اخبار داغ

آژانس برای چهاردهمین بار پایبندی ایران به برجام را تأیید کرد+ متن کامل

آژانس برای چهاردهمین بار پایبندی ایران به برجام را تأیید کرد+ متن کامل
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود برای چهاردهمین بار متوالی پایبندی جمهوری اسلامی ایران به توافق هسته‌ای موسوم به برجام را تأیید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کاظم غریب‌آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، روز جمعه خبر تأیید پایبندی ایران به برجام توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را اعلام کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

ترجمه غیررسمی متن کامل گزارش آژانس را می توانید در اینجامشاهده کنید.

, اینجا,

وی گفت: «این گزارش بار دیگر دلیلی محکم بر اثبات پایبندی ایران به تعهداتش است».

,

غریب‌آبادی افزود: «در این گزارش، همانند سیزده گزارش قبلی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تصریح شده است که از روز اجرای توافق هسته‌ای، آژانس به نظارت و راستی‌آزمایی اجرای تعهدات ایران بر اساس مفاد برجام ادامه داده است».

,

به گزارش تسنیم، سفیر ایران در ادامه اظهار کرد که به‌رغم تلاش‌های فراوان برخی بدخواهان و دشمنان جمهوری اسلامی ایران برای منحرف کردن توجه آژانس و جامعه بین‌المللی، همکاری‌های بین ایران و آژانس در مسیری سازنده قرار دارد.

,

تازه‌ترین گزارش آژانس بار دیگر تصریح می‌کند که این نهاد بین‌المللی، دسترسی‌های لازم را در مورد ایران داشته است.

,

غریب‌آبادی همچنین بر لزوم تداوم بی‌طرفی و رفتار حرفه‌ای آژانس در اجرای مأموریت‌های محوله تأکید و از اعمال فشار برخی طرف‌ها بر این نهاد بین‌المللی با مقاصد سیاسی، انتقاد جدی کرد.

,

وی با تأکید بر این‌که ایران رفتار مسئولانه‌ای داشته و تاکنون به تعهدات خود عمل کرده است، عنوان کرد: «همان‌گونه که مکرراً اعلام‌ شده، اجرای کامل و صادقانه تعهدات تمامی طرف‌ها، یک مبنای اساسی برای تداوم برجام است و چنانچه خواهان تداوم توافق هسته‌ای هستیم، اعضای باقی‌مانده این توافق باید بهره‌مندی ایران از منافع برجام را با اتخاذ اقدامات عملی مناسب، تضمین کنند».

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه