اخبار داغ

پیش بینی سقوط بهمن در جاده های کوهستانی البرز

پیش بینی سقوط بهمن در جاده های کوهستانی البرز
مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز با اعلام خبر ورود سامانه بارشی سرد به منطقه البرز مرکزی، از آماده باش دستگاه‌ های اجرایی استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، مهدی مهرور گفت: با توجه به اخطاریه هفتم اسفندماه  اداره کل هواشناسی استان، بررسی آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی از امروز چهارشنبه هشتم اسفند تا جمعه در منطقه البرز مرکزی است.
 
وی افزود: عمده بارش‌ها در بعضی ساعات به صورت برف و رعد و برق مربوط به امروز چهارشنبه هشتم اسفند و در ارتفاعات استان خواهد بود.
 
مهرور اظهار داشت: با توجه به مقادیر بارش‌ها، آب گرفتگی معابر شهری و در ارتفاعات و دامنه‌ها و جاده های کوهستانی ریزش سنگ و سقوط بهمن مورد انتظار است.
 
مدیر کل مدیریت بحران از دستگاه‌های اجرایی و اعضاء شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان‌ ها در خواست کرد ضمن حفظ آمادگی همچنین حضور در محل کار به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی تدابیر و تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.
 
وی تصریح کرد: اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه‌های محلی (استانی و شهرستانی) و مسئولین محلی برای ساکنین مناطق تحت تاثیر خصوصا کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه‌ها انجام پذیرد.
 
مهرور بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ ها، فنس‌ های فلزی و پهنه‌ های آبی و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ ها توسط شهروندان تاکید کرد.
 
مدیرکل مدیریت بحران بر لایروبی قنوات، رودخانه‌ ها، کانال‌ ها، انهار و زیر پل‌ ها و همچنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و برون شهری و خودداری از سفرهای غیرضروری در جاده‌ های کوهستانی و دامنه‌ های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ تاکید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
 
,
 
انتهای پیام/
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه