوان شد؛

جدایی مسیر جریان انقلاب از جریان استحاله در بیاینه گام دوم

جدایی مسیر جریان انقلاب از جریان استحاله در بیاینه گام دوم
معظم له بر اساس سرگذشت چهار دهه حیات مقاومت و پیروزی انقلاب اقدام به صدور بیانیه مهم خود کرده‌اند که آن را می توان به عنوان ادبیات آینده سازی انقلاب اسلامی یاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، گذشته چراغ راه آینده است و در آینده پژوهی نیز، با رصد  وبازسازی و شناخت مسیر گذشته، می‌توان روند آینده را بازشناسی و مسیرهای مورد نظر را ترسیم کرد و آینده را براساس اهداف مشخص ساخت. از این رو رهبر معظم انقلاب، آغاز چله دوم حیات انقلاب را "گام دوم انقلاب " خطاب کرده و مسیر اصلی حرکت انقلاب در آینده را ترسیم فرمودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

 طبیعتاً معظم له بر اساس سرگذشت چهار دهه حیات مقاومت و پیروزی انقلاب و با نگاه به پیشرفت ها، دستاوردها و در مواردی کاستی‌ها، اقدام به صدور بیانیه مهم خود کرده‌اند که آن را می توان به عنوان پشتوانه نظری و ادبیات آینده سازی انقلاب اسلامی یاد کرد، به طوری که در خصوص 40 سال تجربه انقلاب اسلامی و گام اول، ابتدا با عباراتی مثل، نبود تجربه، وجود دشمنان بی شمار، نحوه ترکیب جمهوریت و اسلامیت و ... به عنوان مسایل مهم ابتدای شکل گیری جمهوری اسلامی یاد کرده و با امیدواری به دستاوردها، جوانان را مخاطبان اصلی خود قرار دادند تا جدیت و محوریت را بر اساس نگاه به پیشرو معطوف نمایند که همان ایجاد تمدن نوین اسلامی است. ایشان طی سال های اخیر ایجاد تمدن نوین اسلامی را به عنوان مسیر و پیامد اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی تعریف و تبیین کرده‌اند.

,

حال می خواهیم در گفتگو با یکی از کارشناسان سیاسی به بررسی این بیانیه مهم بپردازیم. "نصرت الله حیدری"، کارشناس سیاسی و از اساتید دانشگاه در این مصاحبه به استراتژی های مهم در این بیانیه اشاره می کند که با هم در زیر می خوانیم.

,

ایلام بیدار:: به نظر شما چه شد که رهبری بیانیه گام دوم انقلاب را مطرح کردند؟

, ایلام بیدار:: به نظر شما چه شد که رهبری بیانیه گام دوم انقلاب را مطرح کردند؟, ایلام بیدار:: به نظر شما چه شد که رهبری بیانیه گام دوم انقلاب را مطرح کردند؟,

رهبر معظم انقلاب اسلامی بمناسبت چهل سالگی انقلاب بیانیه ای مهم صادر کردند.بیانیه ای که به گام دوم انقلاب مشهور شده است.انقلاب اسلامی در گام اول موفق به نظام سازی ودولت سازی شد.رهبر معظم انقلاب ضمن تاکید بر تداوم این روند بر نقش"تمدن سازی"انقلاب در گام دوم تاکید داشتند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در ترسیم این نقشه راه به تبیین ظرفیت ها و دستاوردهای انقلاب اشاره داشته اند.این بدان معنا است در مرحله نوین تمدن سازی انقلاب، باید این مباحث و دستاوردها مورد توجه قرار گیرد.به عبارتی رهبری در بحث نظام سازی برای ملت ایران خاصه نسل جوان،نقشه راه را ترسیم فرمودند وبه ما راه و استراتژی را نشان داده اند. خطوط ترسیمی مقام معظم رهبری برای نسل جوان و انقلابی ارجاع به متن و ماهیت انقلاب اسلامی است.عناصر و شاخصه های که انقلاب اسلامی با آنها شناخته می شود.

,

جدایی مسیر جریان انقلاب از جریان استحاله در گام دوم انقلاب

, جدایی مسیر جریان انقلاب از جریان استحاله در گام دوم انقلاب, جدایی مسیر جریان انقلاب از جریان استحاله در گام دوم انقلاب,

واکاوی این راهبردها نشان می دهد که رهبری می خواهد مسیر جریان انقلابی را از جریان استحاله که به عبور از شعارها و ماهیت انقلابی فکر می کند جدا نماید . معظم له امیدوار به همراهی نسل جوان با این آرمانها در دهه پنجم هستند و انتظار دارد جوانان در گام دوم این اهداف انقلاب را به پیش ببرند.

,

ایشان در این زمینه به مولفه ها شاخصه های انقلاب اسلامی می پردازد: شعارهای انقلاب دینی است و تاریخ مصرف ندارد.شعارهای چون آزادی،اخلاق،معنویت،عدالت،عزت،عقلانیت،برادری و غیره، انقلاب اسلامی ارزش گرا ومعنا گرااست. انقلاب انعطاف پذیر است. انقلاب اسلامی پس از نظام سازی دچار رکود وخموشی نشده است به عبارتی نظام سیاسی آن پویا وبالنده است. انقلاب اسلامی در روند توسعه و تحول "به اصول خود"پایبند است زیرا بسیاری از نظامهای سیاسی پس از پیروزی از اصول و شعارهای خود فاصله می گیرند.

,

انقلاب اسلامی در چهل سالگی خود همچنان به آرمان واصول خود در انقلاب ۵۷ وفادار است. انقلاب با وجود هجمه ها وموانع بسیار دچار انحراف،التقاط وتاویل نشده است. انقلاب اسلامی در عرصه جهانی منفعل وتجاوزگر نبوده است و همواره از خود دفاع کرده است.این انقلاب توانسته است دشمنانش را با قدرت سر جایشان بنشاند. انقلاب اسلامی حامی محرومان بوده و همواره خود را موظف به دفاع از آنان دیده است و امروز بخشی از عمق استراتژیک انقلاب در میان محرومان مستضعفان جهان است.

,

ایلام بیدار:: در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره های مهمی به دستاوردها شده است. نظرتان در این خصوص چیست؟

, ایلام بیدار:: در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره های مهمی به دستاوردها شده است. نظرتان در این خصوص چیست؟, ایلام بیدار:: در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره های مهمی به دستاوردها شده است. نظرتان در این خصوص چیست؟,

رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم دستاوردهای گام اول را ، حاصل نظام سازی انقلاب می داند. این دستاوردها از آن جهت مهم است که انقلاب اسلامی فاقد تجربه مدیریتی و نظام سازی در گذشته بوده،بلکه در بحث نظام سیاسی طرحی نو وبدیع است. از طرفی با توجه به ماهیت انقلاب اسلامی و ماهیت ضد استعماری آن از دشمنی هردو بلوک قدرت یعنی آمریکا وشوروی برخوردار بوده وبه شدت تحت فشار بوده است.مهمترین این دستاوردها عبارتند از: حفظ ثبات و امنیت و تمامیت ارضی کشور، استقرار نظام مردم سالاری دینی و برگزاری هرسال یک انتخابات در کشور، مردم پایه بودن انقلاب؛انقلاب اسلامی توطئه ها،جنگ،تحریم و فتنه های بسیار را با مشارکت مردمی در متن انقلاب پشت سر نهاده است که اگر حمایت مردمی نبود ،انقلاب دوام و قوام نمی آورد. تکیه برمعنویت واخلاق،شاخص اساسی انقلاب اسلامی در همین مولفه های نرم یعنی اخلاق،دین ،ارزشها ومعنویت و بوده و هست.مساله ای که از آن امروز تحت عنوان قدرت کیفی انقلاب یا قدرت نرم نام می بزند. انقلاب به نماد مبارزه با ظلم و جور و استکبار تبدیل شده است و مظلومان عالم این انقلاب را با ضد امپریالیستی بودنش می شناسند.

,

ایلام بیدار:: به نظر شما چرا رهبر انقلاب بر روی جوانان در گام دوم انقلاب تأکید ویژه ای داشته اند؟

, ایلام بیدار:: به نظر شما چرا رهبر انقلاب بر روی جوانان در گام دوم انقلاب تأکید ویژه ای داشته اند؟, ایلام بیدار:: به نظر شما چرا رهبر انقلاب بر روی جوانان در گام دوم انقلاب تأکید ویژه ای داشته اند؟,

رهبر معظم انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب ضمن تاکید بر شعارها واصول گام اول،از نسل جوان می خواهد وارد عرصه کارزار شده و انقلاب را به پیش ببرد.رهبری به دلیل فطرت پاک جوانان،انرژی و توان بالای آنان،خلاقیت، وپرشور بودن و نداشتن تعلقات مادی این ماموریت را به جوانان سپرده است.البته تجربه موفق نسل جوان در گام اول انقلاب چون پیروزی و تثبیت انقلاب و اداره جنگ در ترسیم این راهبرد از سوی رهبری کاملا موثر بوده است.

,

گام دوم انقلاب همزمان است با رشد تحولات علمی و تکنولوژی در جهان و بحران معنا و استقرار نظام ناعادلانه جهانی در مناسبات قدرت و روابط بین الملل. رهبر معظم انقلاب اسلامی در چنین شرایطی برای انقلاب و نسل جوان ماموریت خاص ترسیم فرموده اند.

,

مهمترین استراتژی ها در بیانیه گام دوم انقلاب

, مهمترین استراتژی ها در بیانیه گام دوم انقلاب, مهمترین استراتژی ها در بیانیه گام دوم انقلاب,

مهمترین استراتژی که رهبری ترسیم فرموده اند عبارتند از : علم آموزی وپژوهش،زیرا امروز علم از منابع قدرت و عزت است و انقلابی که قرار است در گام دوم تمدن سازی نماید باید حتما به علم وپژوهش توجه داشته باشد. دانشگاه و مراکز آموزش عالی و تحقیقات مخاطب این پیام هستند.

,

توجه به اخلاق ومعنویت؛رمز عبور از بحران هویت است.با تکیه بر ایمان و اخلاق می توان پایه های تمدن عظیم اسلامی را مستقر کرد.

,

توجه به اقتصاد مقاومتی(کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت،درون زا کردن اقتصاد،توجه به تولید،اصلاح نظام بانکی و مالی و......)باید در گام دوم حتما مورد توجه قرار گیرد.

,

مبارزه بی امان با مفاسد اداری و مالی وویژه خواری و رانت جویی، حفظ استقلال و آزادی کشور، توجه ویژه به عزت ملی در مناسبات خارجی و داشتن مرز بندی روشن با دشمن در چارچوب استراتژی،عزت،حکمت و مصلحت و اصلاح سبک زندگی و توجه به سبک زندگی ایرانی_اسلامی از دیگر استراتژی ها است.

,

 دقت و تامل در راهبرد ترسیمی مقام معظم رهبری نشان می دهد که ایشان در این تحول آفرینی به سرمایه انسانی خاصه نسل جوان امید دارند که امیدوارم نسل جوان انقلابی برای عملیاتی کردن این ایدها و افق ترسیمی در گام دوم انقلاب با روحیه انقلابی و جهادی وارد عرصه شود.

,

ایلام بیدار:: ممنون از وقتی که در اختیار ما قرار دادید.

, ایلام بیدار:: ممنون از وقتی که در اختیار ما قرار دادید., ایلام بیدار:: ممنون از وقتی که در اختیار ما قرار دادید.,

بنده هم از شما تشکر می کنم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه