اخبار داغ

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن معاونت بهداشت خبر داد؛

واکسیناسیون 22 هزار کودک خراسان جنوبی در برابر فلج اطفال/ بیشتر واکسن‌های مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود

واکسیناسیون 22 هزار کودک خراسان جنوبی در برابر فلج اطفال/ بیشتر واکسن‌های مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن معاونت بهداشت گفت: در خراسان جنوبی حدود 22 هزار کودک زیر 5 سال واکسینه و یک نوبت قطره خوراکی دریافت می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سید محسن زهرایی رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن معاونت بهداشت صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: برنامه واکسیناسیون کودکان از سال ۱۳۴۶ در کشور بوده اما به صورت یک برنامه منسجم که همه کودکان شهری و روستایی را تحت پوشش قرار دهد، وجود نداشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان, خاورستان, ،,  سید محسن زهرایی رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن معاونت بهداشت صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: برنامه واکسیناسیون کودکان از سال ۱۳۴۶ در کشور بوده اما به صورت یک برنامه منسجم که همه کودکان شهری و روستایی را تحت پوشش قرار دهد، وجود نداشته است.,
 
,
وی با اشاره به این‌که بعد از انقلاب و از سال ۱۳۶۳ برنامه توسعه واکسیناسیون کودکان شکل گرفت، افزود: این برنامه به صورت منسجم و مستمر اجرا شد که در سال اول ۳۵ تا ۳۷ درصد جامعه هدف واکسینه شدند.
,
 
,
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن معاونت بهداشت گفت: در سال ۷۲ و در یک فاصله ۸ تا ۹ ساله حدود ۹۵ درصد جمعیت هدف توانستند واکسینه شوند که بسیار ارزشمند است.
,
 
,
زهرایی تصریح کرد: در کشور عراق و افغانستان به واسطه فراهم نبودن زیرساخت‌های بهداشتی منسجم و مستمر هنوز شاهد بیماری‌هایی چون فلج اطفال هستیم و که از طریق مراودات بین‌المللی امکان انتقال به دیگر کشورها نیز وجود دارد.
,
 
,
مشاهده 29 مورد فلج اطفال در سال گذشته در دو کشور عراق و افغانستان 
, مشاهده 29 مورد فلج اطفال در سال گذشته در دو کشور عراق و افغانستان , مشاهده 29 مورد فلج اطفال در سال گذشته در دو کشور عراق و افغانستان ,
وی با اشاره به این‌که ۲۹ مورد فلج اطفال در سال گذشته در دو کشور عراق و افغانستان مشاهده شده است، گفت: با توجه به هم مرز بودن با این کشورها طرح واکسناسیون برای وزارت بهداشت از جمله اولویت‌ها است
,
 
,
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن معاونت بهداشت گفت: وقتی یک بیماری وجود داشته باشد به کشورهای دیگر منتقل می شود و ترددهای زمینی بیشترین ریسک انتقال مریضی را دارند.
,
 
,
وی با اشاره به این که بیماری سرخک در دو کشور افغانستان و پاکستان وجود دارد، افزود: این بیماری در کشور ما حذف شده است.
,
 
,
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن معاونت بهداشت با اشاره به این که کشور ما در سال ۲۰۰۱ تاییدیه ریشه کنی فلج اطفال را گرفت، گفت: امیدواریم در سال ۲۰۱۹ نیز تاییدیه حذف سرخک را دریافت کنیم و این یک دستاورد بزرگ است.
,
 
,
زهرایی تصریح کرد: بیماری سرخک علاوه بر کشورهایی مانند عراق، پاکستان و افغانستان  که کشور های فقیری هستند در کشورهای پولداری مانند عربستان و امارات وجود دارد.
,
 
,
وی افزود: در سال هایی که واکسیناسیون انجام نمی‌شد سالیانه ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار نفر به بیماری سرخک مبتلا شده و اغلب آنها جان خود را از دست می‌دادند.
,
 
,
در 18 سال گذشته حتی یک مورد از فلج اطفال در کشور گزارش نشده است
, در 18 سال گذشته حتی یک مورد از فلج اطفال در کشور گزارش نشده است, در 18 سال گذشته حتی یک مورد از فلج اطفال در کشور گزارش نشده است,
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن معاونت بهداشت با اشاره به این که واکسیناسیون نقش مهمی در کاهش مرگ و میر داشته است، گفت: ۱۸ سال است که یک مورد از فلج اطفال در کشور گزارش نشده است.
,
 
,
زهرایی با بیان اینکه در یونیسف واکسیناسیون یکی از موثرترین اقدامات شناخته شده برای کودکان است، خاطرنشان کرد: در کشور واکسیناسیون یک پیشگیری سطح اول بوده و در دنیا و منطقه بسیار کم نظیر است.
,
 
,
وی به بیماری دیفتری اشاره کرد و افزود: این بیماری بعد از سال‌ها که واکسیناسیون انجام شده موردی گزارش نشده است.
,
 
,
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن معاونت بهداشت گفت: قبل از تهیه واکسیناسیون هپاتیت b  این بیماری شیوع داشت اما در حال حاضر شیوع آن به کمتر از ۱.۵ درصد رسیده است و در کودکان به مرحله حذف نزدیک می‌شود.
,
 
,
زهرایی با بیان این که دستاوردهای واکسیناسیون مادامی العمر نیست و باید استمرار داشته باشد، یادآور شد: واکسیناسیون فلج اطفال سالیانه ۲ بار انجام می‌شود.
,
 
,
وی با اشاره به این که نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال از ۴ اسفندماه آغاز و تا ۷ اسفندماه ادامه خواهد داشت، افزود: واکسیناسیون فلج اطفال در شهرستان های زیرکوه، سربیشه، نهبندان و درمیان به صورت خانه به خانه انجام می شود.
,
 
,
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن معاونت بهداشت با اشاره به این که استان های نیمه جنوبی کشور همزمان با خراسان جنوبی انجام می شود، گفت:  ۸۵۰ هزار کودک زیر ۵ سال کشور در برابر بیماری فلج اطفال واکسینه می‌شوند.
,
 
,
یک میلیون و 100 هزار کودک در کشور در برابر فلج اطفال واکسینه می‌شوند
, یک میلیون و 100 هزار کودک در کشور در برابر فلج اطفال واکسینه می‌شوند, یک میلیون و 100 هزار کودک در کشور در برابر فلج اطفال واکسینه می‌شوند,
زهرایی با اشاره به این‌که نوبت دوم واکسیناسیون در فصل بهار و در استان‌های شمالی کشور اجرا خواهد شد، تصریح کرد: در این نوبت نیز 250 هزار کودک زیر 5 سال و در مجموع در این دو نوبت یک میلیون و 100 هزار کودک در برابر فلج اطفال واکسینه خواهند شد.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که در خراسان جنوبی حدود 22 هزار کودک زیر 5 سال واکسینه و یک نوبت قطره خوراکی دریافت می‌کنند، افزود: در بازدیدهایی که در دو روز گذشته از مناطق اجرای طرح به عمل آمده، نشان می‌دهد 65 درصد جامعه هدف واکسن دریافت کرده‌اند.
,
 
,
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن معاونت بهداشت گفت: بیشتر واکسن‌های مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود و با پیش بینی‌هایی که انجام شده هیچ گونه کمبودی را امسال و سال آینده نخواهیم داشت.
,
 
,
زهرایی آخرین مورد پیدا شده فرد مبتلا به فلج اطفال را در کشور سال 1379 بیان کرد و یادآور شد: از سال 2001 تا کنون سالیانه یک تا دو مورد مبتلا پیدا شده که منشاء آن خارجی بوده و در ایران وجود نداشته است.
,
 
,
وی افزود: وقتی یک کشور بتواند بیماری‌های واگیردار را کنترل کند به طور قطع می‌تواند برنامه‌ای برای بیماری‌های غیرواگیر داشته باشد.
,
 
,
تولید واکسن برای 10 بیماری واگیردار
, تولید واکسن برای 10 بیماری واگیردار, تولید واکسن برای 10 بیماری واگیردار,
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن معاونت بهداشت با اشاره به این‌که در حال حاضر برای 10 بیماری واگیردار واکسن تولید شده است، افزود: امیدواریم واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس نیز به زودی تولید شوند.
,
 
,
زهرایی با بیان این‌که در 3 سال اخیر دنیا با کمبود واکسن مواجه شد، تصریح کرد: وزارت بهداشت توانست واکسن‌های مورد نیاز استان‌های پرخطر را تولید و طی این مدت کمبودی را نداشتیم و پوشش 100 درصدی واکسیناسیون انجام شده است.
,
 
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه