اخبار داغ

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین عنوان کرد

وجود ۱۰هزار دانشجو در دانشگاه‌های پیام نور استان/ انجام ۸۰ طرح پژوهشی در سال گذشته

وجود ۱۰هزار دانشجو در دانشگاه‌های پیام نور استان/ انجام ۸۰ طرح پژوهشی در سال گذشته
رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین گفت: اکنون دانشگاه‌های پیام نور کشور ۴۲۰هزار دانشجو دارد و دانشگاه پیام نور استان قزوین در کل استان حدود ۱۰هزار دانشجو دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا رسولی در گفت‌وگو با  شاخص، با اشاره به تاریخچه تاسیس دانشگاه پیام نور اظهار کرد: دانشگاه پیام نور در سال ۱۳۶۸ به صورت رسمی فعال شده است که اسم قدیمی آن دانشگاه ملی بود و اکنون یکی از دانشگاه‌های جامع با ۵۳۰ شعبه در کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: دانشگاه پیام نور در سراسر کشور دایر است و عمدتا هم به خاطر پایین بودن شهریه برای طبقات متوسط و ضعیف جامعه زمینه ادامه تحصیل را فراهم می‌کند و به همین دلیل یکی از دانشگاه‌های مورد اقبال عام جامعه است؛ از برکات انقلاب اسلامی حمایت از مستضعفین است و این هدف درمورد دانشگاه پیام نور صدق می‌کند.

,

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین گفت: اکنون دانشگاه‌های پیام نور کشور ۴۲۰هزار دانشجو دارد و دانشگاه پیام نور استان قزوین در کل استان حدود ۱۰هزار دانشجو دارد که از این آمار ۷هزار نفر مربوط به شهرستان قزوین است و مابقی در شهرستان‌های تاکستان، بوئین زهرا، آوج، الوند، آبیک، شال، دانسفهان و اسفرورین قرار دارد.

,

این مسئول بیان کرد: در ۱۷۰رشته تحصیلی کارشناسی و حدود ۲۶رشته کارشناسی ارشد ارائه خدمات می‌دهیم که شامل رشته‌های کشاورزی، فنی مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی است و ۸۰درصد دانشجویان در رشته‌های علوم انسانی هستند که در رشته‌های حقوق، روانشناسی، علوم تربیتی، حسابداری و مدیریت تحصیل می‌کنند.

,

رسولی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور بدون خوابگاه است و سلف سروریس ندارد، ابراز کرد: این دانشگاه نیمه حضوری است و آزمون‌های آن یکپارچه برگزار می‌شود و کتاب محور است.

,

وی ادامه داد: دانشجو باید کل کتاب را مطالعه کند و فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور به اذعان همه، باسوادتر و یک قدم جلوتر هستند چراکه باید تمامی منابع را به طور کامل بخوانند که در سطح علمی دانشجویان موثر است.

,

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین ادامه داد: ویژگی دیگر دانشگاه پیام نور عدم نیاز به حضور فیزیکی دانشجو است و در نتیجه همه افراد با هر نوع شرایطی که دارند اعم از شاغل، خانه‌دار، کارمند، کارگر و بازنشسته می‌تواند ادامه تحصیل دهد و همچنین مقید نیست امتحانات را در شهری که درس می‌خواند بدهد و یکسری از دروس هم به صورت الکترونیکی است که این امکان را می‎دهد تا دانشجو در منزل خدمات دریافت کند.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: شهریه دانشگاه پیام نور نسبت به سایر دانشگاه‌های غیرانتفاعی و آزاد ۵۰درصد کمتر است و این خیلی کمک می‌کند که طبقات ضعیف بتوانند در این دانشگاه‌ها تحصیل کنند و مدرک دولتی دریافت داشته باشند.

,

رسولی عنوان کرد: در سال جدید به برکت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز تقریبا صددرصد شهریه دانشجویان پیام نور به صورت وام پرداخت می‌شود و دانشجو می‌تواند وام بگیرد و بعد از فارغ التحصیلی هزینه را به صورت اقساط بپردازد.

,

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰درصد دانشجویان پیام نور استان خانم و ۳۰درصد هم آقا هستند، گفت: از آنجایی که دانشگاه پیام نور حضور تمام وقت را اجبار نمی‌کند بیشتر دانشجویان ما خانم‌های خانه‌دارد و متاهل هستند و طبیعتا وقتی دانشگاه حضور دائم را نخواهد این امکان تحصیل را برای خانم‌ها فراهم‌تر می‌کند.

,

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین ابراز کرد: هدف ما دسترسی آسان به تحصیل است و شعار دانشگاه پیام نور “تحصیل برای همه، همیشه و همه جا” است و در عمل هم اینگونه بوده و کمک می‌کند که خانم‌ها از دانشگاه پیام نور بیشتر استفاده کنند.

,

رسولی یادآور شد: باتوجه به فراگیر بودن دانشگاه پیام نور، در تمامی مناطق استان تحصیل را در دسترس گذاشته و به رشد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی افراد کمک می‌کند و طبق آمارها و گزارش دستگاه‌های نظارتی دانشگاه پیام نور سالم‌ترین فضای فرهنگی را در مقایسه با دانشگاه‌های دیگر دارد.

,

این مسئول افزود: دانشگاه پیام نور دانشجویان را هم با کنکور و هم بدون کنکور پذیرش می‌کند و به خاطر کتاب محور بودن و اینکه دانشجو مکلف است کتاب و منبع را مطالعه کند لذا طبیعی است که دانشجو با سواد بار بیاید.

,

وی بیان کرد: آمار فارغ التحصیلان ارشد و دکترا از دانشگاه پیام نور بالاتر است؛ همچنین امسال دانشگاه پیام نور استان قزوین میزبان هفته پژوهش بود و در سال گذشته حدود ۸۰ طرح پژوهشی انجام شده که نشان از فعالیت پژوهشی علمی در این دانشگاه دارد.

,

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین ادامه داد: بودجه پژوهشی خوبی در اختیار اساتید قرار می‌گیرد؛ دانشگاه پیام نور مرکز مشاوره و کارآفرینی فعال و کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های پیشرفته‌ای دارد و ۶۵ نفر هیئت علمی داریم.

,

رسولی با بیان اینکه ۳ مورد طرح پژوهشی اجرایی و به بهره برداری رسید، گفت: در حوزه پژوهش دانشجویان می‌توانند به طور رایگان از امکانات دانشگاه استفاده کنند و به لحاظ ریالی در زمینه ثبت پژوهش حمایت می‌شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه