اخبار داغ

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی:

سیلاب بهمن‌ماه بیش از ۱۳ میلیارد تومان خسارت به خراسان‌جنوبی وارد کرد

سیلاب بهمن‌ماه بیش از ۱۳ میلیارد تومان خسارت به خراسان‌جنوبی وارد کرد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی گفت: سیلاب بیش از 13 میلیارد و 400 میلیون تومان به بخش‌های مختلف استان از جمله زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی خسارت وارد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید ابوالحسن میرجلیلی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، با اشاره به بارندگی های هفته آخر بهمن ماه که منجر به جاری شئن سیلاب در سطح استان شده بود، اظهار کرد: بر اساس بررسی گروه‌های ارزیاب استان سیلاب بیش از 13 میلیارد و 400 میلیون تومان به بخش‌های مختلف استان از جمله زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی خسارت وارد کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سید ابوالحسن میرجلیلی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با , خاورستان،, خاورستان, خاورستان, ،,  با اشاره به بارندگی های هفته آخر بهمن ماه که منجر به جاری شئن سیلاب در سطح استان شده بود، اظهار کرد: بر اساس بررسی گروه‌های ارزیاب استان سیلاب بیش از 13 میلیارد و 400 میلیون تومان به بخش‌های مختلف استان از جمله زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی خسارت وارد کرده است.,
 
,
 
,
وی با بیان اینکه خسارت‌های بهمن‌ماه با تلاش 28 گروه برآورد خسارت استان انجام شد، افزود: بیشترین خسارت‌ها از شهرستان‌های زیرکوه، درمیان، فردوس، بیرجند و قاین گزارش شده است.
,
 
,
 
,
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: بیشتر بارندگی‌ها در استان رگباری است و برای همین با توجه به نفوذپذیری کم خاک بارندگی‌های کوچک نیز سبب ایجاد سیلاب و روان‌آب در استان می‌شود.
,
 
,
 
,
میرجلیلی با اشاره به اطلاع رسانی و اعلام اخطاریه‌های هواشناسی و مدریت بحران کشور و استان به موقع و خوب بوده، اظهار کرد: در این راستا شاهد کاهش 41 درصدی میزان خسارت‌ها در بهمن‌ماهسال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته  بودیم.
,
 
,
 
,
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی گفت: بیشترین خسارت‌های گزارش شده در استان مربوط به تخریب و آب‌شستگی ایل‌راه‌های عشایری، راه‌های روستایی، 6 رشته قنات، مزارع و باغ‌های استان بوده است.
,
 
,
 
,
وی بیان کرد: در بهمن‌ماه 124 تیم امدادی و عملیاتی در حالت آماده‌باش کامل بودند و در این مدت به یک هزار و 117 نفر گرفتار در سیلاب، یک هزار و 400 مسافر، 214 خودروی گرفتار و 37 منزل مسکونی گرفتار در آب کمک‌رسانی شده است.
,
 
,
 
,
میرجلیلی با بیان اینکه در پی سیلاب اخیر واژگونی یک دستگاه خودروی وانت دو کابین در حوالی شهر گزیک منجر به فوت سه سرنشین این خودرو شد، اظهار کرد: علی‌رغم تأکیدات و هشدارهای مدیریت بحران مبنی بر پرهیز از استقرار در مسیر رودخانه‌ها، شش نفر از هم استانی‌ها در این مسیرها قرارگرفته  که امدادرسانی شده و از مرگ حتمی نجات یافتند.
,
 
,
 
,
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: شهروندان در زمان اخطاریه‌ها مسافرت‌های غیرضروری را به زمان دیگری موکول کنند و همچنین به اخطارها و پیام‌های ستاد مدیریت بحران و هواشناسی خراسان‌جنوبی توجه لازم را داشته باشند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه