اخبار داغ

گفتگو با هنرمند دف نواز و خواننده البرزی؛

از نوازندگی سازهای کوبه ای تا خوانندگی هنرمند البرزی

از نوازندگی سازهای کوبه ای تا خوانندگی هنرمند البرزی
«افشین خلج» حدود 30 سال در زمینه هنر و موسیقی «سازهای کوبه ای» فعالیت کرده و به قول خوش در آستانه بازنشستگی قرار دارد. او که نوازندگی تنبک و دف را از نوجوانی شروع کرده تاکنون شاگردان زیادی را آموزش داده که در جشنواره ها مقام های خوبی کسب کرده و اکنون آنها هم به کار آموزش مشغول هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، خلج علاوه بر نوازندگی در کار خوانندگی هم فعالیت دارد و علاوه بر خوانندگی« گنج غم عشق» و «عاشق دیوانه» اجرا های دیگری هم در تلوزیون البرز داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از تیتریک، خلج علاوه بر نوازندگی در کار خوانندگی هم فعالیت دارد و علاوه بر خوانندگی« گنج غم عشق» و «عاشق دیوانه» اجرا های دیگری هم در تلوزیون البرز داشته است., به نقل از تیتریک, تیتریک, خلج علاوه بر نوازندگی در کار خوانندگی هم فعالیت دارد و علاوه بر خوانندگی« گنج غم عشق» و «عاشق دیوانه» اجرا های دیگری هم در تلوزیون البرز داشته است., خلج علاوه بر نوازندگی در کار خوانندگی هم فعالیت دارد و علاوه بر خوانندگی« گنج غم عشق» و «عاشق دیوانه» اجرا های دیگری هم در تلوزیون البرز داشته است.,
 
,

 

از نوازندگی سازهای کوبه ای تا خوانندگی هنرمند البرزی

 

 

از دنیای سازهای کوبه ای برایمان بگویید.

 

در مورد سازهای کوبه ای صحبت های خیلی زیادی هست اما بدون شک ریتم، پایه و اساس موسیقی سازهای کوبه ای هستند. به دلیل نظم و ترتیبی که در سازهای کوبه ای وجود دارد هر نوازنده ای ابتدا باید آن را یاد بگیرد و بتواند آن را در خودش پرورش دهد و تقویت کند، به شکلی که نظم یکی از اصول زندگی اش باشد. در ملل مختلف و حتی ایران سازهای کوبه ای فراوانی داریم اما در کشور ما به دلایلی، در سازهای کوبه ای تنبک و دف نقش پررنگ تری دارند در حالی که سازهای کوبه ای متفاوتی در نقاط مختلف ایران داریم که هر کدام در جایگاه خود در مناطقی که پررنگ هستند بسیار تاثیرگذارند.

 

 

از شروع به نوازندگی و ورود به این هنر وحرفه بگویید.

 

نوازندگی را از دوران نوجوانی با تنبک شروع کردم و دف را نزد استاد بیژن زنگنه و استاد طیبی پور آموختم و دوره های آموزشی را با کمک استاد «بیژن کامکار» به اتمام رساندم. بعد از دوره های آموزشی و از سال 71 مشغول به تدریس شدم، با گروه های مختلفی به ویژه «گروه موسیقی مهرگان به سرپرستی حسن میرزاخانی» در کرج شروع به کار کردم. کنسرت های زیادی را در دهه 70 در کرج برگزار کردیم که کارهای سنتی و محلی بود و در جا و زمان خود به دلیل نوازندگان قوی، تنظیم خوب و اجراهای موفقی که داشت کار قوی به شمار رفت. در گروه های دیگری با استاد زنده یاد «جلال ذوالفنون» در چند آلبوم و اثر داشتیم. در کنسرت های خارجی و داخلی جشنواره های موسیقی زیادی شرکت کردم.

 

 

آیا خودتان هم گروه موسیقی دارید؟

 

بله از سال 80 گروهی را به نام «وندادمهر» با همکاری مهرزاد هویدا تاسیس کردم. از سال 80 تا 84 هر سال در کرج کنسرت های موفقی برگزار کردیم و کارها با توجه به کیفیتی که داشت خیلی مورد استقبال مردم بود. در این کنسرت ها هم نقش دف پررنگ تر شد، هم گروه نوازی دف بیشتر شناخته شد. این کنسرت ها با تلفیق دف وسازهای دیگر، اجرای ملودی های ناب عرفانی و خوانندگی شهرام میرجلالی انجام شد.

 

 

آیا درتهران هم کار می کنید؟

 

بله عمده فعالیت من در تهران است اول به دلیل پایتخت بودن و بعد به دلیل امکانات، سالن های استاندارد،استودیوهای صدابرداری حرفه ای که برای تمرین در تهران هست. در گروه دف نوازان جم که در آن مشغول هستم و کنسرت های بزرگی که در این گروه با سرپرستی رضا دربندی داشتیم به علت تعداد زیاد اعضا گروه تمرین در سالن های کوچک امکان پذیر نیست و همینطور به دلیل اجرای آن که به طور صحنه ای است مجبوریم همه تمرکز را در اجراهایی بگذاریم که در تهران با شرایط مناسب می توان انجام داد.اما با توجه به اینکه من اصالتا کرجی هستم و شروع فعالیتم در کرج بوده قلبا دوست دارم که در استان خودمان هم کنسرت و فعالیت بیشتری داشته باشیم.

 

 

 

دلایل موفقیت یک هنرمند را در چه می بینید؟

 

هر هنرمند محدودیت و توانایی هایی دارد که می تواند از آن استفاده کند اما همه چیز مربوط به هنرمند نیست و در عرصه هنر 3 ضلع هنرمند، مردم و ادارات دولتی متولی فرهنگ و هنر به ویژه اداره ارشاد نقش اساسی و تکمیلی دارند. من به عنوان یک هنرمند به ویژه در جوانی همیشه ذوق و تلاش داشتم که رزومه کاری من نشان دهنده آن تلاش هاست است. من در سال 78 به همراه دوستم رضا میرزاخانی 2 نفری کنسرت هم نوازی تنبک و دف را در سالن چمران برگزار کردیم و همه کارها از گرفتن مجوز تا تبلیغات و... را به تنهایی انجام دادیم.

 

 

نگاه مردم به موسیقی و حمایت های دولتی چه تغییری نسبت به گذشته دارد؟

 

مردم که ضلع دیگر موفقیت هنری هستند همیشه از موسیقی استقبال کردند اما امروزه با ذوق بیشتری فرزندان خود را در آموزشگاه ها برای آموزش حمایت می کنند و در مورد حمایت های دولتی، اگر زیرساخت های هنر فراهم و تعریف درستی از هنرمند برای آنها انجام شود با تغییرات مدیریتی در ارادات مشکل چندانی ایجاد نخواهد شد. و اگر نقش هنرمند، مردم و دولت به درستی تعریف شود می تواند باعث رشد هنر و هنرمندان هر شهر شود.

 

 

از کنسرت های خود در این سالها بگویید.

 

کنسرت های زیادی در این سال ها داشتم و با خواننده ها و گروه های خوبی کار کردم اما اکنون تمرکزم در 2 قسم است، یکی گروه «دف نوازان جم »که کنسرت های موفقی با خوانندگی «هژیر مهرافروز و داود آزاد» داشتیم که در تالار وحدت و حوزه هنری اجرا شده است. آخرین کنسرتی که داشتیم روزهای 13 و 14 بهمن امسال بود که به دلیل استقبال خوب از آن برای روز 6 اسفند نیز تمدید شد. کلیپ خوبی هم از این برنامه تهیه شد که به زودی در اختیار مردم هنردوست و علاقمند قرار می گیرد.

 

 

شما در خوانندگی هم فعالیت دارید، از چگونگی آن و کارهاتان بگویید.

 

از سال 80 در کنار نوازندگی می خواندم اما خوانندگی را کمی جدی تر با دوستانی که در زمینه صداسازی کار می کردند پیش بردم و گیتار را به عنوان سازی که لازمه خوانندگی بود در کنار آن ادامه دادم. چند کار اجرا کردم که « گنج غم عشق» و «عاشق دیوانه» از نمونه کارهایی است که در سال های قبل ضبط کردم و مورد استقبال قرار گرفت. در تلوزیون البرز هم چند اجرا داشتم.

 

 

ارتباط و نقش نوازندگی و خوانندگی با یکدیگر را بگویید.

 

خوانندگی از قرن ها پیش یکی از ارکان موسسیقی ماست اما خواننده سالاری نباید ارزش موسیقیدان را تحت تاثیر قرار دهد. نوازندگی و خوانندگی مکمل هم هستند و هر کسی که به این دو علاقمند باشد می تواند در نوع بینش، نگرش و رشد و شکوفایی کارش تاثیر مستقیم داشته باشد.

از نوازندگی سازهای کوبه ای تا خوانندگی هنرمند البرزی

 

 

به چه سبکی بیشتر علاقه دارید؟

 

به دلیل اینکه همیشه ژانرهای مختلفی از موزیک را گوش کردم به موسیقی که تلفیق شده باشد و بر اساس یک تعریف و زیرساخت مناسب، ملودی خوب، تنظیم زیبا و شعر پرمعنا باشد بیشتر علاقه دارم.

 

 

نظر شما در مورد جشنواره موسیقی امسال فجر در البرز چیست؟

 

امسال در جشنواره موسیقی فجر البرز از اساتید هنرمند استانی کمک گرفته شد و من از این موضوع خوشحال هستم. با حمایت های دولتی، استقبال مردم و حضور اساتید موسیقی استان که سالها در البرز زحمت کشیدند موسیقی البرز می تواند پررنگ تر شود.

 

 

از نوازندگی سازهای کوبه ای تا خوانندگی هنرمند البرزی


سخن پایانی؟

 

باید به هنر موسیقی نگاه ویژه ای شود، سه ضلع هنر، مردم و دولت که لازم و ملزوم یکدیگر هستند اگر با تعاریف زیرساختی مناسب پیش بروند بدون شک می توانند هنر شهر و استان را از قبل شکوفاتر کنند .

خدیجه ستارزاده - تیتریک

انتهای پیام/

 

,

 

,

از نوازندگی سازهای کوبه ای تا خوانندگی هنرمند البرزی

,

از نوازندگی سازهای کوبه ای تا خوانندگی هنرمند البرزی

, از نوازندگی سازهای کوبه ای تا خوانندگی هنرمند البرزی, از نوازندگی سازهای کوبه ای تا خوانندگی هنرمند البرزی,

 

,

 

,

از دنیای سازهای کوبه ای برایمان بگویید.

, از دنیای سازهای کوبه ای برایمان بگویید. , از دنیای سازهای کوبه ای برایمان بگویید. ,

 

,

در مورد سازهای کوبه ای صحبت های خیلی زیادی هست اما بدون شک ریتم، پایه و اساس موسیقی سازهای کوبه ای هستند. به دلیل نظم و ترتیبی که در سازهای کوبه ای وجود دارد هر نوازنده ای ابتدا باید آن را یاد بگیرد و بتواند آن را در خودش پرورش دهد و تقویت کند، به شکلی که نظم یکی از اصول زندگی اش باشد. در ملل مختلف و حتی ایران سازهای کوبه ای فراوانی داریم اما در کشور ما به دلایلی، در سازهای کوبه ای تنبک و دف نقش پررنگ تری دارند در حالی که سازهای کوبه ای متفاوتی در نقاط مختلف ایران داریم که هر کدام در جایگاه خود در مناطقی که پررنگ هستند بسیار تاثیرگذارند.

, در مورد سازهای کوبه ای صحبت های خیلی زیادی هست اما بدون شک ریتم، پایه و اساس موسیقی سازهای کوبه ای هستند. به دلیل نظم و ترتیبی که در سازهای کوبه ای وجود دارد هر نوازنده ای ابتدا باید آن را یاد بگیرد و بتواند آن را در خودش پرورش دهد و تقویت کند، به شکلی که نظم یکی از اصول زندگی اش باشد. در ملل مختلف و حتی ایران سازهای کوبه ای فراوانی داریم اما در کشور ما به دلایلی، در سازهای کوبه ای تنبک و دف نقش پررنگ تری دارند در حالی که سازهای کوبه ای متفاوتی در نقاط مختلف ایران داریم که هر کدام در جایگاه خود در مناطقی که پررنگ هستند بسیار تاثیرگذارند. , در مورد سازهای کوبه ای صحبت های خیلی زیادی هست اما بدون شک ریتم، پایه و اساس موسیقی سازهای کوبه ای هستند. به دلیل نظم و ترتیبی که در سازهای کوبه ای وجود دارد هر نوازنده ای ابتدا باید آن را یاد بگیرد و بتواند آن را در خودش پرورش دهد و تقویت کند، به شکلی که نظم یکی از اصول زندگی اش باشد. در ملل مختلف و حتی ایران سازهای کوبه ای فراوانی داریم اما در کشور ما به دلایلی، در سازهای کوبه ای تنبک و دف نقش پررنگ تری دارند در حالی که سازهای کوبه ای متفاوتی در نقاط مختلف ایران داریم که هر کدام در جایگاه خود در مناطقی که پررنگ هستند بسیار تاثیرگذارند. ,

 

,

 

,

از شروع به نوازندگی و ورود به این هنر وحرفه بگویید.

, از شروع به نوازندگی و ورود به این هنر وحرفه بگویید. , از شروع به نوازندگی و ورود به این هنر وحرفه بگویید. ,

 

,

نوازندگی را از دوران نوجوانی با تنبک شروع کردم و دف را نزد استاد بیژن زنگنه و استاد طیبی پور آموختم و دوره های آموزشی را با کمک استاد «بیژن کامکار» به اتمام رساندم. بعد از دوره های آموزشی و از سال 71 مشغول به تدریس شدم، با گروه های مختلفی به ویژه «گروه موسیقی مهرگان به سرپرستی حسن میرزاخانی» در کرج شروع به کار کردم. کنسرت های زیادی را در دهه 70 در کرج برگزار کردیم که کارهای سنتی و محلی بود و در جا و زمان خود به دلیل نوازندگان قوی، تنظیم خوب و اجراهای موفقی که داشت کار قوی به شمار رفت. در گروه های دیگری با استاد زنده یاد «جلال ذوالفنون» در چند آلبوم و اثر داشتیم. در کنسرت های خارجی و داخلی جشنواره های موسیقی زیادی شرکت کردم.

, نوازندگی را از دوران نوجوانی با تنبک شروع کردم و دف را نزد استاد بیژن زنگنه و استاد طیبی پور آموختم و دوره های آموزشی را با کمک استاد «بیژن کامکار» به اتمام رساندم. بعد از دوره های آموزشی و از سال 71 مشغول به تدریس شدم، با گروه های مختلفی به ویژه «گروه موسیقی مهرگان به سرپرستی حسن میرزاخانی» در کرج شروع به کار کردم. کنسرت های زیادی را در دهه 70 در کرج برگزار کردیم که کارهای سنتی و محلی بود و در جا و زمان خود به دلیل نوازندگان قوی، تنظیم خوب و اجراهای موفقی که داشت کار قوی به شمار رفت. در گروه های دیگری با استاد زنده یاد «جلال ذوالفنون» در چند آلبوم و اثر داشتیم. در کنسرت های خارجی و داخلی جشنواره های موسیقی زیادی شرکت کردم. , نوازندگی را از دوران نوجوانی با تنبک شروع کردم و دف را نزد استاد بیژن زنگنه و استاد طیبی پور آموختم و دوره های آموزشی را با کمک استاد «بیژن کامکار» به اتمام رساندم. بعد از دوره های آموزشی و از سال 71 مشغول به تدریس شدم، با گروه های مختلفی به ویژه «گروه موسیقی مهرگان به سرپرستی حسن میرزاخانی» در کرج شروع به کار کردم. کنسرت های زیادی را در دهه 70 در کرج برگزار کردیم که کارهای سنتی و محلی بود و در جا و زمان خود به دلیل نوازندگان قوی، تنظیم خوب و اجراهای موفقی که داشت کار قوی به شمار رفت. در گروه های دیگری با استاد زنده یاد «جلال ذوالفنون» در چند آلبوم و اثر داشتیم. در کنسرت های خارجی و داخلی جشنواره های موسیقی زیادی شرکت کردم. ,

 

,

 

,

آیا خودتان هم گروه موسیقی دارید؟

, آیا خودتان هم گروه موسیقی دارید؟ , آیا خودتان هم گروه موسیقی دارید؟ ,

 

,

بله از سال 80 گروهی را به نام «وندادمهر» با همکاری مهرزاد هویدا تاسیس کردم. از سال 80 تا 84 هر سال در کرج کنسرت های موفقی برگزار کردیم و کارها با توجه به کیفیتی که داشت خیلی مورد استقبال مردم بود. در این کنسرت ها هم نقش دف پررنگ تر شد، هم گروه نوازی دف بیشتر شناخته شد. این کنسرت ها با تلفیق دف وسازهای دیگر، اجرای ملودی های ناب عرفانی و خوانندگی شهرام میرجلالی انجام شد.

, بله از سال 80 گروهی را به نام «وندادمهر» با همکاری مهرزاد هویدا تاسیس کردم. از سال 80 تا 84 هر سال در کرج کنسرت های موفقی برگزار کردیم و کارها با توجه به کیفیتی که داشت خیلی مورد استقبال مردم بود. در این کنسرت ها هم نقش دف پررنگ تر شد، هم گروه نوازی دف بیشتر شناخته شد. این کنسرت ها با تلفیق دف وسازهای دیگر، اجرای ملودی های ناب عرفانی و خوانندگی شهرام میرجلالی انجام شد., بله از سال 80 گروهی را به نام «وندادمهر» با همکاری مهرزاد هویدا تاسیس کردم. از سال 80 تا 84 هر سال در کرج کنسرت های موفقی برگزار کردیم و کارها با توجه به کیفیتی که داشت خیلی مورد استقبال مردم بود. در این کنسرت ها هم نقش دف پررنگ تر شد، هم گروه نوازی دف بیشتر شناخته شد. این کنسرت ها با تلفیق دف وسازهای دیگر، اجرای ملودی های ناب عرفانی و خوانندگی شهرام میرجلالی انجام شد.,

 

,

 

,

آیا درتهران هم کار می کنید؟

, آیا درتهران هم کار می کنید؟ , آیا درتهران هم کار می کنید؟ ,

 

,

بله عمده فعالیت من در تهران است اول به دلیل پایتخت بودن و بعد به دلیل امکانات، سالن های استاندارد،استودیوهای صدابرداری حرفه ای که برای تمرین در تهران هست. در گروه دف نوازان جم که در آن مشغول هستم و کنسرت های بزرگی که در این گروه با سرپرستی رضا دربندی داشتیم به علت تعداد زیاد اعضا گروه تمرین در سالن های کوچک امکان پذیر نیست و همینطور به دلیل اجرای آن که به طور صحنه ای است مجبوریم همه تمرکز را در اجراهایی بگذاریم که در تهران با شرایط مناسب می توان انجام داد.اما با توجه به اینکه من اصالتا کرجی هستم و شروع فعالیتم در کرج بوده قلبا دوست دارم که در استان خودمان هم کنسرت و فعالیت بیشتری داشته باشیم.

, بله عمده فعالیت من در تهران است اول به دلیل پایتخت بودن و بعد به دلیل امکانات، سالن های استاندارد،استودیوهای صدابرداری حرفه ای که برای تمرین در تهران هست. در گروه دف نوازان جم که در آن مشغول هستم و کنسرت های بزرگی که در این گروه با سرپرستی رضا دربندی داشتیم به علت تعداد زیاد اعضا گروه تمرین در سالن های کوچک امکان پذیر نیست و همینطور به دلیل اجرای آن که به طور صحنه ای است مجبوریم همه تمرکز را در اجراهایی بگذاریم که در تهران با شرایط مناسب می توان انجام داد.اما با توجه به اینکه من اصالتا کرجی هستم و شروع فعالیتم در کرج بوده قلبا دوست دارم که در استان خودمان هم کنسرت و فعالیت بیشتری داشته باشیم. , بله عمده فعالیت من در تهران است اول به دلیل پایتخت بودن و بعد به دلیل امکانات، سالن های استاندارد،استودیوهای صدابرداری حرفه ای که برای تمرین در تهران هست. در گروه دف نوازان جم که در آن مشغول هستم و کنسرت های بزرگی که در این گروه با سرپرستی رضا دربندی داشتیم به علت تعداد زیاد اعضا گروه تمرین در سالن های کوچک امکان پذیر نیست و همینطور به دلیل اجرای آن که به طور صحنه ای است مجبوریم همه تمرکز را در اجراهایی بگذاریم که در تهران با شرایط مناسب می توان انجام داد.اما با توجه به اینکه من اصالتا کرجی هستم و شروع فعالیتم در کرج بوده قلبا دوست دارم که در استان خودمان هم کنسرت و فعالیت بیشتری داشته باشیم. ,

 

,

 

,

 

,

دلایل موفقیت یک هنرمند را در چه می بینید؟

, دلایل موفقیت یک هنرمند را در چه می بینید؟ , دلایل موفقیت یک هنرمند را در چه می بینید؟ ,

 

,

هر هنرمند محدودیت و توانایی هایی دارد که می تواند از آن استفاده کند اما همه چیز مربوط به هنرمند نیست و در عرصه هنر 3 ضلع هنرمند، مردم و ادارات دولتی متولی فرهنگ و هنر به ویژه اداره ارشاد نقش اساسی و تکمیلی دارند. من به عنوان یک هنرمند به ویژه در جوانی همیشه ذوق و تلاش داشتم که رزومه کاری من نشان دهنده آن تلاش هاست است. من در سال 78 به همراه دوستم رضا میرزاخانی 2 نفری کنسرت هم نوازی تنبک و دف را در سالن چمران برگزار کردیم و همه کارها از گرفتن مجوز تا تبلیغات و... را به تنهایی انجام دادیم.

, هر هنرمند محدودیت و توانایی هایی دارد که می تواند از آن استفاده کند اما همه چیز مربوط به هنرمند نیست و در عرصه هنر 3 ضلع هنرمند، مردم و ادارات دولتی متولی فرهنگ و هنر به ویژه اداره ارشاد نقش اساسی و تکمیلی دارند. من به عنوان یک هنرمند به ویژه در جوانی همیشه ذوق و تلاش داشتم که رزومه کاری من نشان دهنده آن تلاش هاست است. من در سال 78 به همراه دوستم رضا میرزاخانی 2 نفری کنسرت هم نوازی تنبک و دف را در سالن چمران برگزار کردیم و همه کارها از گرفتن مجوز تا تبلیغات و... را به تنهایی انجام دادیم. , هر هنرمند محدودیت و توانایی هایی دارد که می تواند از آن استفاده کند اما همه چیز مربوط به هنرمند نیست و در عرصه هنر 3 ضلع هنرمند، مردم و ادارات دولتی متولی فرهنگ و هنر به ویژه اداره ارشاد نقش اساسی و تکمیلی دارند. من به عنوان یک هنرمند به ویژه در جوانی همیشه ذوق و تلاش داشتم که رزومه کاری من نشان دهنده آن تلاش هاست است. من در سال 78 به همراه دوستم رضا میرزاخانی 2 نفری کنسرت هم نوازی تنبک و دف را در سالن چمران برگزار کردیم و همه کارها از گرفتن مجوز تا تبلیغات و... را به تنهایی انجام دادیم. ,

 

,

 

,

نگاه مردم به موسیقی و حمایت های دولتی چه تغییری نسبت به گذشته دارد؟

, نگاه مردم به موسیقی و حمایت های دولتی چه تغییری نسبت به گذشته دارد؟ , نگاه مردم به موسیقی و حمایت های دولتی چه تغییری نسبت به گذشته دارد؟ ,

 

,

مردم که ضلع دیگر موفقیت هنری هستند همیشه از موسیقی استقبال کردند اما امروزه با ذوق بیشتری فرزندان خود را در آموزشگاه ها برای آموزش حمایت می کنند و در مورد حمایت های دولتی، اگر زیرساخت های هنر فراهم و تعریف درستی از هنرمند برای آنها انجام شود با تغییرات مدیریتی در ارادات مشکل چندانی ایجاد نخواهد شد. و اگر نقش هنرمند، مردم و دولت به درستی تعریف شود می تواند باعث رشد هنر و هنرمندان هر شهر شود.

, مردم که ضلع دیگر موفقیت هنری هستند همیشه از موسیقی استقبال کردند اما امروزه با ذوق بیشتری فرزندان خود را در آموزشگاه ها برای آموزش حمایت می کنند و در مورد حمایت های دولتی، اگر زیرساخت های هنر فراهم و تعریف درستی از هنرمند برای آنها انجام شود با تغییرات مدیریتی در ارادات مشکل چندانی ایجاد نخواهد شد. و اگر نقش هنرمند، مردم و دولت به درستی تعریف شود می تواند باعث رشد هنر و هنرمندان هر شهر شود. , مردم که ضلع دیگر موفقیت هنری هستند همیشه از موسیقی استقبال کردند اما امروزه با ذوق بیشتری فرزندان خود را در آموزشگاه ها برای آموزش حمایت می کنند و در مورد حمایت های دولتی، اگر زیرساخت های هنر فراهم و تعریف درستی از هنرمند برای آنها انجام شود با تغییرات مدیریتی در ارادات مشکل چندانی ایجاد نخواهد شد. و اگر نقش هنرمند، مردم و دولت به درستی تعریف شود می تواند باعث رشد هنر و هنرمندان هر شهر شود. ,

 

,

 

,

از کنسرت های خود در این سالها بگویید.

, از کنسرت های خود در این سالها بگویید., از کنسرت های خود در این سالها بگویید.,

 

,

کنسرت های زیادی در این سال ها داشتم و با خواننده ها و گروه های خوبی کار کردم اما اکنون تمرکزم در 2 قسم است، یکی گروه «دف نوازان جم »که کنسرت های موفقی با خوانندگی «هژیر مهرافروز و داود آزاد» داشتیم که در تالار وحدت و حوزه هنری اجرا شده است. آخرین کنسرتی که داشتیم روزهای 13 و 14 بهمن امسال بود که به دلیل استقبال خوب از آن برای روز 6 اسفند نیز تمدید شد. کلیپ خوبی هم از این برنامه تهیه شد که به زودی در اختیار مردم هنردوست و علاقمند قرار می گیرد.

, کنسرت های زیادی در این سال ها داشتم و با خواننده ها و گروه های خوبی کار کردم اما اکنون تمرکزم در 2 قسم است، یکی گروه «دف نوازان جم »که کنسرت های موفقی با خوانندگی «هژیر مهرافروز و داود آزاد» داشتیم که در تالار وحدت و حوزه هنری اجرا شده است. آخرین کنسرتی که داشتیم روزهای 13 و 14 بهمن امسال بود که به دلیل استقبال خوب از آن برای روز 6 اسفند نیز تمدید شد. کلیپ خوبی هم از این برنامه تهیه شد که به زودی در اختیار مردم هنردوست و علاقمند قرار می گیرد. , کنسرت های زیادی در این سال ها داشتم و با خواننده ها و گروه های خوبی کار کردم اما اکنون تمرکزم در 2 قسم است، یکی گروه «دف نوازان جم »که کنسرت های موفقی با خوانندگی «هژیر مهرافروز و داود آزاد» داشتیم که در تالار وحدت و حوزه هنری اجرا شده است. آخرین کنسرتی که داشتیم روزهای 13 و 14 بهمن امسال بود که به دلیل استقبال خوب از آن برای روز 6 اسفند نیز تمدید شد. کلیپ خوبی هم از این برنامه تهیه شد که به زودی در اختیار مردم هنردوست و علاقمند قرار می گیرد. ,

 

,

 

,

شما در خوانندگی هم فعالیت دارید، از چگونگی آن و کارهاتان بگویید.

, شما در خوانندگی هم فعالیت دارید، از چگونگی آن و کارهاتان بگویید. , شما در خوانندگی هم فعالیت دارید، از چگونگی آن و کارهاتان بگویید., ,

 

,

از سال 80 در کنار نوازندگی می خواندم اما خوانندگی را کمی جدی تر با دوستانی که در زمینه صداسازی کار می کردند پیش بردم و گیتار را به عنوان سازی که لازمه خوانندگی بود در کنار آن ادامه دادم. چند کار اجرا کردم که « گنج غم عشق» و «عاشق دیوانه» از نمونه کارهایی است که در سال های قبل ضبط کردم و مورد استقبال قرار گرفت. در تلوزیون البرز هم چند اجرا داشتم.

, از سال 80 در کنار نوازندگی می خواندم اما خوانندگی را کمی جدی تر با دوستانی که در زمینه صداسازی کار می کردند پیش بردم و گیتار را به عنوان سازی که لازمه خوانندگی بود در کنار آن ادامه دادم. چند کار اجرا کردم که « گنج غم عشق» و «عاشق دیوانه» از نمونه کارهایی است که در سال های قبل ضبط کردم و مورد استقبال قرار گرفت. در تلوزیون البرز هم چند اجرا داشتم. , از سال 80 در کنار نوازندگی می خواندم اما خوانندگی را کمی جدی تر با دوستانی که در زمینه صداسازی کار می کردند پیش بردم و گیتار را به عنوان سازی که لازمه خوانندگی بود در کنار آن ادامه دادم. چند کار اجرا کردم که « گنج غم عشق» و «عاشق دیوانه» از نمونه کارهایی است که در سال های قبل ضبط کردم و مورد استقبال قرار گرفت. در تلوزیون البرز هم چند اجرا داشتم. ,

 

,

 

,

ارتباط و نقش نوازندگی و خوانندگی با یکدیگر را بگویید.

, ارتباط و نقش نوازندگی و خوانندگی با یکدیگر را بگویید. , ارتباط و نقش نوازندگی و خوانندگی با یکدیگر را بگویید. ,

 

,

خوانندگی از قرن ها پیش یکی از ارکان موسسیقی ماست اما خواننده سالاری نباید ارزش موسیقیدان را تحت تاثیر قرار دهد. نوازندگی و خوانندگی مکمل هم هستند و هر کسی که به این دو علاقمند باشد می تواند در نوع بینش، نگرش و رشد و شکوفایی کارش تاثیر مستقیم داشته باشد.

, خوانندگی از قرن ها پیش یکی از ارکان موسسیقی ماست اما خواننده سالاری نباید ارزش موسیقیدان را تحت تاثیر قرار دهد. نوازندگی و خوانندگی مکمل هم هستند و هر کسی که به این دو علاقمند باشد می تواند در نوع بینش، نگرش و رشد و شکوفایی کارش تاثیر مستقیم داشته باشد. , خوانندگی از قرن ها پیش یکی از ارکان موسسیقی ماست اما خواننده سالاری نباید ارزش موسیقیدان را تحت تاثیر قرار دهد. نوازندگی و خوانندگی مکمل هم هستند و هر کسی که به این دو علاقمند باشد می تواند در نوع بینش، نگرش و رشد و شکوفایی کارش تاثیر مستقیم داشته باشد. ,
از نوازندگی سازهای کوبه ای تا خوانندگی هنرمند البرزی
, از نوازندگی سازهای کوبه ای تا خوانندگی هنرمند البرزی , از نوازندگی سازهای کوبه ای تا خوانندگی هنرمند البرزی,

 

,

 

,

به چه سبکی بیشتر علاقه دارید؟

, به چه سبکی بیشتر علاقه دارید؟ , به چه سبکی بیشتر علاقه دارید؟ ,

 

,

به دلیل اینکه همیشه ژانرهای مختلفی از موزیک را گوش کردم به موسیقی که تلفیق شده باشد و بر اساس یک تعریف و زیرساخت مناسب، ملودی خوب، تنظیم زیبا و شعر پرمعنا باشد بیشتر علاقه دارم.

, به دلیل اینکه همیشه ژانرهای مختلفی از موزیک را گوش کردم به موسیقی که تلفیق شده باشد و بر اساس یک تعریف و زیرساخت مناسب، ملودی خوب، تنظیم زیبا و شعر پرمعنا باشد بیشتر علاقه دارم. , به دلیل اینکه همیشه ژانرهای مختلفی از موزیک را گوش کردم به موسیقی که تلفیق شده باشد و بر اساس یک تعریف و زیرساخت مناسب، ملودی خوب، تنظیم زیبا و شعر پرمعنا باشد بیشتر علاقه دارم. ,

 

,

 

,

نظر شما در مورد جشنواره موسیقی امسال فجر در البرز چیست؟

, نظر شما در مورد جشنواره موسیقی امسال فجر در البرز چیست؟ , نظر شما در مورد جشنواره موسیقی امسال فجر در البرز چیست؟ ,

 

,

امسال در جشنواره موسیقی فجر البرز از اساتید هنرمند استانی کمک گرفته شد و من از این موضوع خوشحال هستم. با حمایت های دولتی، استقبال مردم و حضور اساتید موسیقی استان که سالها در البرز زحمت کشیدند موسیقی البرز می تواند پررنگ تر شود.

, امسال در جشنواره موسیقی فجر البرز از اساتید هنرمند استانی کمک گرفته شد و من از این موضوع خوشحال هستم. با حمایت های دولتی، استقبال مردم و حضور اساتید موسیقی استان که سالها در البرز زحمت کشیدند موسیقی البرز می تواند پررنگ تر شود. , امسال در جشنواره موسیقی فجر البرز از اساتید هنرمند استانی کمک گرفته شد و من از این موضوع خوشحال هستم. با حمایت های دولتی، استقبال مردم و حضور اساتید موسیقی استان که سالها در البرز زحمت کشیدند موسیقی البرز می تواند پررنگ تر شود. ,

 

,

 

,
از نوازندگی سازهای کوبه ای تا خوانندگی هنرمند البرزی
,
از نوازندگی سازهای کوبه ای تا خوانندگی هنرمند البرزی
, از نوازندگی سازهای کوبه ای تا خوانندگی هنرمند البرزی , از نوازندگی سازهای کوبه ای تا خوانندگی هنرمند البرزی,


سخن پایانی؟

,
, سخن پایانی؟ , سخن پایانی؟ ,

 

,

باید به هنر موسیقی نگاه ویژه ای شود، سه ضلع هنر، مردم و دولت که لازم و ملزوم یکدیگر هستند اگر با تعاریف زیرساختی مناسب پیش بروند بدون شک می توانند هنر شهر و استان را از قبل شکوفاتر کنند .

, باید به هنر موسیقی نگاه ویژه ای شود، سه ضلع هنر، مردم و دولت که لازم و ملزوم یکدیگر هستند اگر با تعاریف زیرساختی مناسب پیش بروند بدون شک می توانند هنر شهر و استان را از قبل شکوفاتر کنند . , باید به هنر موسیقی نگاه ویژه ای شود، سه ضلع هنر، مردم و دولت که لازم و ملزوم یکدیگر هستند اگر با تعاریف زیرساختی مناسب پیش بروند بدون شک می توانند هنر شهر و استان را از قبل شکوفاتر کنند . ,

خدیجه ستارزاده - تیتریک

انتهای پیام/

, خدیجه ستارزاده - تیتریک

انتهای پیام/
, خدیجه ستارزاده - تیتریک

انتهای پیام/
, خدیجه ستارزاده - تیتریک , خدیجه ستارزاده - تیتریک , خدیجه ستارزاده - تیتریک ,
,
,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه