اخبار داغ

با هدف پیشبرد راهبرد مقابله با ایران و سوریه

طرح کنگره آمریکا برای به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان

طرح کنگره آمریکا برای به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان
در طرحی که هم در مجلس نمایندگان و هم در سنای آمریکا مطرح شده است، واشنگتن با هدف پیشبرد راهبرد مقابله با ایران و سوریه، سلطه رژیم اشغالگر صهیونیستی بر بلندی های جولان را به رسمیت خواهد شناخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در طرحی که هم در مجلس نمایندگان و هم در سنای آمریکا مطرح شده است، واشنگتن با هدف پیشبرد راهبرد مقابله با ایران و سوریه، سلطه رژیم اشغالگر صهیونیستی بر بلندی های جولان را به رسمیت خواهد شناخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در بخشی از نسخه سنای این طرح پیشنهادی آمده است: «این سیاست ایالات متحده خواهد بود... که حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان را به رسمیت بشناسد.»

,

بر اساس این طرح، هدف از مصوبه جدید، ضرورت روبه رو شدن با حقایق موجود در منطقه، از جمله مقابله با حضور ایران در سوریه است. این طرح پیشنهادی تصریح می کند، حفظ امنیت اسرائیل در برابر حملات از داخل سوریه و لبنان، بدون کنترل داشتن بر بلندی های جولان ممکن نخواهد بود.

,

پذیرش درخواست نتانیاهو از سوی پوتین/ دعوت بشار اسد از ظریف برای سفر به سوریه/ طرح کنگره آمریکا برای به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان/واکنش سید حسن نصرالله به دیدار بشار اسد با رهبر انقلاب

,

این طرح آمریکایی همچنین ادعا کرده است، ایران از جنگ سوریه برای تثبیت حضور بلند مدت نظامی خود در شامات با هدف حمله به رژیم صهیونیستی از طریق بلندی های جولان بهره برده است.

,

در جنگ شش روزه کشورهای عربی و اسرائیل در سال 1967، این رژیم بخش عمده‌ای از بلندی‌های جولان را به اشغال خود درآورد. اسرائیل در سال 1981 بلندی‌های جولان را ضمیمه قلمرو تحت اشغال خود کرد اما از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته نشد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه