اخبار داغ

فاطمه، اسوه حسنه

فاطمه، اسوه حسنه
نوشتن از وجود مبارک حضرت زهرا (س) یقینا در قواره صاحب این قلم نیست فلذا
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تنها به نشانه عرض ارادت به ساحت مقدس بانوی دو عالم، فضائلی که بزرگان دین، پیرامون شخصیت والای حبیبه خدا داشتند را  مرور کرده و با شعر زیبای علامه شیخ محمد‌حسین اصفهانی درباره حضرت زهرا(س) شروع می‌کنیم:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
ناطقه مرا مگر روح قُدُس مدد کند
,
تا که ثنای حضرت سیده نساء کند
,
نفخه قدس بوی او، جذبه انس خوی او
,
منطق او خبر ز «لا ینطق عن هوی» کند
,
«مفتقرا» متاب رو از در او به هیچ سو
,
ز‌آنکه مس وجود را فضه او طلا کند
,
در فضیلت صدیقه طاهره (س) امام صادق (ع) فرمودند: اگر خوبی نیکی، حسن و زیبایی در قالب یک شخص تجسم پیدا کند، آن شخص کسی به جز حضرت زهرا (س) نخواهد بود.
,
رسول خدا صلی الله علیه وآله خطاب به سلمان فرمودند: ای سلمانهر‌که فاطمه دخترم را دوست بدارد در بهشت با من است و هر‌که او را دشمن بدارد جایگاهش در آتش است. ای سلمان محبت فاطمه در روز قیامت در صد موضع به انسان نفع خواهد رساند که آسان‌ترین آن‌ها عبارتند از: موقع مرگ، قبر میزان، حشر، صراط و حساب. پس هر که فاطمه دخترم از او خشنود باشد من از او خشنودم و هرکه من از او خشنود باشم خدا از او خشنود است و هر‌که فاطمه بر او غضب کند من بر او غضبناکم و هر که من بر او غضب کنم همانا خداوند بر او غضب کرده است. ای سلمان وای بر حال کسی که فاطمه و بر ذریه او و بر شعیه او ستم کند.
,
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در مورد دخت گرامیش می فرمود: فاطمه حوریه‌ای انسانی است، هرگاه در محراب در مقابل خداوند خویش می ایستد، نور او برای ملائکه آسمان همچون نور ستاره هابرای اهل زمین می درخشد. خداوند عزوجل می فرماید:
,
ای فرشتگان من بنگرید به بندة من فاطمه، سرور بندگانم که در مقابل من ایستاده و بند‌بند بدن او از خوف من می‌لرزد و با خشوع قلب خود به عبادت من روی آورده است. شما را گواه می‌گیرم که شیعیان او را از آتش جهنم امان دادم.
,
مهدی صاحب الزمان (عج)، فاطمه(س) را الگو و مقتدای خویش می‌داند و می‌فرماید: «و فی ابنه رسول الله لی اسوه حسنه، وسیردی الجاهل رداءه عمله و سیعلم الکافر لمن عقبی الدار؛ دختر رسول خدا«ص» نیکوترین الگو برای من است و به زودی نادان، پستی عمل خویش را خواهد دید و کافران درمی یابند که پایان کار به نفع چه کسی است.»
,
منبع: رسالت
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه