اخبار داغ

برداشتن تحریم‌ها از تیم مذاکره کننده طالبان؛ محور رایزنی‌ها «خلیلزاد» و «کابلوف»

برداشتن تحریم‌ها از تیم مذاکره کننده طالبان؛ محور رایزنی‌ها «خلیلزاد» و «کابلوف»
نماینده ویژه آمریکا در سفر اخیرش به ترکیه با «ضمیرکابلوف» نماینده پوتین در امور افغانستان درباره لغو تحریم‌های سازمان ملل از اعضای تیم مذاکره کننده طالبان گفت‌وگو کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اعضای دفتر سیاسی طالبان و سایر رهبران این گروه به دلیل حضور در فهرست سیاه سازمان ملل نمی‌توانند بدون اجازه دولت افغانستان به سایر کشورها سفر کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اخیرا دیدار اعضای دفتر سیاسی طالبان با عمران خان نخست وزیر پاکستان به دلیل تحریم‌های سازمان ملل لغو شد.

,

گزارش‌هایی نیز درباره احتمال عدم حضور ملابرادر رئیس جدید دفتر سیاسی طالبان در دور بعدی مذاکرات آمریکا با طالبان در قطر نیز منتشر شده است.

,

خبرگزاری‌های ترکی اعلام کردند که زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در سفر اخیرش به ترکیه با ضمیرکابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه درباره خروج اسامی تیم مذاکره کننده طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل گفت‌وگو کرده است.

,

خلیلزاد در توئیترش نوشت: ما گزینه‌هایی را جستجو خواهیم کرد تا اعضای تیم مذاکره کننده طالبان که در فهرست منع سفر سازمان ملل قرار دارند بتوانند در نشست‌های صلح شرکت کنند.

,

ضمیرکابلوف نیز پیش از این خواستار خروج اسامی تیم مذاکره کننده طالبان از فهرست تحریم‌های سازمان ملل شده بود.

,

این موضوع پس از آن جنجالی شد که اعضای تیم مذاکره کننده طالبان برای دیدار با رهبران احزاب سیاسی به مسکو سفر کردند که در نتیجه آن دولت افغانستان به سازمان ملل شکایت کرده بود.

,

به گزارش تسنیم، تا کنون دولت افغانستان به این موضوع واکنشی نشان نداده است اما ظاهرا خروج اسامی رهبران سیاسی طالبان از فهرست‌ تحریم‌های سازمان ملل بدون توافق دولت افغانستان امکان پذیر نیست.

,

گروه طالبان نیز پیش از این در بیانیه خواستار خروج اسامی رهبران این گروه از فهرست تحریم‌های سازمان ملل شده بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه