اخبار داغ

برای دومین سال؛

آئین سنتی جشن نوروزگاه در میاندوآب برگزار می شود

آئین سنتی جشن نوروزگاه در میاندوآب برگزار می شود
دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان میاندوآب از برپایی آئین سنتی جشن نوروزگاه در این شهرستان در ایام نوروز ۹۸ خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، فاطمه علیزاده صبح امروز در جلسه کمیته اطلاع رسانی و فرهنگی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی میاندوآب با اعلام این خبر، اظهار کرد: آئین سنتی جشن نوروزگاه در این شهرستان به مدت پنج روز از ۶ تا ۱۰ فروردین ۹۸ در میاندوآب برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان میاندوآب افزود: این آئین سنتی برای دومین بار در میاندوآب و با هدف حفظ  و معرفی آداب و رسوم عید نوروز و فرهنگ بومی و محلی اجرا می شود.

,

وی گفت: تلاش خواهیم کرد تا این جشنواره فرهنگی و سنتی امسال با کیفیت بهتری نسبت به سال گذشته برگزار شده و رضایت مردم و مسافران عزیز را در پنج روزی که این جشنواره برگزار می شود، جلب کنیم.

,

علیزاده تصریح کرد: بر اساس پیش بینی های انجام گرفته، جشنواره نوروزگاه شامل اجرای موسیقی محلی عاشیقلار، آئین های سنتی، نمایش طنز، اجرای بازی های بومی  و محلی خواهد بود.

,

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان میاندوآب اظهار کرد: در نظر داریم نمایشگاهی نیز در این جشنواره از محصولات و صنایع دستی و محلی در ایام نوروز برپا کنیم.

,

وی هم چنین از برگزاری آئین ویژه برای چهارشنبه سوری در صبح روز آخرین چهارشنبه سال در میاندوآب خبر داد و گفت: در این مراسم نیز آئین های سنتی به نمایش درخواهند آمد.

,

در ادامه این جلسه هر یک از اعضا و منفردی رئیس جلسه به ارائه نکته نظرات پیرامون برگزاری جشن نوروزگاه  پرداختند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه