اخبار داغ

تأیید ۱۱ سال زندان برای وزیر صهیونیست متهم به جاسوسی برای ایران

تأیید ۱۱ سال زندان برای وزیر صهیونیست متهم به جاسوسی برای ایران
حکم ۱۱ سال حبس برای وزیر اسبق رژیم صهیونیستی که به جاسوسی برای ایران متهم شده بود تأیید شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رسانه‌های صهیونیستی روز سه‌شنبه گزارش داده‌اند حکم 11 سال حبس برای «گونن سگو»، وزیر اسبق انرژی رژیم صهیونیستی که به جاسوسی برای ایران متهم شده بود تأیید شده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 پلیس رژیم صهیونیستی و شین‌بت خرداد ماه سال جاری اعلام کردند که «گونن سگو»، وزیر اسبق و عضو اسبق پارلمان اسرائیل به‌اتهام جاسوسی برای ایران بازداشت شده است. چند ماه پیش هاآرتص گزارش داد وکلای سگو با دادستان‌های رژیم صهیونیستی بر سر تحمل 11 سال حبس به توافق رسیده‌اند. 

,

به گزارش تسنیم، گونن سگو که یک پزشک بوده و سابقه تصدی وزارت انرژی و زیرساخت را بین سال‌های 1992 تا 1995 دارد، در سال 2005 به‌اتهام تلاش برای قاچاق بیش از 30 هزار قرص روانگردان از کشور هلند به اسرائیل و همچنین جعل کردن گذرنامه دیپلماتیک زندانی شده بود. وی دو سال بعد یعنی در سال 2007 آزاد شد.

,

سگو که سال‌های اخیر در کشور نیجریه ساکن بوده، در ماه می به گینه استوایی نقل مکان کرده است. وی پس از ورود به اسرائیل به‌اتهام ارتباط با سرویس اطلاعاتی ایران و یاری رساندن به فعالیت آن علیه اسرائیل بازداشت شده بود.گفته می‌شود گونن جذب دستگاه اطلاعات ایران شد.

,

وزیر صهیونیست به انتقال اطلاعات به منابع ایرانی در مورد بخش انرژی رژیم صهیونیستی، مکان‌های امنیتی و ساختمان‌های اسرائیل، و همچنین هویت مقامات شاغل در سازمان‌های امنیتی و سیاسی رژیم اسرائیل متهم شده است. 

,

گفته می‌شود که سگو برای به‌دست آوردن اطلاعات مورد نیاز خود، با اسرائیلی‌های شاغل در بخش‌های نظامی، امنیتی و دیپلماتیک ارتباط برقرار می‌کرده و با این ادعا که منابع ایرانی در واقع تاجر و بازرگان هستند، تلاش می‌کرده تا بعضی از آن شهروندان را به آن منابع ایرانی متصل کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه