اخبار داغ

واکنش نمایندگان مجلس به استعفای ظریف؛

استعفای ظریف ثابت کرد این وزرا مرد روزهای سخت نیستند/ وزیر امورخارجه باید پاسخگوی عملکردش در برجام باشد

استعفای ظریف ثابت کرد این وزرا مرد روزهای سخت نیستند/ وزیر امورخارجه باید پاسخگوی عملکردش در برجام باشد
استعفای ناگهانی و اینستاگرامی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در شرایط فعلی کشور واکنش نمایندگان مجلس را در پی داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معصومه خداوردیان - استعفای ناگهانی و اینستاگرامی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در شرایط فعلی کشور واکنش نمایندگان مجلس را در پی داشته است؛ استعفایی که بسیاری از نمایندگان مجلس انرا بد موقع و برای فرار از پاسخگویی میداند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این وزرا مرد روزهای سخت نیستند!

, این وزرا مرد روزهای سخت نیستند!, این وزرا مرد روزهای سخت نیستند!,

در همین خصوص حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر در گفتگو با صبح توس، ضمن اشاره به موضوع استعفای شب گذشته وزیر امور خارجه کشور اظهار کرد: مسئله‌ای که امروز در حوزه دیپلماسی کشور اتفاق افتاده حاصل حدود 6 سال سکان‌داری آقای ظریف در وزارت امور خارجه بوده است.

, صبح توس,

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در این چند سال ازلحاظ بین‌المللی در معرض بدترین آسیب‌ها قرار گرفت و پاسپورت ایرانی که روزگاری قرار بود عزت به آن بازگردد دچار ذلت شد و امروز رتبه پایینی در دنیا دارد.

,

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عقب‌نشینی کردن و استعفای آقای ظریف نه‌تنها او را قهرمان نمی‌کند، بلکه به همه ثابت خواهد کرد این‌ها اساساً مرد روزهای خوش هستند نه مرد روزهای سخت کشور؛ این در حالی است که مسبب تمام اتفاقات و سختی‌های ایجادشده خودشان هستند.

,

حجت‌الاسلام پژمان فر ضمن بازخوانی موضوع استعفای وزیر بهداشت در ماه‌های گذشته خاطرنشان کرد: استعفای وزرا سناریویی از سوی دولت است که با هدف قهرمان سازی از مسئولین در حال پیشبرد است، اما این حرکت جز نتیجه عکس و منفی دستاوردی برای آن‌ها نخواهد داشت.

,

 

,

ظریف باید پاسخ عملکردش در برجام بدهد

, ظریف باید پاسخ عملکردش در برجام بدهد, ظریف باید پاسخ عملکردش در برجام بدهد,

اسدالله عباسی در گفت و گو با خبرنگار ۸دی، در رابطه با استعفای ظریف وزیر امور خارجه ایران با تأکید بر اینکه ظریف باید پاسخگو باشد و پاسخ عملکردش را در مورد برجام بدهد، اظهار کرد: دلایل منطقی و مستند از اینکه مشخص شود که آیا دلیل استعفا ناکامی در اجرای کامل برجام بوده فعلا وجود ندارد اما دلیل استعفا هر چه بوده در این شرایطی که اکنون قرار داریم خیلی درست نیست.

, ۸دی,

وی با تأکید براینکه دلایل موجه در استعفای ظریف وجود ندارد، تصریح کرد: ظریف باید تا پایان کار بماند و کارنامه ظریف در بحث برجام و در رابطه با همسایگان باید بررسی شود اینکه در کشورهای حامی فلسطین چه عملکردی داشتند.

,

نماینده رودسر و املش در مجلس ادامه داد: ظریف باید بماند تا هم سرنوشت برجام کاملا معلوم شود هم اینکه در این برهه از زمان انتظار داریم رییس جمهور استعفای او را نپذیرد تا باتوجه به کارگرد گذشته اش به ویژه در برجام به سر انجام برسیم و معلوم شود توانسته کار انجام دهد یا نتوانسته؟!عباسی با اشاره به اینکه ظریف نباید کار را نیمه تمام رها نکند، افزود: پروژه ای است که باید کامل شود، مثل وزیر بهداشت و درمان نشود که تحول سلامت شروع کند و بین راه نیمه تمام رها و خداحافظی کند و برود و آب از آب تکان نخورد؛ ظریف باید به مجلس و مردم پاسخ دهد که به اندازه ای که هزینه کرده نتیجه گرفته است یاخیر؟!

,

وی تأکید کرد: سایر وزرا هم باید پای کار باشند و همراه مردم بوده و در شرایط سخت و حساس از مسؤلیت شانه خالی نکنند.نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سفره مردم از نتایج برجام کم رنگ شده است، اظهار کرد: دولت باید در این رابطه پاسخگو باشد زیرا فقر در جامعه بیشتر شده است.

,

 

,

ظریف زمان خوبی برای استعفا انتخاب نکرد

, ظریف زمان خوبی برای استعفا انتخاب نکرد, ظریف زمان خوبی برای استعفا انتخاب نکرد,

سلام امینی، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با ایلام بیدار در خصوص استعفای وزیر امور خارجه گفت: اگر چه علت اصلی استعفای ظریف هنوز مشخص نیست اما در مجموع این استعفا در شرایط کنونی به هیچ وجه مناسب نیست.

,

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه تحریم ها در اوج خود قرار دارد و دشمنان و امریکا منتظر فرصت هستند و نیز نابسامانی هایی که وجود دارد، استعفای وزیر امور خارجه اقدام صحیحی نبوده است.

,

نماینده مردم ایلام افزود: فارغ از هر علتی برای استعفای ظریف، این اقدام در این برهه شادی دشمن را در پی دارد.

,

 

,

بررسی استعفای ظریف در جلسه فوق‌العاده‌ کمیسیون امنیت ملی مجلس

, بررسی استعفای ظریف در جلسه فوق‌العاده‌ کمیسیون امنیت ملی مجلس, بررسی استعفای ظریف در جلسه فوق‌العاده‌ کمیسیون امنیت ملی مجلس,

علی نجفی خوشرودی در گفت‌وگو با بلاغ، اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جلسه‌ای فوق‌العاده‌ای به بررسی موضوع استعفای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه می‌پردازد.

, بلاغ,
,

وقت استعفا نیست، وقت پاسخ‌گویی به اقدامات است

, وقت استعفا نیست، وقت پاسخ‌گویی به اقدامات است, وقت استعفا نیست، وقت پاسخ‌گویی به اقدامات است,

محمدابراهیم رضایی نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌های خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با دیار آفتاب؛ استعفای ظریف را مورد تائید ندانست و دراین‌باره گفت: چند سالی است که دولت با این تیم حرکت کرده و موفقیت و ناکامی‌هایی داشته و استعفای ظریف در این شرایط نه در داخل و نه خارج از کشور پیام خوبی ندارد.

, دیار آفتاب,

وی با اشاره به اینکه این استعفا ناشی از مشکلات ظریف و رئیس‌جمهور است، بیان کرد: این استعفا ناشی از تزلزل در دولت است.

,

رضایی تصریح کرد: الآن وقت استعفا نیست چراکه دولت فعالیت‌های خود را به اقدامات ظریف گره‌زده و رها کردن دولت در این شرایط کار غلطی است، باید تا آخر بایستد و پاسخگوی اقدامات خود باشد.

,

وی این استعفا را به معنای شانه خالی کردن از بار مسئولیتی که بر دوش ظریف بود تلقی کرد و افزود: این دولت شعارها و وعده‌های می‌داد که از راه دیپلماسی خارجی مشکلات کشور حل می‌شود و ظریف نیز به‌نوعی پرچم‌دار این جریانات بود و امروز رها کردن این پرچم کار غلطی است و اثر بدی دارد.

,

وی ادامه داد: این دولت به مردم القا کرد که تنها راه نجات کشور تغییر دیپلماسی خارجی ماست پس ظریف باید بماند و پاسخگوی وعده‌هایی که به مردم داده است، باشد.

,

این نماینده مجلس تأکید کرد: امروز به هیچ دلیلی ظریف نباید کنار برود تا دولت ناکامی‌های خود را به موضوع دیگری گره بزند. بنابراین ظریف باید تا آخر خط بماند و درباره وعده‌ووعیدهایی که می‌دادند پاسخگوی ملت باشند.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌های خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: از این استعفا بی‌اهمیت بودن منافع ملی برای ظریف استنباط می‌شود.

,

رضایی با اشاره به شعارهای دولت و پرچم‌داری ظریف در این میان، بیان کرد: یا شعارهای درستی می‌دادند که ظریف باید پای آن بایستد و یا غلط بوده که امروز وقت رها کردن و فرار از پاسخگویی نیست.

,

وی این استعفا را نوعی فرار به جلو برای ناکامی‌هایی دولت دانست، افزود: با این استعفا به‌نوعی می‌خواهند بیان کنند که پرچم‌دار این راه به خاطر مسائل و حواشی مختلف نتوانست درصحنه بماند.

,

رضایی اضافه کرد: بنابراین برای مطرح نشدن چنین ادعایی ظریف باید تا آخر خط در کنار روحانی بماند و مسئولیت عملکرد خود را بپذیرد.نماینده مردم خمین در مجلس خاطرنشان کرد: استعفای ظریف پیامی از شکست دولت روحانی در تمام شعارهایی است که می‌دادند.

,

 

,

یک نوع آشفتگی در فکر و عمل در دولت رخنه کرده است

, یک نوع آشفتگی در فکر و عمل در دولت رخنه کرده است , یک نوع آشفتگی در فکر و عمل در دولت رخنه کرده است ,

سید احسن علوی در گفت‌وگو با کُردتودی، با اشاره به استعفای وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوآل که دلیل این استعفا چه می تواند باشد؟، گفت: این موضوع باید ریشه‌ای بررسی شود، همانگونه که آقایان آخوندی و قاضی‌زاده هاشمی نیز استعفا دادند باید بررسی شود که علت استعفای وزرای کابینه آقای روحانی چیست؟!

, کُردتودی،,

وی افزود: به نظر بنده یک نوع آشفتگی در فکر و عمل در دولت رخنه کرده است. شاید بگویند علت استعفای ظریف مربوط به موضوعات پالرمو و fatf باشد که به نتیجه نرسید و ظریف هم به این نتیجه رسید که دیگر توان ادامه دادن ندارد.

,

علوی ادامه داد: به نظر بنده مقام معظم رهبری به بهترین شکل ممکن مسیر را برای آقای ظریف از 5سال ونیم گذشته تاکنون هموار کرده بودند و دست وی را در ورود به مسائل خارجه باز گذاشته بودند اما ممکن است جریان های مختلف سیاسی در رابطه با استعفای وزیر امور خارجه تحلیل های متفاوتی داشته باشند.

,

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس تأکید کرد: در شرایط کنونی که کشور مورد تهاجم سیاسی و اقتصای متخاصمین است استعفای وزرا و از جمله وزیر امور خارجه به صلاح نبوده و بروز دادن اختلافات داخلی جایز نیست و دولت را تضعیف می‌کند و همچنین برخلاف سنت حسنه و موازین اسلامی هم هست که تأکید می کند باید در مقابل دشمن استوار بود.

,

 

,

استعفای ظریف در شرایط کنونی منطقه و کشور به صلاح نیست 

, استعفای ظریف در شرایط کنونی منطقه و کشور به صلاح نیست , استعفای ظریف در شرایط کنونی منطقه و کشور به صلاح نیست ,

 احمد انارکی، محمدی نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در رابطه با خبر استعفای محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان اظهار داشت: خبر استعفای وزیر امور خارجه به صورت غیر رسمی در سایت ها و شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

,

وی افزود: با توجه به اینکه خبر استعفا رسما اعلام نشده است امیدواریم استعفایی صورت نگرفته باشد.

,

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت کنونی کشور و تحولات منطقه ای و دنیا تغییر وزیر امور خارجه به صلاح نیست.

,

انارکی افزود: با توجه به رویکرد و اقدامات ظریف در رابطه با دیپلماسی اقتصادی، منطقه‌ای و سیاسی در دنیا کار سختی است که شخص دیگری بخواهد سکاندار وزارت خارجه شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه