اخبار داغ

کارشناس مسائل بین الملل تأکید کرد؛

INSENTEX؛جوابگوی کشور نیست/کانال ویژه مالی اروپا مفید تلقی نمی شود

INSENTEX؛جوابگوی کشور نیست/کانال ویژه مالی اروپا مفید تلقی نمی شود
کارشناس مسائل بین الملل گفت:نتیجه ساز و کار اروپا جوابگوی رفع تحریم ها نخواهد بود؛ بنابراین INSENTEX مفید تلقی نمی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صباح زنگنه کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص کانال های مالی اینستکس با بیان اینکه این ساز و کار اروپایی ها ظرفیتی را ایجاد می کند و اشکالاتی دارد، گفت: ظرفیتی که ایجاد می کند این است که روش مبادله با دلار در عمل محدود تر می گردد و این امر فضایی را برای مبادله با ارزهای دیگر فراهم می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ادامه داد: این روش نمی تواند نیازهای کشور را تأمین کند و اروپایی ها تلاش کرده اند که با راه اندازی این ساز و کار اعتراض های جمهوری اسلامی ایران را تا حدودی کم و همچنین ارتباطشان را با ایران قطع نکنند؛ اما این مسئله جوابگوی کشورمان نیست.

,

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: از سوی دیگر این مسئله معطلی از سوی دولت های اروپایی معطلی و زمان بسیار زیادی برده است که تبعا تأخیر در اجرای برنامه های دولت ایجاد کرده و موجب نارضایتی بیشتر مردم شده است.

,

زنگنه با اشاره به تحریم های آمریکا علیه کشورمان و بیان اینکه اروپایی ها از پس آن بر نیامده اند و از فشار آمریکا هراس دارند، تأکید کرد: نتیجه ساز و کار اروپا جوابگوی رفع تحریم ها نخواهد بود؛ بنابراین  INSENTEX مفید تلقی نمی شود.

,

وی بیان کرد: ساز و کار اروپا محافظه کارانه است که نه جوابگوی استقلالشان خواهد بود و نه جوابگوی نیاز ایران می تواند باشد؛ همچنین تصمیم گیری برای مسئولین کشور به دلیلی اینکه مدت زمان زیادی را از دست داده اند سخت شده است.

,

این کارشناس مسائل بین الملل  در پایان خاطر نشان کرد: دیپلماسی کشور باید قاطعانه برخورد کند چرا که کانال های ویژه مالی اروپا جوابگوی رفع تحریم ها نیست و در این زمینه باید با کشورهای دیگری همچون چین، روسیه، هند و ... بیشتر و فشرده تر فعالیت داشته باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه