اخبار داغ

هانی زاده:

وزارت نفت از سازوکارهای موجود برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کند

وزارت نفت از سازوکارهای موجود برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کند
کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه الآن شرایط برای فروش نفت مناسب است گفت: وزارت نفت باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کند و حتی بیش از ۲ میلیون بشکه در روز می‌تواند نفت صادر کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با دیار آفتاب؛ گفت: ایران جایگاه جغرافیایی مناسبی دارد و کشورهای زیادی هستند که آماده تعامل با ایران هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی افزود: لذا ایران می‌تواند با استفاده از شرایط موجود تحریم‌ها را دور بزند؛ به اعتبار اینکه این تحریم‌ها جنبه بین‌المللی ندارد بلکه کشوری استعمارگر و قلدر مانند آمریکا سعی می‌کند که ایران را تحت سیطره خود درآورد و با فشارهایی، ایران را وادار به تسلیم کند.

,

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه جامعه جهانی قانون جنگل را که آمریکا قصد دارد جایگزین روابط بین‌المللی کند برنمی‌تابد، تصریح کرد: شرایط باید قانونمند شود و به نظر می‌رسد که آمریکا در تحریم‌های خود علیه ایران با شکست مواجه شده و سعی می‌کند از ظرفیت منطقه‌ای و جهانی علیه ایران استفاده کند.

,

وی ادامه داد: ولی چون تمام تحریم‌ها از سوی آمریکاست و از سوی شورای امنیت نیست پس ایران می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌ها از شرایط بهره بگیرد و تعامل سازنده‌ای با کشورهای دوست و هم‌پیمان خود مانند هند، چین، ژاپن و کره جنوبی استفاده کند و تحریم‌ها را نادیده بگیرد؛ به اعتبار اینکه این تحریم‌ها غیرقانونی است و آمریکا نمی‌تواند اراده خود را بر جامعه جهانی تحمیل کند.

,

هانی زاده بیان کرد: وزارت نفت می‌تواند در چارچوب سیاست‌های خود راه‌هایی را برای دور زدن تحریم‌ها مورداستفاده قرار دهد لذا هم وزارت نفت و هم سایر نهادها می‌توانند از طریق همکاری مشترک و از طریق استفاده از سازوکارهای بین‌المللی و تعاملات جهانی این تحریم‌ها را دور بزنند.

,

وی افزود: آمریکا نمی‌تواند تحریم‌هایی ها را علیه ایران اعمال کند که سازمان ملل و شورای امنیت با آن مخالف‌اند.

,

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه الآن شرایط برای فروش نفت مناسب است اظهار کرد: وزارت نفت باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کند و حتی بیش از ۲ میلیون بشکه در روز می‌تواند نفت صادر کند.

,

وی افزود: اگر کوتاهی از سوی وزارت نفت صورت بگیرد قطعاً نهادهای مسئول مثل مجلس شورای اسلامی ورود پیدا می‌کند.

,

هانی زاده خاطرنشان کرد: وزارت نفت در تلاش خود باید صادقانه عمل کند و حجم صادرات را افزایش دهد و از سازوکارهای موجود برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه