اخبار داغ

در پی عدم تحقق تعهدات شورای شهر و شهرداری اراک نسبت به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا؛

سیاست‌بازی و ضعف مدیریت شهری یقه پروژه‌های شهری را هم گرفت/ از امروز پروژه های ورزش و شریعتی به حالت تعلیق‌ درآمدند

سیاست‌بازی و ضعف مدیریت شهری یقه پروژه‌های شهری را هم گرفت/ از امروز پروژه های ورزش و شریعتی به حالت تعلیق‌ درآمدند
یک منبع آگاه گفت: شهرداری و شورای شهر به تعهدات مالی که به قرارگاه داده‌اند عمل‌نکرده و مصوبات شهردار قبل را نیز قبول ندارند و با سنگ‌اندازی به دنبال کارشکنی و به بن‌بست کشیدن پروژه‌های شریعتی و ورزش هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ در شورای شهر چهارم اراک بود که از قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه پاسداران دعوت شد تا برای اجرای چند پروژه غیر هم‌سطح شهری وارد اراک شود. پس از بررسی‌های متعدد مقرر شد تا سه پروژه میدان امام حسن (ع)، میدان ورزش و میدان شریعتی توسط قرارگاه در سطح شهر اراک در مدت یک سال اجرا شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

بعد از گذر بازه زمانی مشخص، پروژه میدان امام حسن (ع) افتتاح شد اما مردم شهر چشم‌انتظار افتتاح دو پروژه شریعتی و ورزش باقی ماندند و ضعف مدیریت شهری و وجود برخی از تعارضات زیرسطحی شهر در این پروژه‌ها، باعث شد تا این دو پروژه هم چون جنازه‌ای در شهر اراک مزاحمت‌های فراوانی را برای مردم ایجاد کنند.

چشم‌انتظاری مردم اراک تقریباً چهارساله شد و همچنان این دو پروژه به‌عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی مردم شهر مطرح است پروژه‌هایی که وعده‌ووعیدهای فراوانی را از طرف مدیران شهری تجربه کرده‌اند اما افتتاح و بهره‌برداری را به خود ندیده‌اند.

پس از حضور تاجران( شهردار سابق اراک) در شهرداری، تابلوی چند روز تا اتمام، بر سر پروژه شریعتی نصب و در دید عموم قرار گرفت اما تابلوی شمارنده صفر شد و پروژه‌ها افتتاح نشدند و بعد از رفتن تاجران نیز قرارگاه سازندگی قول داد به‌شرط همکاری شهرداری و انجام به‌موقع تهاترها این پروژه‌ها تا پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری خواهد رسید.

اما متأسفانه در حال حاضر شنیده‌ها حاکی از آن است که دو پروژه مهم و پرترافیک میدان شریعتی و میدان ورزش با توجه به عدم تحقق وعده‌ها و تعهدات شورای شهر و شهرداری اراک از امروز شنبه ۴ اسفندماه به دلیل وجود مشکلات متعدد مالی و سوء مدیریت شهری، متوقف و در آستانه تعطیلی هستند.

حال سؤال اینجاست که قرارگاهی مانند خاتم‌الانبیا که در اجرای پروژه‌های مختلفی در حوزه راه‌سازی، نفت و گاز، صنعتی و معادن و پروژه‌های زیرسطحی و غیر هم‌سطح شهری کارهای بزرگی را در شهرهای مختلف کشور انجام داده است امروز چگونه شده که برای اجرای پروژه‌های نسبتاً ساده‌تری مانند شریعتی و میدان ورزش دستانش را این‌چنین بسته‌اند و مانع انجام کار توسط این قرارگاه هستند.

آیا امروز نباید گفت که سیاست‌بازی‌های شورای شهر و مدیران شهری و ضعف مدیریتی و تصمیم‌گیری آن‌ها مانع پیش رفت خوب و به‌موقع پروژه‌ها می‌شود. شورایی که چند ماه است وقت مردم شهر را به جهت انتخاب شهردار گرفته است و وضع نامشخصی را برای پروژه‌های شهری پدید آورده چگونه می‌خواهد خود را از شر پروژه‌های شریعتی و ورزش خلاص کند.

امروز باید گفت سیاست‌بازی‌های شورای شهر یقه مردم شهر را چسبیده است و مانع حرکت صحیح و منطقی پروژه‌ها می‌شود و نام بزرگ قرارگاه سازندگی که گذشته درخشانش در حوزه سازندگی شهری و غیرشهری زبان زد خاص و عام است را با چالش روبه‌رو کرده است.

یک منبع آگاه:

قرارگاه خواهان ادامه پروژه‌های نیمه‌کاره است

در همین رابطه یک منبع آگاه در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص این دو پروژه شهری در اراک گفت: حدود ۴ سال پیش بنا به درخواست شورای شهر چهارم و به‌منظور برداشتن بار از دوش شهرداری اراک، قرارگاه خاتم‌الانبیا با قبول اجرای سه پروژه میدان امام حسن(ع)، میدان ورزش و میدان شریعتی وارد عمل شد و به‌هیچ‌عنوان به دنبال سرمایه‌گذاری نبوده است.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها که قرار بود هرکدام حدود یک سال زمان ببرد به علت مشکلات شهرداری با شرکت‌های آب و برق و گاز و عدم مدیریت و همکاری جهت برداشتن معارضات هم‌اکنون وارد سال چهارم شده است. همچنین شهرداری و شورای شهر به تعهدات مالی که به قرارگاه داده‌اند نیز عمل‌نکرده و مصوبات شهردار قبل را نیز قبول ندارند و با سنگ‌اندازی به دنبال کارشکنی و به بن‌بست کشیدن ماجرا هستند.

این منبع آگاه ادامه داد: به همین علت از صبح روز شنبه دو پروژه در دست‌ساخت توسط این قرارگاه متوقف می‌شود تا این مشکلات تعیین تکلیف شود. همچنین مردم شهر اراک بدانند که شورای شهر با سیاسی‌کاری، سوء مدیریت و معرفی گزینه‌های نالایق برای تصدی شهرداری، خواهان برطرف کردن مشکلات شهری نیست.

وی بابیان اینکه قرارگاه خواهان ادامه پروژه‌های نیمه‌کاره است افزود: شورای شهر باوجود تعهداتی که تاجران شهردار سابق اراک در خصوص تهاتر زمین‌ها داده است، حتی آن‌ها را نیز قبول ندارد و از واگذاری این املاک به قرارگاه خودداری می‌کند.

این منبع آگاه با اشاره به اینکه حتی باوجود ارسال نامه‌ای از سوی شرکت جهاد نصر به شورای شهر مبنی بر تعطیلی پروژه‌های شهری این شورا هیچ اقدامی در جهت اصلاح این روند نمی‌کند. چراکه این شورای شهر خواستار انجام پروژه‌های عمرانی شهری نیست و به دنبال سیاسی‌کاری و سنگ‌اندازی جلوی پای دیگران است.

وی بیان کرد: موضوع وقتی جالب می‌شود که قبل از رفتن شهردار سابق قرار بر این بود که مقداری اعتبار به قرارگاه تزریق کند اما وقتی این سند زیردست شورای شهر می‌رود شورا با این موضوع مخالفت کرده و جلوی آن را می‌گیرد.

این منبع آگاه همچنین زمان مسئولیت شهردار قبل تهاترها به‌خوبی انجام می‌شد اما جلوتر که رفت شورای شهر عنوان کرد که تمامی تهاترها مشکل دارد و املاک را به پیمانکاران واگذار نمی‌کنیم.

وی عنوان کرد: قرارگاه خاتم سه پروژه را در شهر اراک شروع کرد که میدان امام حسن(ع) باوجود یک سال و نیم بهره‌برداری به‌تازگی شورای شهر راضی شدند تا این پروژه را تحویل بگیرند. همچنین پروژه میدان شریعتی و میدان ورزش که قرار بود یک‌ساله به اتمام برسد در حال ورود به سال چهارم هستند و این نشان‌دهنده ضعف شهرداری و عدم تعامل آن با سایر ارگان‌ها برای انجام زیرساخت‌ها و جابه‌جایی تأسیسات شهری است.

نقدینگی و تهاتر ها با کارشکنی شورای شهر انجام نمی پذیرد

این منبع آگاه گفت: در حال حاضر هم که این مشکلات شهری برطرف شده است، نقدینگی و تهاترها با کارشکنی شورای شهر انجام نمی‌پذیرد. و یکی از اعضای شورا و مسئول نظارت بر پروژه‌های شهری به‌هیچ‌وجه تعدادی از سندها را امضا نمی‌کند و مرتب در کارها مشکل ایجاد می‌کند.

این منبع آگاه بابیان اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیا کار خود را انقلابی پیش می‌برد و به هیچ جریانی باج نمی‌دهد عنوان کرد: همین امر باعث شده تا مسئولین شهری علی‌رغم درخواست استانداری مخالف حضور قرارگاه در شهر باشند و با این روند کار مشکل داشته باشند. دراین‌بین یکی از اعضای شورای شهر بسیار سنگ‌اندازی می‌کند و مانع انجام تهاترها می‌شود.

به گزارش دیار آفتاب؛ در همین راستا فلاح مدیرعامل موسسه عمرانی شهید رجایی قرارگاه و مقیسه مدیر پروژه‌های تقاطع‌های غیر هم‌سطح قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در اراک ۶ بهمن‌ماه در جلسه‌ای در شورای شهر به مسائل پیرامونی این دو پروژه پرداختند و انتقاداتی را به کوتاهی‌های مدیریت شهری وارد کردند.

مدیر عامل موسسه عمرانی شهید رجایی:

قرارگاه ملک باز نیست

فلاح مدیرعامل موسسه عمرانی شهید رجایی در این جلسه گفت: قرارگاه برای سرمایه‌گذاری روی زمین و مسکن نیامده است. برای پروژه از ما دعوت شد تا یک باری را از روی دوش شهر برداریم و با توجه به کمبود منابع مالی، سیستم قرارداد ۷۰ درصد تهاتر را پذیرفتیم و این املاک را در ازای بدهی‌هایی که به پیمانکاران داریم با همان ارزش واگذار کردیم و این نیست که بگوییم قرارگاه خاتم آمده است که یک زمینی را از شهرداری بگیرد، بارگذاری کند تا ارزش ملک بیشتر شده و بعد واگذار کند، زیرا حوزه ما سرمایه‌گذاری نیست و ملک باز نیستیم. برای اینکه بتوانیم این پروژه‌ها را انجام دهیم درازای مطالباتی که پیمانکارانمان دارند املاک را در اختیار پیمانکاران قراردادیم.

مدیر پروژه‌های غیر هم‌سطح قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در اراک:

مشکلات عدیده بروکراسی شهرداری پیچیده‌تر از معارض‌ها

رضا مقیسه مدیر پروژه‌های تقاطع‌های غیر هم‌سطح قرارگاه خاتم‌الانبیا در اراک در این جلسه ایجاد نگاه منفی در مردم و از دست دادن سرمایه اجتماعی به علت تأخیر در اجرای پروژه شریعتی را بزرگ‌ترین ضرر دانست و گفت: حدود ۵ الی ۶ ماه است که دچار مشکلات عدیده بوروکراتیک در شهرداری شده‌ایم و عزم بدنه شهرداری را بر این می‌بینیم که کاری انجام نشود.

مقیسه عنوان کرد: قبلاً پشت معارض‌ها مانده بودیم و با زحمات و تمرکز شهردار سابق معارضان رفع شد. حالا ما مانده‌ایم و تعدادی مشکلات پیش‌پاافتاده که اصلاً نمی‌توانیم بگوییم مشکل است و احساس می‌کنیم که  دنبال این هستند که کاری انجام نشود.

وی ضمن اشاره به جریان نقدینگی ۵۰۰ میلیونی ماهیانه درگذشته تصریح کرد: با این ۵۰۰ میلیون تومانی که شهرداری می‌داد قرارگاه سه میلیارد کار می‌کرد و حداقل حقوق پرسنل، هزینه‌های گاز و برق و آب با این مقدار پرداخت می‌شد.

تابه‌حال ۹۰ میلیارد تومان هزینه شده است

مدیر پروژه‌های تقاطع‌های غیر هم‌سطح قرارگاه خاتم‌الانبیا در اراک بیان کرد: در حال حاضر ۱۰۱ میلیارد تومان صورت‌وضعیت شده است و از این میزان ۹۰ میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم و با توجه به بازار نقد امروز هزینه‌ها به‌صورت نقدانجام شده است.

۴۰ میلیارد تومان پرداختی شهرداری به قرارگاه

وی دریافتی از شهرداری را ۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: با همین خرده پرداخت‌ها و واگذاری املاک مورددار از سوی شهرداری که بابت هرکدام پرونده حقوقی داریم، ۴۰ میلیارد تومان به قرارگاه پرداخت‌شده است و  مابقی بدهی مانده است باید گفت که قرارگاه خاتم بانک ندارد، یک پیمانکار است و باید از هر پروژه‌ای حداقل هزینه‌های خودش را دربیاورد.

مقیسه ضمن بیان اینکه تابه‌حال هیچ ملکی از املاک واگذارشده شهرداری را نفروخته‌ایم اظهار کرد: همه املاک را با همان نرخ شهرداری به بستانکاران واگذار کرده‌ایم که البته از زمان تخلفات شهرداری روال همین پرداخت‌های کم و قطره‌ای نیز قطع شد.

وی ۱۲.۵ میلیارد از ۴۰ میلیارد پرداخت‌شده توسط شهرداری را مرتبط با ۵۲ واحد شهرک خودرو دانست و افزود: در سال ۹۶ مقرر شد که ۵۲ واحد از شهرک خودرو به‌عنوان طلب قرارگاه به‌جای پول نقدی که خرج کرده بودیم واگذار شود که البته حتی معلوم نبود چه زمانی قرار است تحویل شود. بر اساس تعهد قرار بود یک‌ساله سند زده شود که نشد و حتی دنبال این هستیم که این املاک را تحویل فیزیکی کنیم که آن‌هم نشده است و در حال حاضر ۵۲ پرونده دادگاهی در مورد همین املاک داریم زیرابه ازای بدهی‌ها به طلب کارانمان پرداخت‌شده اما واگذار نشده است.

مدیر پروژه‌های تقاطع‌های غیر هم‌سطح قرارگاه خاتم‌الانبیا در اراک عنوان کرد: دادستان، ویژه‌ی قرارگاه نامه زده است که واگذاری این ۵۲ واحد به قرارگاه مشکلی ندارد. گفتیم بر اساس این نامه واگذار کنید. گفتند نواقص دارد و پیمانکار قبول نمی‌کند و باید رفع کنیم. حتی پذیرفتیم که این واحدها را با نواقص تحویل دهید اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.

وی ضمن تأکید بر اینکه قرارگاه دنبال بحث‌های اقتصادی نیست و اگر دنبال چنین بحث‌هایی بود باید طبق نظر شورای قبلی برای دوطبقه کردن خیابان امام (ره) اقدام می‌کردیم افزود: از مدیریت شهری همت می‌خواهیم تا این پروژه‌ها را تمام کنیم و لذت و شیرینی بهره‌برداری را همه مردم ببرند.

فقط چند میلیارد تا پایان

مقیسه به هزینه‌های لازم برای اتمام پروژه‌های ورزش و شریعتی پرداخت و خاطرنشان کرد: مسیر اصلی میدان شریعتی ۴میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، میرزای شیرازی ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و میدان ورزش هم ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تا بهره‌برداری خرج دارند.

حال باید دید چه زمانی سیاست بازی های شورا تمام می شود و تمرکز خود را بر مدیریت فضای شهری خواهد گذاشت و مردم را از پروژه های نیمه تمامی که در شهر مشکلات عدیده ای را ایجاد کرده است خلاص می کند.

البته از مسئولین نظارتی استان نیز توقع میرود که محکم و باصلابت تذکرات لازم را به شورای شهر ارائه دهند تا در تصمیم گیری ها و مدیریت خود تجدید نظر کرده و به حرکت رو به جلوی پروژه ها کمک کنند.

انتهای پیام/

,

بعد از گذر بازه زمانی مشخص، پروژه میدان امام حسن (ع) افتتاح شد اما مردم شهر چشم‌انتظار افتتاح دو پروژه شریعتی و ورزش باقی ماندند و ضعف مدیریت شهری و وجود برخی از تعارضات زیرسطحی شهر در این پروژه‌ها، باعث شد تا این دو پروژه هم چون جنازه‌ای در شهر اراک مزاحمت‌های فراوانی را برای مردم ایجاد کنند.

,

چشم‌انتظاری مردم اراک تقریباً چهارساله شد و همچنان این دو پروژه به‌عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی مردم شهر مطرح است پروژه‌هایی که وعده‌ووعیدهای فراوانی را از طرف مدیران شهری تجربه کرده‌اند اما افتتاح و بهره‌برداری را به خود ندیده‌اند.

,

پس از حضور تاجران( شهردار سابق اراک) در شهرداری، تابلوی چند روز تا اتمام، بر سر پروژه شریعتی نصب و در دید عموم قرار گرفت اما تابلوی شمارنده صفر شد و پروژه‌ها افتتاح نشدند و بعد از رفتن تاجران نیز قرارگاه سازندگی قول داد به‌شرط همکاری شهرداری و انجام به‌موقع تهاترها این پروژه‌ها تا پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری خواهد رسید.

,

اما متأسفانه در حال حاضر شنیده‌ها حاکی از آن است که دو پروژه مهم و پرترافیک میدان شریعتی و میدان ورزش با توجه به عدم تحقق وعده‌ها و تعهدات شورای شهر و شهرداری اراک از امروز شنبه ۴ اسفندماه به دلیل وجود مشکلات متعدد مالی و سوء مدیریت شهری، متوقف و در آستانه تعطیلی هستند.

,

حال سؤال اینجاست که قرارگاهی مانند خاتم‌الانبیا که در اجرای پروژه‌های مختلفی در حوزه راه‌سازی، نفت و گاز، صنعتی و معادن و پروژه‌های زیرسطحی و غیر هم‌سطح شهری کارهای بزرگی را در شهرهای مختلف کشور انجام داده است امروز چگونه شده که برای اجرای پروژه‌های نسبتاً ساده‌تری مانند شریعتی و میدان ورزش دستانش را این‌چنین بسته‌اند و مانع انجام کار توسط این قرارگاه هستند.

,

آیا امروز نباید گفت که سیاست‌بازی‌های شورای شهر و مدیران شهری و ضعف مدیریتی و تصمیم‌گیری آن‌ها مانع پیش رفت خوب و به‌موقع پروژه‌ها می‌شود. شورایی که چند ماه است وقت مردم شهر را به جهت انتخاب شهردار گرفته است و وضع نامشخصی را برای پروژه‌های شهری پدید آورده چگونه می‌خواهد خود را از شر پروژه‌های شریعتی و ورزش خلاص کند.

,

امروز باید گفت سیاست‌بازی‌های شورای شهر یقه مردم شهر را چسبیده است و مانع حرکت صحیح و منطقی پروژه‌ها می‌شود و نام بزرگ قرارگاه سازندگی که گذشته درخشانش در حوزه سازندگی شهری و غیرشهری زبان زد خاص و عام است را با چالش روبه‌رو کرده است.

,

یک منبع آگاه:

, یک منبع آگاه:,

قرارگاه خواهان ادامه پروژه‌های نیمه‌کاره است

, قرارگاه خواهان ادامه پروژه‌های نیمه‌کاره است, قرارگاه خواهان ادامه پروژه‌های نیمه‌کاره است,

در همین رابطه یک منبع آگاه در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص این دو پروژه شهری در اراک گفت: حدود ۴ سال پیش بنا به درخواست شورای شهر چهارم و به‌منظور برداشتن بار از دوش شهرداری اراک، قرارگاه خاتم‌الانبیا با قبول اجرای سه پروژه میدان امام حسن(ع)، میدان ورزش و میدان شریعتی وارد عمل شد و به‌هیچ‌عنوان به دنبال سرمایه‌گذاری نبوده است.

,

وی ادامه داد: این پروژه‌ها که قرار بود هرکدام حدود یک سال زمان ببرد به علت مشکلات شهرداری با شرکت‌های آب و برق و گاز و عدم مدیریت و همکاری جهت برداشتن معارضات هم‌اکنون وارد سال چهارم شده است. همچنین شهرداری و شورای شهر به تعهدات مالی که به قرارگاه داده‌اند نیز عمل‌نکرده و مصوبات شهردار قبل را نیز قبول ندارند و با سنگ‌اندازی به دنبال کارشکنی و به بن‌بست کشیدن ماجرا هستند.

,

این منبع آگاه ادامه داد: به همین علت از صبح روز شنبه دو پروژه در دست‌ساخت توسط این قرارگاه متوقف می‌شود تا این مشکلات تعیین تکلیف شود. همچنین مردم شهر اراک بدانند که شورای شهر با سیاسی‌کاری، سوء مدیریت و معرفی گزینه‌های نالایق برای تصدی شهرداری، خواهان برطرف کردن مشکلات شهری نیست.

,

وی بابیان اینکه قرارگاه خواهان ادامه پروژه‌های نیمه‌کاره است افزود: شورای شهر باوجود تعهداتی که تاجران شهردار سابق اراک در خصوص تهاتر زمین‌ها داده است، حتی آن‌ها را نیز قبول ندارد و از واگذاری این املاک به قرارگاه خودداری می‌کند.

,

این منبع آگاه با اشاره به اینکه حتی باوجود ارسال نامه‌ای از سوی شرکت جهاد نصر به شورای شهر مبنی بر تعطیلی پروژه‌های شهری این شورا هیچ اقدامی در جهت اصلاح این روند نمی‌کند. چراکه این شورای شهر خواستار انجام پروژه‌های عمرانی شهری نیست و به دنبال سیاسی‌کاری و سنگ‌اندازی جلوی پای دیگران است.

,

وی بیان کرد: موضوع وقتی جالب می‌شود که قبل از رفتن شهردار سابق قرار بر این بود که مقداری اعتبار به قرارگاه تزریق کند اما وقتی این سند زیردست شورای شهر می‌رود شورا با این موضوع مخالفت کرده و جلوی آن را می‌گیرد.

,

این منبع آگاه همچنین زمان مسئولیت شهردار قبل تهاترها به‌خوبی انجام می‌شد اما جلوتر که رفت شورای شهر عنوان کرد که تمامی تهاترها مشکل دارد و املاک را به پیمانکاران واگذار نمی‌کنیم.

,

وی عنوان کرد: قرارگاه خاتم سه پروژه را در شهر اراک شروع کرد که میدان امام حسن(ع) باوجود یک سال و نیم بهره‌برداری به‌تازگی شورای شهر راضی شدند تا این پروژه را تحویل بگیرند. همچنین پروژه میدان شریعتی و میدان ورزش که قرار بود یک‌ساله به اتمام برسد در حال ورود به سال چهارم هستند و این نشان‌دهنده ضعف شهرداری و عدم تعامل آن با سایر ارگان‌ها برای انجام زیرساخت‌ها و جابه‌جایی تأسیسات شهری است.

,

نقدینگی و تهاتر ها با کارشکنی شورای شهر انجام نمی پذیرد

, نقدینگی و تهاتر ها با کارشکنی شورای شهر انجام نمی پذیرد , نقدینگی و تهاتر ها با کارشکنی شورای شهر انجام نمی پذیرد ,

این منبع آگاه گفت: در حال حاضر هم که این مشکلات شهری برطرف شده است، نقدینگی و تهاترها با کارشکنی شورای شهر انجام نمی‌پذیرد. و یکی از اعضای شورا و مسئول نظارت بر پروژه‌های شهری به‌هیچ‌وجه تعدادی از سندها را امضا نمی‌کند و مرتب در کارها مشکل ایجاد می‌کند.

,

این منبع آگاه بابیان اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیا کار خود را انقلابی پیش می‌برد و به هیچ جریانی باج نمی‌دهد عنوان کرد: همین امر باعث شده تا مسئولین شهری علی‌رغم درخواست استانداری مخالف حضور قرارگاه در شهر باشند و با این روند کار مشکل داشته باشند. دراین‌بین یکی از اعضای شورای شهر بسیار سنگ‌اندازی می‌کند و مانع انجام تهاترها می‌شود.

,

به گزارش دیار آفتاب؛ در همین راستا فلاح مدیرعامل موسسه عمرانی شهید رجایی قرارگاه و مقیسه مدیر پروژه‌های تقاطع‌های غیر هم‌سطح قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در اراک ۶ بهمن‌ماه در جلسه‌ای در شورای شهر به مسائل پیرامونی این دو پروژه پرداختند و انتقاداتی را به کوتاهی‌های مدیریت شهری وارد کردند.

,

مدیر عامل موسسه عمرانی شهید رجایی:

, مدیر عامل موسسه عمرانی شهید رجایی:,

قرارگاه ملک باز نیست

, قرارگاه ملک باز نیست, قرارگاه ملک باز نیست,

فلاح مدیرعامل موسسه عمرانی شهید رجایی در این جلسه گفت: قرارگاه برای سرمایه‌گذاری روی زمین و مسکن نیامده است. برای پروژه از ما دعوت شد تا یک باری را از روی دوش شهر برداریم و با توجه به کمبود منابع مالی، سیستم قرارداد ۷۰ درصد تهاتر را پذیرفتیم و این املاک را در ازای بدهی‌هایی که به پیمانکاران داریم با همان ارزش واگذار کردیم و این نیست که بگوییم قرارگاه خاتم آمده است که یک زمینی را از شهرداری بگیرد، بارگذاری کند تا ارزش ملک بیشتر شده و بعد واگذار کند، زیرا حوزه ما سرمایه‌گذاری نیست و ملک باز نیستیم. برای اینکه بتوانیم این پروژه‌ها را انجام دهیم درازای مطالباتی که پیمانکارانمان دارند املاک را در اختیار پیمانکاران قراردادیم.

, .,

, ,

مدیر پروژه‌های غیر هم‌سطح قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در اراک:

, مدیر پروژه‌های غیر هم‌سطح قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در اراک, :, :,

مشکلات عدیده بروکراسی شهرداری پیچیده‌تر از معارض‌ها

, مشکلات عدیده بروکراسی شهرداری پیچیده‌تر از معارض‌ها, مشکلات عدیده بروکراسی شهرداری پیچیده‌تر از معارض‌ها,

رضا مقیسه مدیر پروژه‌های تقاطع‌های غیر هم‌سطح قرارگاه خاتم‌الانبیا در اراک در این جلسه ایجاد نگاه منفی در مردم و از دست دادن سرمایه اجتماعی به علت تأخیر در اجرای پروژه شریعتی را بزرگ‌ترین ضرر دانست و گفت: حدود ۵ الی ۶ ماه است که دچار مشکلات عدیده بوروکراتیک در شهرداری شده‌ایم و عزم بدنه شهرداری را بر این می‌بینیم که کاری انجام نشود.

, .,

مقیسه عنوان کرد: قبلاً پشت معارض‌ها مانده بودیم و با زحمات و تمرکز شهردار سابق معارضان رفع شد. حالا ما مانده‌ایم و تعدادی مشکلات پیش‌پاافتاده که اصلاً نمی‌توانیم بگوییم مشکل است و احساس می‌کنیم که  دنبال این هستند که کاری انجام نشود.

, .,

وی ضمن اشاره به جریان نقدینگی ۵۰۰ میلیونی ماهیانه درگذشته تصریح کرد: با این ۵۰۰ میلیون تومانی که شهرداری می‌داد قرارگاه سه میلیارد کار می‌کرد و حداقل حقوق پرسنل، هزینه‌های گاز و برق و آب با این مقدار پرداخت می‌شد.

, .,

تابه‌حال ۹۰ میلیارد تومان هزینه شده است

, تابه‌حال ۹۰ میلیارد تومان هزینه شده است, تابه‌حال ۹۰ میلیارد تومان هزینه شده است,

مدیر پروژه‌های تقاطع‌های غیر هم‌سطح قرارگاه خاتم‌الانبیا در اراک بیان کرد: در حال حاضر ۱۰۱ میلیارد تومان صورت‌وضعیت شده است و از این میزان ۹۰ میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم و با توجه به بازار نقد امروز هزینه‌ها به‌صورت نقدانجام شده است.

, .,

۴۰ میلیارد تومان پرداختی شهرداری به قرارگاه

, ۴۰ میلیارد تومان پرداختی شهرداری به قرارگاه, ۴۰, میلیارد تومان پرداختی شهرداری به قرارگاه,

وی دریافتی از شهرداری را ۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: با همین خرده پرداخت‌ها و واگذاری املاک مورددار از سوی شهرداری که بابت هرکدام پرونده حقوقی داریم، ۴۰ میلیارد تومان به قرارگاه پرداخت‌شده است و  مابقی بدهی مانده است باید گفت که قرارگاه خاتم بانک ندارد، یک پیمانکار است و باید از هر پروژه‌ای حداقل هزینه‌های خودش را دربیاورد.

, .,

مقیسه ضمن بیان اینکه تابه‌حال هیچ ملکی از املاک واگذارشده شهرداری را نفروخته‌ایم اظهار کرد: همه املاک را با همان نرخ شهرداری به بستانکاران واگذار کرده‌ایم که البته از زمان تخلفات شهرداری روال همین پرداخت‌های کم و قطره‌ای نیز قطع شد.

, .,

وی ۱۲.۵ میلیارد از ۴۰ میلیارد پرداخت‌شده توسط شهرداری را مرتبط با ۵۲ واحد شهرک خودرو دانست و افزود: در سال ۹۶ مقرر شد که ۵۲ واحد از شهرک خودرو به‌عنوان طلب قرارگاه به‌جای پول نقدی که خرج کرده بودیم واگذار شود که البته حتی معلوم نبود چه زمانی قرار است تحویل شود. بر اساس تعهد قرار بود یک‌ساله سند زده شود که نشد و حتی دنبال این هستیم که این املاک را تحویل فیزیکی کنیم که آن‌هم نشده است و در حال حاضر ۵۲ پرونده دادگاهی در مورد همین املاک داریم زیرابه ازای بدهی‌ها به طلب کارانمان پرداخت‌شده اما واگذار نشده است.

, .,

مدیر پروژه‌های تقاطع‌های غیر هم‌سطح قرارگاه خاتم‌الانبیا در اراک عنوان کرد: دادستان، ویژه‌ی قرارگاه نامه زده است که واگذاری این ۵۲ واحد به قرارگاه مشکلی ندارد. گفتیم بر اساس این نامه واگذار کنید. گفتند نواقص دارد و پیمانکار قبول نمی‌کند و باید رفع کنیم. حتی پذیرفتیم که این واحدها را با نواقص تحویل دهید اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.

, . , .,

وی ضمن تأکید بر اینکه قرارگاه دنبال بحث‌های اقتصادی نیست و اگر دنبال چنین بحث‌هایی بود باید طبق نظر شورای قبلی برای دوطبقه کردن خیابان امام (ره) اقدام می‌کردیم افزود: از مدیریت شهری همت می‌خواهیم تا این پروژه‌ها را تمام کنیم و لذت و شیرینی بهره‌برداری را همه مردم ببرند.

, .,

فقط چند میلیارد تا پایان

, فقط چند میلیارد تا پایان, فقط چند میلیارد تا پایان,

مقیسه به هزینه‌های لازم برای اتمام پروژه‌های ورزش و شریعتی پرداخت و خاطرنشان کرد: مسیر اصلی میدان شریعتی ۴میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، میرزای شیرازی ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و میدان ورزش هم ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تا بهره‌برداری خرج دارند.

, .,

حال باید دید چه زمانی سیاست بازی های شورا تمام می شود و تمرکز خود را بر مدیریت فضای شهری خواهد گذاشت و مردم را از پروژه های نیمه تمامی که در شهر مشکلات عدیده ای را ایجاد کرده است خلاص می کند.

,

البته از مسئولین نظارتی استان نیز توقع میرود که محکم و باصلابت تذکرات لازم را به شورای شهر ارائه دهند تا در تصمیم گیری ها و مدیریت خود تجدید نظر کرده و به حرکت رو به جلوی پروژه ها کمک کنند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه