اخبار داغ

نماینده مردم مشهد در مجلس:

توزیع غیرهدفمند کالاهای اساسی تنها باعث سود واردکنندگان می‌شود/ «کالابرگ الکترونیک» جایگیزن صف‌های طولانی توزیع کالا شود

توزیع غیرهدفمند کالاهای اساسی تنها باعث سود واردکنندگان می‌شود/ «کالابرگ الکترونیک» جایگیزن صف‌های طولانی توزیع کالا شود
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: اگر توزیع کالاها هدفمند نباشد، به‌گونه‌ای که به دست مصرف‌کننده واقعی نرسد حتماً متضرر می‌شویم و به‌جای ایجاد انتفاع برای مصرف‌کنندگان واقعی، واردکنندگان سود حاصل از این بخش را کسب می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا شیران خراسانی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار صبح توس با تأکید بر اینکه کشور ما این روزها درگیر یک جنگ اقتصادی بی‌رحمانه است، اظهار کرد: استکبار جهانی تمام منابع درآمدی ما را در حوزه نفت و صادرات غیرنفتی هدف قرارداده است تا ایران را با بحران جدی درآمدی مواجه نماید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: از سویی، بخش عمده بودجه‌ی سالانه کشور وابسته به نفت بوده و طبیعتاً به‌واسطه این تحریم‌ها کشور یک جنگ اقتصادی گسترده را تجربه می‌کند.

,

شیران با اشاره به اینکه در جنگ نظامی به علت مشاهده آثار مخرب جراحات و تخریب‌ها در همان لحظه، شرایط حساس مشهود و معلوم بوده و به‌راحتی برای تک‌تک افراد قابل‌درک است ولی جنگ اقتصادی به‌راحتی درک نمی‌شود؛ گفت: درواقع جنگ اقتصادی از جنگ‌ نظامی سخت‌تر است و لازمه مواجهه مؤثر با آن، سازمان‌دهی درست و دقیق است.

,

نماینده مشهد و کلات با اشاره به برهه حیاتی حال حاضر گفت: باید متناسب با جنگ اقتصادی ساختارهایمان و شیوه و روش عملکردمان را تغییر دهیم و رویکردهای کارآمد و هوشمندانه‌ای اتخاذ کنیم.

,

توزیع کالاها هدفمند نباشد واردکنندگان سود حاصله را کسب می‌کنند

, توزیع کالاها هدفمند نباشد واردکنندگان سود حاصله را کسب می‌کنند,

وی افزود: قطعاً اگر کشورمان در شرایط عادی قرار داشت، توزیع کالاها در سطح بازار و برای رساندن به دست متقاضیان، به روش کالابرگ کاری پسندیده نبود ولی در وضعیت فعلی که منابع ارزی ما محدودشده است و می‌خواهیم در سال آینده ۱۴میلیارد دلار به کالاهای اساسی اختصاص بدهیم اگر توزیع کالاها هدفمند نباشد، به‌گونه‌ای که به دست مصرف‌کننده واقعی نرسد حتماً متضرر می‌شویم و به‌جای ایجاد انتفاع برای مصرف‌کنندگان واقعی، واردکنندگان سود حاصل از این بخش را کسب می‌کنند.

,

شیران با بیان اینکه همان‌گونه که در سال جاری نیز علی‌رغم اینکه واردات گوشت از سال قبل زیادتر شده ‌است اما به دلیل توزیع مدیریت نشده و غیر هدفمند به دست مصرف‌کننده واقعی نرسیده است که اعتراض به‌حق مردم را در پی داشته است و بخشی از جامعه با مشکلات جدی در حوزه معیشتی مواجهه شده‌اند، لذا تدبیر الزامی است.

,

«کالابرگ الکترونیکی» در کارت‌های بانکی افراد شارژ شود

, «کالابرگ الکترونیکی» در کارت‌های بانکی افراد شارژ شود,

نماینده مردم مشهد گفت: بهترین تدبیر استفاده از کالابرگ به‌صورت الکترونیکی است؛ ازآنجایی‌که تمام اطلاعات خانوارهای ایرانی به تفکیک جنسیت و سن در سازمان هدفمندی یارانه‌ها ثبت‌شده است و این سازمان به همان شیوه‌ای که یارانه هر خانوار را در کارت‌های بانکی شارژ می کند می‌تواند از طریق همین کارت‌های اعتباری سهمیه و سرانه کالاهای اساسی هر خانوار را معین کند تا مصرف‌کننده واقعی که همین ملت ایران هستند با آسان‌ترین روش بتوانند به کالاهای اساسی دسترسی یابند و در توزیع هدفمندشان و منزلت مردم رعایت می‌شود.

,

ضرورت کوتاه کردن دست دلالان کالاهای اساسی با توزیع کالابرگ الکترونیکی

, ضرورت کوتاه کردن دست دلالان کالاهای اساسی با توزیع کالابرگ الکترونیکی,

وی خاطرنشان کرد: چه‌بسا بهتر است نه‌تنها گوشت بلکه کالاهای اساسی که با ارز 4200تومانی در کشور تأمین می‌شود، با این روش و بدون واسطه دلالان به مردم ارائه شود تا فشار اقتصادی بیش ‌از این به مردم تحمیل نگردد و از طرفی دست دلالان کالاهای اساسی کوتاه شود.

,

نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: بنده از سال گذشته این برنامه را مطرح کردم، کوپن الکترونیک به ما در ساماندهی وضعیت کنونی کمک می‌کند تا گوشت با همان قیمت اعلام‌شده یعنی کیلویی27هزار و 500 تومان(منجمد برزیلی) و 48هزار تومان (گرم گوسفندی) به دست مردم عزیز کشور برسد و ما شاهد عرضه گوشت‌های وارداتی با ارز۴۲۰۰تومان در رستوران‌ها و مراکز فروش دارای نفوذ به قیمت معمولی نباشیم.

,

کالابرگ الکترونیک جایگیزن صف های طولانی توزیع کالاهای اساسی شود

, کالابرگ الکترونیک جایگیزن صف های طولانی توزیع کالاهای اساسی شود,

شیران در پایان گفت: اگر از همه مردم سؤال شود که بین روش کنونی یعنی ایستادن در صف‌های طولانی و نابرابر یا روش شارژ کالابرگ الکترونیک از طریق کارت‌های بانکی به‌صورت هدفمند یکی را برگزینند؛ یقیناً مردم روش دوم را انتخاب خواهند کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه