اخبار داغ

در هیأت فوتبال استان سمنان چه می‌گذرد؟

در هیأت فوتبال استان سمنان چه می‌گذرد؟/ هیأت فوتبال؛ حیاط‌خلوت «آقای خاص»

در هیأت فوتبال استان سمنان چه می‌گذرد؟/ هیأت فوتبال؛ حیاط‌خلوت «آقای خاص»
آن‌چه در برنامه نود گذشت سبب برکناری رضاعلی از ریاست کمیته فوتبال ساحلی شد و تخلفات پرشمار وی باعث شد تا رضاعلی از ریاست هیأت فوتبال استان نیز برکنار شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، عملکرد ضعیف و شائبه‌برانگیز علی رضاعلی رئیس هیأت فوتبال استان سمنان در سال‌های اخیر انتقادات تند اهالی فوتبال را به دنبال داشته است؛ این امر مرآت را بر آن داشت تا در قالب گزارشی به بررسی ابعاد این موضوع بپردازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

بیش از هفت سال قبل، یعنی در بیست‌و‌یکمین روز از شهریورماه سال 1390، علی‌ رضاعلی، رئیس وقت کمیته فوتبال ساحلی فدراسیون فوتبال به برنامه نود رفت تا درباره ابهامات عملکرد پرحاشیه‌اش در این سمت توضیح بدهد! عادل فردوسی‌پور در قالب یک بخش ویژه از رضاعلی درباره حاشیه‌های به وجود آمده برای تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در جام جهانی ایتالیا سوال کرده بود؛ سوالاتی که با پاسخ‌های عجیب رضاعلی همراه بود.

,

فردوسی‌پور همچنین در این برنامه عنوان کرد که رضاعلی، وقتی در پلیس آگاهی به مشکلی برمی‌خورد، برای رفع مشکل، یک فرد نظامی را که از قضا از فوتبال ساحلی خوشش می‌آمده، به عنوان دروازه‌بان به تمرین تیم ملی دعوت می‌کند و آن فرد رسما به عضویت تیم ملی درمی‌آید! این موضوع البته فقط یکی از نقاط ابهام کارنامه رضاعلی بود. اصل دعوا بر سر ناکارآمدی و اقدامات عجیب وی در این سمت بود؛ کما این که اعلام شد رضاعلی به دلیل آن‌چه که مضیقه مالی توصیف کرده، در مسیر بازگشت به ایران از تهیه ناهار برای بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی سر باز زده و آن‌ها مجبور شده‌اند به جای ناهار، در هواپیما شکلات بخورند!

,

 آن‌چه در برنامه نود گذشت سبب برکناری رضاعلی از ریاست کمیته فوتبال فوتبال ساحلی شد و تخلفات پرشمار وی در استان-که در ادامه به آن می‌پردازیم- باعث شد تا رضاعلی با درخواست مدیرکل وقت ورزش و جوانان از ریاست هیأت فوتبال استان نیز برکنار شود.

,

وقتی صدای سوت پایان شنیده نمی‌شود!

, وقتی صدای سوت پایان شنیده نمی‌شود!, وقتی صدای سوت پایان شنیده نمی‌شود!,

تصور بر آن بود که این پایان فعالیت وی در حوزه ورزش باشد اما زمان نشان داد که این نقطه، نقطه پایان نیست. رضاعلی که پیش‌تر در سال 1386 به عنوان رئیس هیأت فوتبال استان سمنان انتخاب شده بود-و به دلیل تخلفات پرشمار عزل شده و نتوانسته بود دوره ریاستش را به پایان ببرد- بار دیگر به جریان انتخابات این هیأت ورود کرد و خبر رسید که وی در بیست‌و‌چهارم فروردین‌ماه سال 1395، رأی آورده! او در بیست و نهمین روز از فروردین‌ماه آن سال به صورت رسمی با حکم کفاشیان به مدت 4 سال به عنوان رئیس هیأت فوتبال استان منصوب شد.

,

این انتخاب و انتصاب از همان ابتدا مورد انتقاد برخی از اهالی فوتبال استان سمنان قرار گرفت و جمعی معتقد بودند که اساسا ریاست رضاعلی بر هیأت فوتبال استان سمنان دارای اشکالات قانونی است. ابعاد قانونی انتخاب مجتبی رضوانی، دبیر هیأت فوتبال و در ادامه آن برگزاری انتخابات مذکور که طبق قانون بر عهده دبیر هیأت فوتبال است، از جمله نکاتی است که در ادامه به تفصیل به آن می‌پردازیم.

,

هرچند اهالی فوتبال استان کوشیدند با اقدامات رسانه‌ای از حجم آن‌چه که تخلفات می‌خواندند بکاهند اما رویه‌های ناصواب و اقدامات غیرقانونی در هیأت فوتبال استان سمنان همچنان ادامه یافت. اما سخن منتقدان رضاعلی چیست؟

,

امتیاز تیم لیگ دویی؛ به نام استان سمنان، به کام رضاعلی

, امتیاز تیم لیگ دویی؛ به نام استان سمنان، به کام رضاعلی, امتیاز تیم لیگ دویی؛ به نام استان سمنان، به کام رضاعلی,

بگذارید از گذشته آغاز کنیم. در سال 86 که رضاعلی به سمت ریاست هیأت فوتبال استان سمنان انتخاب شد، به علت افزایش تعداد تیم‌ها در لیک دو فوتبال و نیز شعار دولت وقت در ورزش، «عدالت»، فدراسیون فوتبال چند تیم اضافه‌شده به لیگ دو، به استان‌های ضعیف در فوتبال هبه شد. بر همین اساس فدراسیون، امتیاز یک تیم لیگ دویی را به استان سمنان اعطا کرد؛ اما این امتیاز از طریق رضاعلی به باشگاه فرهنگی-ورزشی صنایع طلایی که متعلق به خود وی بود(!) واگذار شد و پس از یکسال فعالیت، امتیاز این تیم لیگ دویی را که از سوی فدراسیون به استان اعطا شده بود، به صورت شخصی و بدون اخذ مجوزهای لازم قانونی از جمله مجوز کمیسیون ماده پنج به مبلغ یک میلیارد و 350 میلیارد ریال به شهرداری ماهشهر فروخت و از این میزان هیچ درصدی به استان سمنان تعلق نگرفت! علاوه بر آن، رضاعلی در همین دوره 990 میلیون ریال از نهادهای مختلف استان از جمله سازمان تربیت بدنی، اداره‌کل تربیت بدنی، چندین شرکت خصوصی و فدراسیون فوتبال به عنوان کمک، دریافت کرده بود.

,

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

, تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان,

با شکایت‌های مردمی به سازمان بازرسی و پیگیری‌های مدیرکل وقت ورزش و جوانان استان سمنان، رضاعلی پیش از به پایان رساندن دوره چهارساله ریاست خود بر هیأت فوتبال، از سمت خود برکنار شد!

,

در سال 1395 و در آستانه برگزاری انتخابات هیأت فوتبال استان، شش کاندیدا برای به دست گرفتن این سمت اعلام آمادگی کردند که باز هم یکی از آن‌ها رضاعلی بود! در روز برگزاری مجمع، یکی از کاندیداها حضور نیافت و سه نفر نیز انصراف دادند؛ بنابراین دو کاندیدا در نهایت باقی ماندند. انتخاب اعضای مجمع بر اساس بند 8 ماده 27 اساسنامه هیأت فوتبال استان بر عهده دبیر هیأت فوتبال استان است اما مشکل این‌جاست که دبیر هیأت فوتبال بر اساس چندین‌بند از اساسنامه مذکور اساسا صلاحیت قرار گرفتن در این سمت را نداشته است.

,

اندر حکایت پدیده‌ای به نام رضوانی!

, اندر حکایت پدیده‌ای به نام رضوانی!, اندر حکایت پدیده‌ای به نام رضوانی!,

این فقدان صلاحیت، این شائبه را ایجاد کرد که چیدمان اعضای مجمع به گونه‌ای صورت گرفته که مدیر باشگاهی که در آن به عنوان نایب‌رئیس فعالیت داشته، به عنوان ریاست هیأت برگزیده شود. منتقدان، موضوع فقدان صلاحیت را البته مستند به اساسنامه می‌دانند. بند دوم از ماده 27 اساسنامه مذکور دارا بودن مدرک کارشناسی یا معادل آن را شرط دبیری هیأت فوتبال می‌داند؛ حال آن که مجتبی رضوانی در هنگام تصدی این سمت دارای مدرک فوق‌دیپلم بوده است.

,

جیب رضوانی و هیأت فوتبال ندارد!

, جیب رضوانی و هیأت فوتبال ندارد!, جیب رضوانی و هیأت فوتبال ندارد!,

از طرفی مطابق بند 4 ماده 27 این اساسنامه دبیر هیأت باید فاقد سوءپیشینه و دارای حسن شهرت باشد؛ این در حالی است که مجتبی رضوانی در سال 1375 به واسطه برخی اتفاقات رخ‌داده در اداره زمین شهری، با صدور حکمی مبنی بر سوءاستفاده از موقعیت شعلی و نیز حیف و میل بیت‌المال، از اداره مذکور اخراج شد. از طرفی در سال‌های اخیر برخی از مبالغی که باید به حساب هیأت فوتبال واریز می‌شده، به کارت شخصی مجتبی رضوانی واریز شده است! برابر اطلاعات واصله خود رضوانی نیز شماره کارت خود را به بازیکنان می‌داده و برخی جرایم بازیکنان نیز به کارت ایشان واریز شده است. از طرفی برخی بازیکنان دیگر به نام‌های شهروز محمدزاده، وحید سروری، مجید قشقایی و... پول خروجی خود را به کارت ایشان واریز کرده‌اند که در صورت بازگشت این پول به حساب هیأت هم نوعی تخلف صورت گرفته است چراکه این امر در کارکرد حساب ایشان تأثیرگذار بوده است. نکته قابل تأمل درباره همکاری تنگاتنگ رضاعلی و رضوانی این‌جاست که وی بلافاصله پس از واریز مبالغ به کارت شخصی رضوانی، گواهی‌های مربوط به خروج بازیکنان از استان را امضاء می‌کرد!

,

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

, تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان,

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

, تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان,

قانون پایستگی رضوانی با اکسیر جاودانگی

, قانون پایستگی رضوانی با اکسیر جاودانگی, قانون پایستگی رضوانی با اکسیر جاودانگی,

همچنین برابر بند پنجم از ماده 27 اساسنامه دبیر هیأت نباید در هیچ‌یک از تشکیلات مربوط به باشگاه‌ها داشته باشد؛ در حالی که در تمام این سال‌ها بیمه وی از سوی باشگاه صنایع طلایی لیست شده است؛ هرچند آدرس کارگاه به جای آن که دفتر باشگاه باشد، دفتر هیأت فوتبال استان بوده است! بعبارتی رضوانی از هیأت فوتبال حقوق دریافت می‌کرده ولی لیست بیمه از سوی باشگاه صنایع طلایی ارائه شده است. وی حتی پس از بازنشستگی نیز در دفتر هیأت مشغول بکار بوده است! یکی دیگر شاهکارهای مشترک رضوانی و رضاعلی، حضور رضوانی در جام جهانی روسیه به عنوان دبیر هیأت فوتبال استان سمنان است؛ در حالی که چندی پیش از مسابقات جام جهانی وی از سمت خود عزل و فردی به نام ابوالفضل اخلاقی به عنوان دبیر هیأت فوتبال منصوب شده بود.

,

کام‌بک رویایی رضوانی!

, کام‌بک رویایی رضوانی!, کام‌بک رویایی رضوانی!,

این رفیق‌بازی‌ها البته در این‌جا خاتمه نیافت و رضاعلی پس از عزل رضوانی، وی را به سمت مشاور عالی رئیس هیأت فوتبال استان منصوب کرد که البته با ورود دستگاه‌های نظارتی این انتصاب نیز ملغی شد.

,

اما منتقدان درباره رضاعلی نیز ناگفته‌هایی دارند. آن‌ها اصل انتخاب وی را بر خلاف ضوابط و آیین‌نامه‌ها می‌دانند. مطابق قانون، ریاست هیأت فوتبال استان باید تابعیت ایران را داشته و ساکن مرکز استان باشد؛ این در حالی است که بنا به تصدیق افراد آشنا با رضاعلی، او سال‌هاست که با خانواده‌ خود ساکن تهران است. منتقدان می‌گویند از آن‌جا که رضاعلی در حوزه ساخت و ساز هم دستی بر آتش دارد، ممکن است یک نشانی صوری را به عنوان محل سکونت خود ارائه کرده باشد تا از این مانع قانونی عبور کند اما ده‌ها نفر از آشنایان با وی می‌دانند که او ساکن سمنان نیست!

,

از طرفی طبق قانون دارا بودن 5 سال سابقه مدیریت برای به دست گرفتن سکان ریاست هیأت فوتبال لازم است اما رضاعلی رسما فاقد این سابقه است! هرچند که او مدیر شرکت خود در شهرک صنعتی بوده است اما دوره مدیریتی وی در حوزه ورزش به 5 سال نمی‌رسد؛ ضمن آن که چنان‌که اشاره شد، او دوره سابق ریاست خود بر هیأت فوتبال را به اتمام نرسانده و از سمت خود برکنار شده بود.

,

در بخش دوم این گزارش به جزئیات بیشتری از تخلفات علی رضاعلی خواهیم پرداخت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه