اخبار داغ

گزارش دانا از اشتباه عجیب آقای دیپلمات؛

آبی که استعفای ظریف به آسیاب دشمن ریخت/ پاس گل وزیر امور خارجه ایران به رسانه‌های ضدانقلاب +تصاویر

آبی که استعفای ظریف به آسیاب دشمن ریخت/ پاس گل وزیر امور خارجه ایران به رسانه‌های ضدانقلاب +تصاویر
رسانه‌های ضدانقلاب هم مترصد موقعیتی بودند که به تخریب جمهوری اسلامی بپردازند با این استعفا خوراک رسانه‌ای خود را یافتند و سعی کردند سیاست خاص خود را به عنوان علت این استعفا به مخاطب القا کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در شب میلاد مبارک حضرت زهرا (س) که دیدار رهبر معظم انقلاب و بشار اسد برگزار شد و رسانه‌های خارجی از جمله المیادین این دیدار را جشن پیروزی دو متحد خواندند، به یکباره «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان در پستی که میلاد صدیقه کبری را تبریک گفته بود، متن استعفای خود را نیز منتشر کرد. گمانه زنی‌های بسیاری در فضای مجازی بخصوص رسانه‌های بین المللی از این استعفا منتشر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رسانه‌های ضدانقلاب هم مترصد موقعیتی بودند که به تخریب جمهوری اسلامی بپردازند با این استعفا خوراک رسانه‌ای خود را یافتند و با بی اعتنایی به توفیقات منطقه ای محور مقاومت سعی کردند دوگانه مربوط به خود را کلید بزنند.

,

بی بی سی فارسی: استعفای ظریف؛ پایان نرمش قهرمانانه؟

, بی بی سی فارسی: استعفای ظریف؛ پایان نرمش قهرمانانه؟, بی بی سی فارسی: استعفای ظریف؛ پایان نرمش قهرمانانه؟,

رسانه انگلیسی بی بی سی فارس در تیتری با عنوان «استعفای ظریف؛ پایان نرمش قهرمانانه؟» نوشت: محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران از سمتش استعفا کرد. آقای ظریف خیلی کوتاه در حساب کاربری اش در یکی از شبکه های اجتماعی نوشته بخاطر ناتوانی اش برای ادامه خدمت پوزش می‌خواهد. پایگاه اطلاع رسانی دولت ایران هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده اما خبرگزاری ایرنا به نقل از معاون سخنگوی وزارت خارجه استعفای آقای ظریف را تایید کرده است.

,

, ,

بی بی سی نظرش این است که ظریف کارتی در دستش از لحاظ کاربردی و عملی ندارد و نمی تواند سیاست هایی که وی معمار آن بوده و در حوزه مذاکره با قدرت های بزرگ در حوزه برجام انچام داده را پیش ببرد. برجام با بن بست روبرو شده است که بخشی از آن خروج آمریکا از برجام و بخش دیگر به مخالفت های داخلی در این حوزه مربوط می باشد.

, بی بی سی نظرش این است که ظریف کارتی در دستش از لحاظ کاربردی و عملی ندارد و نمی تواند سیاست هایی که وی معمار آن بوده و در حوزه مذاکره با قدرت های بزرگ در حوزه برجام انچام داده را پیش ببرد. برجام با بن بست روبرو شده است که بخشی از آن خروج آمریکا از برجام و بخش دیگر به مخالفت های داخلی در این حوزه مربوط می باشد., بی بی سی نظرش این است که ظریف کارتی در دستش از لحاظ کاربردی و عملی ندارد و نمی تواند سیاست هایی که وی معمار آن بوده و در حوزه مذاکره با قدرت های بزرگ در حوزه برجام انچام داده را پیش ببرد. برجام با بن بست روبرو شده است که بخشی از آن خروج آمریکا از برجام و بخش دیگر به مخالفت های داخلی در این حوزه مربوط می باشد.,

البته بی بی سی سعی کرده است با گمانه زنی های مختلف به جای اشاره و تحقیق درباره حقیقت ماجرا سیاست های خاص خود را در این زمینه به مخاطب القا کند.

,

 دویچه وله فارسی: پیروزی افراطی گری بر ظریف!

,  دویچه وله فارسی: پیروزی افراطی گری بر ظریف!,  دویچه وله فارسی: پیروزی افراطی گری بر ظریف!,

دویچه وله یا بنگاه سخن پراکنی بین‌المللی آلمان نیز سعی کرد سیاست های خاص خود را درباره استعفای ظریف به مخاطب عرضه کند.

,

بنابراین با مطلبی با عنوان « استعفای ظریف؛ پیروزی افراطی‌گری» نوشت: پیام استعفای ظریف بسیار آشکار است: او به این نتیجه رسیده که تلاش‌هایش دیگر جواب نمی‌دهد و بهتر است کنار برود. این استعفا نشانه آشکار بن‌بست در سیاست‌های کلان و راهبردی جمهوری اسلامی است. استعفای ظریف یک شکست بزرگ برای دولت حسن روحانی در برابر تندروها و شکست "عقلانیت" در برابر "افراطی‌گری" است.

,

, ,

این رسانه آلمانی همچنین با ارتباط دادن خاص این استعفا به سفر بشار اسد به طور کاملا سیاسی و راهبردی نه اختلاف داخلی در دولت ادامه داد: « کسی نمی‌داند یک تصادف بود یا اقدامی حساب‌شده: استعفای ظریف با سفر از پیش اعلام‌نشده بشار اسد به تهران هم‌زمان بود. در دیدار اسد با حسن روحانی، جواد ظریف حضور نداشت و به جای او قاسم سلیمانی در تصاویر خبری دیده می‌شد.»

,

العربیه: ظریف دلیل استعفایش را بی‌اعتبار شدن در پی عدم حضور در استقبال از الاسد دانست

, العربیه: ظریف دلیل استعفایش را بی‌اعتبار شدن در پی عدم حضور در استقبال از الاسد دانست, العربیه: ظریف دلیل استعفایش را بی‌اعتبار شدن در پی عدم حضور در استقبال از الاسد دانست,

رسانه سعودی نیز سعی کرد منفعت طلبانه اغراض سیاسی خود را درباره استعفای ظریف به مخاطب عرضه کند و با بیان اینکه « ظریف دلیل استعفایش را بی‌اعتبار شدن در پی عدم حضور در استقبال از الاسد دانست»، نوشت: « ظریف در تماسی پیامکی بیان کرد: «بعد از عکس‌های ملاقات‌های امروز، دیگر جواد ظریف به عنوان وزیر امور خارجه در جهان اعتباری ندارد».ظریف به عکس‌های ملاقات‌های بشار الاسد با رئیس‌جمهوری ایران و سپس ملاقات او با رهبر ایران اشاره دارد. غیاب ظریف به عنوان وزیر امور خارجه ایران از این ملاقات‌ها کاملا مشهود بود.»

,

, ,

این رسانه ضدانقلاب در ادامه نوشت: «در ملاقات اسد با رهبر ایران علی اکبر ولایتی وزیر امور خارجه اسبق و قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس بازوی دخالت خارجی سپاه پاسداران ایران حضور داشتند.»

,

صدای آمریکا: محمدجواد ظریف استعفا کرد؛ پایان «وزیر انقلابی» که می‌گفتند «میانه‌رو» است

, صدای آمریکا: محمدجواد ظریف استعفا کرد؛ پایان «وزیر انقلابی» که می‌گفتند «میانه‌رو» است, صدای آمریکا:, محمدجواد ظریف استعفا کرد؛ پایان «وزیر انقلابی» که می‌گفتند «میانه‌رو» است,

رسانه ضدانقلاب صدای آمریکا وابسته به کاخ سفید هم با استقبال از استعفای وزیر خارجه ایران نوشت: محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار متنی در صفحه اینستاگرامش استعفا کرد. هرچند او از کلمه استعفا در این متن استفاده نکرده اما سید عباس موسوی، معاون سخنگوی وزارت خارجه در گفت و گو با ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت ایران، استعفای او را تایید کرد.

,

, ,

محمدجواد ظریف با حضور در پست وزارت خارجه تلاش داشت تا چهره جدیدی از دولت حسن روحانی و جمهوری اسلامی به دنیا نشان دهد و در میان طیف‌هایی از سیاست‌مداران غربی به عنوان یک «میانه‌رو» شناخته می‌شد. اما مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در ورشو گفت: «بعضی می‌گویند که این آقا میانه‌رو است ولی وقتی کسی آمریکا و اسرائیل را به انجام قتل متهم کند، دیگر میانه‌رو نیست. این‌ها نشانه‌هایی هستند که آقای ظریف و آقای روحانی به همان اندازه انقلابی هستند که دیگر رهبران نظام جمهوری اسلامی هستند.»

,

یورونیوز: ارتباط استعفای ظریف و FATF

, یورونیوز: ارتباط استعفای ظریف و FATF, یورونیوز: ارتباط استعفای ظریف و , FATF, FATF,

رسانه اتحادیه اروپا با اشاره به توضیحات ظریف برای دیپلمات‌های ایرانی وزارت خارجه نوشته است: آیا راز استعفای ظریف در گفتگوی او با روزنامه جمهوری اسلامی نهفته است؟

,

وزیر خارجه ایران درباره برجام به روزنامه جمهوری اسلامی گفته است: «ما اولاً باید سیاست خارجی را از موضوع دعوای حزبی و جناحی خارج کنیم. سم مهلک برای سیاست خارجی این است که سیاست خارجی بشود موضوع دعوای حزبی و جناحی. باید اعتماد به کارگزاران سیاست خارجی در سطح ملی وجود داشته باشد. بدون اعتماد به کارگزار سیاست خارجی، همه چیز برباد می‌رود. در شرایط کنونی سوال این است که آیا اجماعی برای این قضیه که مذاکره می‌تواند پشتوانه قابل اعتماد و اطمینانی برای صحنه میدانی باشد، وجود دارد یا خیر؟»

,

, ,

اروپایی‌ها که پیشتر در دو بیانیه ایران را ملزم به پیوستن بهFATF  برای اجرای تعهدات خود در برجام کردند، سعی کرد در رسانه خود اینگونه القا کنند که دلیل استعفای ظریف نپیوستن ظریف به این سازمان و شروطی است که اروپا برای ایران قرار داده است.

, FATF ,

رادیو زمانه: استعفای ظریف به سفر بشار اسد به تهران مرتبط است

, رادیو زمانه: استعفای ظریف به سفر بشار اسد به تهران مرتبط است, رادیو زمانه: استعفای ظریف به سفر بشار اسد به تهران مرتبط است,

رسانه ضدانقلاب رادیو زمانه با استقبال شدید از استعفای ظریف نوشت: «محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته‌ای که به توافق نهایی برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام انجامید از سمت خود استعفا کرد. برخی از منابع نوشته‌اند که استعفای او مربوط به دیدار امروز بشار اسد با رهبر جمهوری اسلامی است.»

, .,

, ,

این رسانه ضدانقلاب افزود: « به نظر می‌رسد که منظور محمدجواد ظریف تصاویر دو جلسه بشار اسد با حسن روحانی باشد که امروز در تمامی خبرگزاری‌های داخلی منتشر شد.»

,

رادیو فردا: عمر دیپلماسی ظریف تمام شده است

, رادیو فردا: عمر دیپلماسی ظریف تمام شده است , رادیو فردا: عمر دیپلماسی ظریف تمام شده است ,

رسانه ضدانقلاب رادیو فردا هم سعی کرد سیاستهای خاص خود را در قالب تحلیل از استعفای ظریف ارائه کند و نوشت: « آخرین تلاش‌‌های ظریف برای نجات برجام مربوط به تصویب لوایح مرتبط با FATF و ایجاد کانال مالی با اتحادیه اروپا بود. سیر تصویب این لوایح در داخل کشور با کندی بسیار همراه شد و کانال مالی که اتحادیه اروپا پیشنهاد دادند، از قدرت کافی برای انگیزه‌بخشی و قانع کردن مخالفان برخوردار نبود. تحلیل محتوای سخنرانی‌های چند ماه اخیر وزیر خارجه ایران درباره برجام به خوبی نشان می‌داد که زور او برای قانع‌کردن دیگران کمتر از همیشه شده است.»

, FATF,

, ,

این رسانه ضدانقلاب در پایان نوشت: «حتی اگر کنار رفتن ظریف را یک نمایش مظلوم‌نمایانه یا تاکتیک هدفمند برای کاهش فشار مخالفان داخلی او توصیف کنیم،‌ استعفای او پذیرفته نشود و نتیجه این ماجرا، گشایش مقطعی در مسیر تصویب لوایح مرتبط با FATF یا مذاکرات با اروپا باشد، تصویر کلان چندان تغییری نمی‌کند؛ عمر دیپلماسی او تمام شده است.»

, FATF,

انتهای پیام/ ح 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه