اخبار داغ

نگرانی صهیونیست‌ها از اوضاع کرانه باختری و غزه/ هشدار درباره حرکت اسرائیل به سمت بحران

نگرانی صهیونیست‌ها از اوضاع کرانه باختری و غزه/ هشدار درباره حرکت اسرائیل به سمت بحران
یک رسانه رژیم صهیونیستی از نگرانی اشغالگران قدس از اوضاع نوار غزه و کرانه باختری اشغالی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزنامه «شحاریت» نوشت یک منبع در دستگاه‌های امنیتی اسرائیل درباره افزایش تنش در صحنه فلسطینی چه در کرانه باختری و نوارغزه و همچنین زندان‌های امنیتی(رژیم صهیونیستی) به سبب تحولات اخیر در بخش‌های مختلف هشدار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این روزنامه آورده است از جمله تحولات در صحنه فلسطین که منجر به افزایش تنش شده است، می‌توان به تهدید جنبش حماس به تشدید فعالیت‌ها در زندان‌ها(اشاره به فعالیت‌های اعتراضی اسیران فلسطینی دربند صهیونیست‌ها) و همچنین گرفتن اموالی که به تشکیلات خودگردان می‌رسد، اشاره کرد. این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه، نشستی امنیتی با آوی کوخاوی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم و کامیل ابوروکون هماهنگ کننده فعالیت‌های رژیم در مناطق تحت سلطه تشکیلات خودگردان برگزار کرد . ارزیابی‌ها حاکی از آن است که امکان منفجر شدن و وخیم‌تر شدن اوضاع در صحنه فلسطینی وجود دارد.

,

هاآرتص : اسرائیل با چشمانی باز به سمت بحران حرکت می‌کند

, هاآرتص : اسرائیل با چشمانی باز به سمت بحران حرکت می‌کند, هاآرتص : اسرائیل با چشمانی باز به سمت بحران حرکت می‌کند,

روزنامه هاآرتص دیگر رسانه رژیم صهیونیستی به بحران‌های این رژیم اشاره کرد و نوشت اسرائیل با چشمانی باز به سمت بحران حرکت می‌کند. این رسانه آورده است بمب ساعتی، تمام نبرد انتخاباتی اسرائیل را هدف قرار خواهد داد، هر چند که ارتباط مستقیمی با تحقیقات انجام شده از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل یا اتحاد احزاب میانه ندارد.

,

به گزارش تسنیم، سلسله تحولاتی مربوط به مسائل اساسی درباره صحنه فلسطین وجود دارد از جمله قدس، اسیران، اموال تشکیلات خودگردان و حالت زیرساخت‌های ناامیدکننده نوار غزه که این تحولات خطر تشدید تنش میان اسرائیل و فلسطینی‌ها را به ویژه طی شش هفته باقی مانده تا انتخابات کنیست(پارلمان رژیم صهیونیستی) افزایش خواهد داد، مسئولیت برخی از این حوادث برعهده خود فلسطینی‌هاست، ولی به نظر می‌رسد که رهبران اسرائیل با چشمان باز به سمت بحران احتمالی حرکت می‌کنند.

,

طی هفته گذشته کابینه امنیتی اسرائیل تصمیم گرفت به سبب محدودیت‌های آشکار سیاسی، قانونی را که کنیست در جولای سال گذشته تصویب کرد، اجرا کند و همچنین مبلغ 500 میلیون شیکل از درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان را به عنوان مجازات کمک‌های اقتصادی تشکیلات به اسیران امنیتی فلسطین(منظور اسیران مبارز) ضبط کند.

,

اسرائیل تلاش کرد گام مشابهی را که در فوریه 2015 برداشت، بار دیگر بردارد، اما طولی نکشید که از این گام به سبب فشار فلسطینی عقب‌نشینی کرد، این بار با توجه به اینکه نبرد انتخاباتی به اوج خود رسیده و نیز به سبب آنکه نتانیاهو به ناتوانی در قبال تروریسم(مقاومت ملت فلسطین) متهم شده است که این مسئله تاکید می‌کند که فضا و قدرت زیادی برای مانوردهی سیاسی ندارد، تصمیم کاهش(ضبط اموال تشکیلات خودگردان) با وجود مخالفت شدید شاخه‌های امنیتی صورت گرفته که درباره پیامدهای این اقدام هشدار داده‌اند

,

این روزنامه افزود کاستن از اموال(ضبط اموال تشکیلات خودگردان از سوی رژیم صهیونیستی) سبب آغاز تنش بزرگی در کرانه باختری شده است، به طوری که مذاکره کنندگان فلسطینی(وابسته به تشکیلات خودگردان) در گفت‌وگو با مقامات امنیتی(رژیم صهیونیستی) از نگرانی ساکنان درخصوص ادامه روند پرداخت حقوق از سوی تشکیلات خودگردان و نیز نگرانی از تاخیر در پرداخت بدهی‌های بانک‌ها و پرداخت وام مسکن سخن می‌گویند که انتظار می‌رود واکنش عملی نوار غزه را هم به دنبال داشته باشد.

,

هاآرتص آورده است همه این حوادثی که اخیرا رخ داد، ممکن است عناصر و اسباب وقوع یک آتش‌سوزی را فراهم کند که کوچک نخواهد بود، آوی کوخاوی رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل اوایل ماه جاری میلادی دستور افزایش آمادگی‌های نظامی ارتش برای انجام عملیات در نوارغزه را صادر کرد، همچنین رزمایش غیرمنتظره ارتش اسرائیل علیه نوار غزه هم آغاز شد، همه این اقدامات در کنار بهبود آمادگی به عنوان علائم و نشانه‌هایی برای حماس استفاده می‌شود که دست به هیچ کار احمقانه و آزمایش اسرائیل نزند، سئوالی که ممکن است آن را طرح کرد، این است که رهبران حماس، اسماعیل هنیه و به ویژه یحیی سنوار چگونه می‌توانند این عرض اندام را بفهمند؟

,

مصرف مواد مخدر در میان نظامیان صهیونیست

, مصرف مواد مخدر در میان نظامیان صهیونیست, مصرف مواد مخدر در میان نظامیان صهیونیست,

کانال سیزدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی به مصرف مواد مخدر در میان نیروهای دریایی و هوایی رژیم و همچنین خرید و فروش و تجارت این مواد اعتراف کرده است. این رسانه آورده است یک خلبان نیروی هوایی به صورت اساسی در مسئله تولید و تجارت مواد مخدر مظنون است. این رسانه در جزئیات این خبر آورده است محققان پس از ورود به آزمایشگاه مواد مخدر به این نتیجه رسیدند که خلبان اسرائیلی از این آزمایشگاه به عنوان یک اقدام جانبی(پوششی) استفاده کرده است.

,

به گزارش این رسانه رژیم صهیونیستی، پلیس اسرائیل در جریان این عملیات، 13 کیلو حشیش را در این مکان علاوه بر یک خودرو، مبالغی وجه نقد،کارت‌های اعتباری و قرص‌های مواد مخدر که از محل فروش حشیش خریداری شده بود، کشف کردند.

,

این رسانه همچنین اعلام کرد چند هفته پیش، شماری از نظامیان نیروی دریایی که به مصرف مواد مخدر خطرناک مظنون بودند، توسط پلیس نظامی اسرائیل بازداشت شدند که در جریان تحقیقات و بازجویی مشخص شد که مصرف مواد مخدر در همان کشتی نظامی که نیروهای مذکور حضور داشتند، صورت گرفته است.

,

مخالفت کاتس با عذرخواهی از لهستان

, مخالفت کاتس با عذرخواهی از لهستان, مخالفت کاتس با عذرخواهی از لهستان,

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با عذرخواهی از لهستان به سبب اظهارات اخیرش که لهستانی‌ها را به کشتار یهودیان در خلال جنگ جهانی متهم کرده بود، مخالفت کرد.

,

اسرائیل کاتس در گفت‌وگو با رادیو عبری رژیم صهیونیستی تلاش کرد از شدت بحران میان ورشو و تل آویو بکاهد. وی گفت دولت لهستان، سیاست همکاری نزدیک با دولت اسرائیل را دنبال می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه