اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خبر داد؛

کمبود ۲۵۰۰ نیروی انسانی در قزوین

کمبود ۲۵۰۰ نیروی انسانی در قزوین
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: آموزش و پرورش استان با کمبود 2500 نیروی انسانی مواجه است که برای جبران این مشکل با استفاده از ظرفیت معلمان حق التدریس، مدارس اداره می‌شوند؛ ضمن اینکه سال آینده 700 نفر بازنشسته می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین ظهر امروز(شنبه) با حضور استاندار قزوین، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی دیگر از مسئولان در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


خیرالله رحمانی در این جلسه با گرامیداشت یادو خاطره شهدا اظهار کرد: امیدوارم به حرمت خون شهدا بتوانیم خدمتگذاران لایق، صادق و راستگو برای نظام تعلیم و تربیت باشیم. 

وی با اشاره به برنامه‌های دهه فجر افزود: در استان قزوین نیز همچون سایر نقاط کشور جشن‌های چهل‌سالگی انقلاب با شکوه و عظمت خاصی در 14منطقه برگزار و شور و نشاط خاصی ایجاد شد. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته توانسته‌ایم فضایی ایجاد کنیم تا از ظرفیت‌های موجود در استان برای رونق کارها استفاده کرده و بخش عظیمی از مشکلات را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان مرتفع کنیم. 

وی اضافه کرد: بر این اساس در شهرستان‌های البرز، تاکستان، آبیک و بویین زهرا و خرم‌دشت پروژه‌هایی انجام شده یا در دست اجرا است. 

195 مدرسه غیردولتی استان از استحکام لازم برخوردار نیستند
رحمانی عنوان کرد: پیرو برگزاری کنگره سه هزار شهید دفاع مقدس استان قزوین به منظور نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان، یادواره شهدای دانش‌آموز استان در هر فصل در یکی از مناطق برگزار شود. 

وی بیان کرد: در این راستا باتوجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده یادواره شهید دانش‌آموز بیگ زاده در آبیک و برای فصل آتی در شهرستان البرز یادواره شهید دانش‌آموز صارمی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: باتوجه به اینکه استان قزوین میزبان برگزاری دومین همایش ملی هویت کودک ایرانی اسلامی است چندین پیش همایش نیز بدین منظور برگزار شده و برای برگزاری باشکوه این همایش ضرورت دارد که همه دستگاه‌های اجرایی استان همکاری کنند تا از همه ظرفیت‌های استان استفاده شود. 

وی افزود: کمیته‌های مختلفی به ویژه کمیته علمی برای برگزاری باشکوه این همایش در استان شکل گرفته است تا همایشی کاملا علمی با شور و نشاط علمی بالا در سطح استان برگزار شود. 

رحمانی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به کمبود نیروی انسانی در استان گفت: آموزش و پرورش استان قزوین با کمبود 2500 نیروی انسانی مواجه است که برای جبران این مشکل با استفاده از ظرفیت معلمان حق التدریس، مدارس اداره می‌شوند؛ ضمن اینکه سال آینده 700 نفر بازنشسته می‌شوند. 

وی ادامه داد: برای این منظور دو کارگروه ساماندهی فضاها و دیگری کارگروه ساماندهی نیروی انسانی در اداره کل آموزش و پرورش مستقر کردیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: ۱۰ درصد دانش‌آموزان استان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند که حدود ۷۱ درصد این مدارس در فضای استیجاری هستند که در واقع ساختمان‌های مسکونی را اجاره کردند که معمولا این ساختمان‌ها نیز قدیمی بوده و استحکام لازم را در برابر وقوع حوادثی همچون زلزله ندارند. 

وی بیان کرد: ۱۱ درصد مدارس غیردولتی در فضاهای احداثی بوده که این ساختمان‌ها استاندارد لازم را دارند و بر اساس چارجوب مهندسی ساخته شده‌اند و مابقی مدارس که شامل ۱۹۵ مدرسه هستند از استاندارد و استحکام لازم برخوردار نیستند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان گفت: متأسفانه اکنون در شمال شهر قزوین در مناطقی همچون شهرک ولایت، سرتک، ملاصدرا و پونک حتی یک متر فضای آموزشی دولتی هم وجود ندارد. 

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
, 195 مدرسه غیردولتی استان از استحکام لازم برخوردار نیستند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه