اخبار داغ

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان مرکزی:

جایگاه حضرت زهرا(س) به‌عنوان اسوه کامل ولایت‌پذیری در جامعه تبیین شود/ حفظ کرامات و منزل زنان از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

جایگاه حضرت زهرا(س) به‌عنوان اسوه کامل ولایت‌پذیری در جامعه تبیین شود/ حفظ کرامات و منزل زنان از دستاوردهای انقلاب اسلامی است
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان مرکزی گفت: مقام حضرت زهرا(س) مقام ولایت پذیری است و جایگاه ایشان به عنوان یک اسوه کامل ولایت پذیری مطرح است و درک حقیقت، فضیلت و جایگاه حضرت زهرا(س) می تواند به ما به عنوان شناخت برای یک الگوی کامل ولایت پذیری کمک کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام‌ مهدی ایمانی‌مقدم مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان مرکزی در گفتگو با  دیار آفتاب؛ با اشاره به اهمیت و جایگاه نقش حضرت زهرا(س) به‌عنوان الگویی برتر برای جامعه گفت: اگر کسی مقام حضرت زهرا(س) را درک کند شب قدر را درک کرده است، شب قدر درواقع شب ولایت است و پرونده شیعیان در شب قدر تقدیم حضرت مهدی(عج) می‌شود و همین موضوع که درک حضرت زهرا(س) درک شب قدر هست به این معناست که مقام حضرت زهرا(س) مقام ولایت‌پذیری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی افزود: تا ولایت‌پذیری درک نشود ولایتی هم درک نخواهد شد، لذا جایگاه حضرت زهرا(س) به‌عنوان یک اسوه کامل ولایت‌پذیری مطرح است.

,

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان مرکزی اظهار کرد: وقتی امیرالمؤمنین(ع) وارد منزل می‌شوند و چهره رنجور و آسیب‌دیده حضرت زهرا(س) را می‌بینند به ایشان می‌فرمایند که زهرا جان افرادی که به تو سیلی زدند می‌خواهند به عیادت تو بیایند، حضرت زهرا(س) سؤال نمی‌کنند و چون‌وچرا نمی‌گویند و می‌فرمایند خانه خانه توست و من هم کنیز تو هستم.

,

وی افزود: این است مقام حضرت زهرا(س) که حتی با وجود جسارت آن افراد وقتی تشخیص ولی خود را می‌فهمد این‌گونه برخورد می‌کند، لذا درک این معنا درک حقیقت، فضیلت و جایگاه حضرت زهرا(س) می‌تواند به ما به‌عنوان شناخت برای یک الگوی کامل ولایت‌پذیری کمک کند.

,

جایگاه زن در دنیا رو به تنزل دارد

, جایگاه زن در دنیا رو به تنزل دارد, جایگاه زن در دنیا رو به تنزل دارد,

ایمانی مقدم بیان کرد: زن خصوصاً در این دهه‌های اخیر به‌عنوان یک ابزار تجارت و ابزار بول هوسی شناخته‌شده و یعنی جایگاه زن تنزل پیداکرده و در حد ابزاری برای رونق تجارت و سوءاستفاده سرمایه‌داران قرارگرفته است.

,

وی افزود: زن به‌عنوان ابزاری برای تبلیغ کالاها که اسم آن را آزادی و حق انتخاب زن گذاشته‌اند به کار می‌رود ولی درنهایت استثمار جنسی را دربر دارد فلذا زن درجایی که باید باشد و به‌عنوان انسان‌ساز و عالی‌ترین مقام انسانیت که تربیت انسان و تربیت اخلاق و فضیلت بر عهده آن است و در کانون خانواده شکل می‌گیرد محوریت خود را ازدست‌داده است.

,

سوءاستفاده سیاسی و اقتصادی از زن در غرب

, سوءاستفاده سیاسی و اقتصادی از زن در غرب, سوءاستفاده سیاسی و اقتصادی از زن در غرب,

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان مرکزی تأکید کرد: درواقع زن در دنیای غرب به‌عنوان موجودی هرزه و موجودی که ابزار انسان‌های هرزه و بول هوس قرارگرفته است تعریف می‌شود و درعین‌حال مورد سوءاستفاده‌های سیاسی و  اقتصادی قرارگرفته است.

,

وی در همین خصوص اظهار کرد: جریان فمینیستی حقیقتاً به‌جای اینکه دنبال تبیین و ترفیع جایگاه زن باشد به دنبال خارج کردن زن از محوریت انسان‌سازی و انسان‌پروری است.

,

ایمانی مقدم افزود: در زمان کشف حجاب رضاشاه در ایران هم دقیقه این تفکر به زنان وجود داشت که ترویج بی‌بندوباری و احیای خانه‌های فساد و کاباره‌هایی که رواج پیداکرده بودند را برای عملیاتی کردن اهداف غرب برای زنان در کشور انجام می‌دادند.

,

حفظ کرامات و ارزش زنان از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

, حفظ کرامات و ارزش زنان از دستاوردهای انقلاب اسلامی است, حفظ کرامات و ارزش زنان از دستاوردهای انقلاب اسلامی است,

وی در همین خصوص تصریح کرد: با تشکیل جریان انقلاب اسلامی این نگاه در جامعه از بین رفت و زن ضمن اینکه مقام و منزل اجتماعی بالایی دارد، خودش به‌عنوان مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی شناخته می‌شود.

,

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان مرکزی ادامه داد: امروز بخش بزرگی از نیروهای معتقد و انقلابی مربوط به جامعه زنان است و این نشان‌دهنده اهمیت انقلاب اسلامی به جایگاه و حفظ کرامات زن در جامعه است.

,

وی افزود: در جریان جنگ هشت‌ساله دفاع مقدس و مبارزه با جریان‌های انحرافی و تجزیه‌طلب و همین‌طور در بحث مدیریت‌های کلان، جامعه زن یک حضور فعالی دارد و درعین‌حال کرامات و شخصیت باوقار او هم موردتوجه قرارگرفته است و این از برکات انقلاب اسلامی ایران است.

,

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان مرکزی خاطرنشان کرد: بعدی که انقلاب اسلامی نسبت به زنان و خانم‌ها دارد و روزبه‌روز به کرامات زنان افزوده می‌شود از مهم‌ترین دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی برای زنان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه