اخبار داغ

در خطبه های نمازجمعه شهرستانهای آذربایجان غربی مطرح شد؛

مدیران حاضر در مراسم رقص مختلط دختران و پسران «عزل» یا «توبیخ» شوند/ بی توجهی مسئولان به معصیت را برنمی‌تابیم/بازرسی ها و نظارت بر بازار و تولیدکنندگان تشدید شود

مدیران حاضر در مراسم رقص مختلط دختران و پسران «عزل» یا «توبیخ» شوند/ بی توجهی مسئولان به معصیت را برنمی‌تابیم/بازرسی ها و نظارت بر بازار و تولیدکنندگان تشدید شود
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

مدیران حاضر در مراسم رقص مختلط دختران و پسران “عزل” یا “توبیخ” شوند/ بی توجهی مسئولان به معصیت را برنمی‌تابیم

, مدیران حاضر در مراسم رقص مختلط دختران و پسران “عزل” یا “توبیخ” شوند/ بی توجهی مسئولان به معصیت را برنمی‌تابیم, مدیران حاضر در مراسم رقص مختلط دختران و پسران “عزل” یا “توبیخ” شوند/ بی توجهی مسئولان به معصیت را برنمی‌تابیم,

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه، اظهار داشت: گناه و معصیت در رمان و مکان مختلف تفاوت دارد. اینکه اقدام نادرست و معصیت را در محیط عمومی نمایش دهند این بر تمام جامعه اثرگذار است.
وی، افزود: معصیت مسئول موجب عذاب چند برابر می‌شود. باید در این خصوص دقت شود و مسئولان مربوط در اقداماتشان دقت کنند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، در خصوص حواشی جشنواره موسیقی غرب کشور در بوکان، عنوان کرد: رقص محلی در برابر مسوولان توسط نوجوانان به سن بلوغ رسیده آن‌هم بدون حجاب چه مفهومی دارد؟ این‌ها چه جوابی در محضر الهی خواهند داشت؟
وی، گفت: این قابل قبول نیست و موجب آبروریزی است. باید در این زمینه تجدید نظر کنند.
حجت‌الاسلام قریشی، تاکید کرد: از استاندار می‌خواهم به عنوان مسئول اجرایی استان توبیخ، عزل یا هر برخورد مناسب و مورد انتظار دیگری را انجام دهد.
وی، افزود: هم افرادی که این کودکان را آورده‌اند و هم مسئولان حاضر باید توبه و تجدیدنظر کنند و با آن‌ها برخورد شود.
امام جمعه ارومیه، بیان داشت: محلی که این اقدام انجام شده باید توسط مسئولان بسته شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، با اشاره به بیانات رهبری در درس خارج فقه و تاکید بر اینکه نباید یاس و ناامیدی در جامعه باشد، گفت: نشاط به مفهوم رقاصی نیست و نباید این مفهوم را تداعی کند.
وی، افزود: نشاط به معنی امید، تحرک،پرکاری و حوصله در اقدام است.
حجت الاسلام قریشی، ابراز داشت: برخی چنین تفکر دارند که کنسرت و کارناوال به مفهوم نشاط است در حالی که حل مشکل مردم و به خصوص فقرا نشاط اصلی است.
وی، گفت: مسئولان اجرایی، قضایی و نمایندگان باید در راستای حل مشکل مردم گام بردارند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، در بخش دیگری از سخنان خود، با تاکید بر اینکه جایگاه بانوان در جامعه باید حفظ شود و این‌طور نباشد که برای افتتاح آرایشگاه زنانه و دعوت از بازیگر خانم بنر و پوستر در سطح شهر منتشر شود، اذعان داشت: مسئولان مربوطه مشخص نیست چه کاری انجام می‌دهند. این اقدامات نتیجه تفکر غربی است که باید مسئولان عذرخواهی کرده و توبه کنند.
وی، با اشاره به در پیش رو بودن روز احسان و نیکوکاری، خاطرنشان کرد: در آستانه عید نوروز با کمک به فقرا و ایتام در این زمینه مشارکت کنیم و اندکی از سختی زندگی این عزیزان را جبران کنیم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

بازرسی ها و نظارت بر بازار و تولیدکنندگان تشدید شود/ همه باید به دور از شعار در راستای عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب گام بردارند

, بازرسی ها و نظارت بر بازار و تولیدکنندگان تشدید شود/ همه باید به دور از شعار در راستای عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب گام بردارند, بازرسی ها و نظارت بر بازار و تولیدکنندگان تشدید شود/ همه باید به دور از شعار در راستای عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب گام بردارند,

حجت الاسلام و المسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری و توصیه های ایشان خطاب به مردم، مسئولان و جوانان، اظهار کرد:بیانیه گام دوم انقلاب، منشور راهبری و نقشه راهی کاملا عملیاتی است که باید از سوی مدیران و مسئولان اجرایی و به ویژه جوانان پیاده شود.

,

امام جمعه میاندوآب افزود: هریک از مسئولان باید به تناسب حوزه کاری و تخصصی خود نسبت به پیاده سازی این بیانیه اقدام کنند.

,

وی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب باید حرکت های کاربردی و عملیاتی را مدنظر قرار داشته باشیم، گفت: باید شعار را کنار گذاشت و به دنبال حرکت های عملیاتی بود.

,

حسن زاده با تاکید بر فتح قله های علم و دانش، تصریح کرد: باید در راه رسیدن به قله های دانش و عبور از مرزهای کنونی دانش تلاش  کرده و از روش های نوین و تقویت رشته های مهم و مفید در سطح مدارس و دانشگاه ها گام برداریم.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه باید به دنبال علم آموزی، مهارت آموزی نیز تقویت شود، اظهار کرد: در این زمینه لازم است تا به علوم و توسعه دانشگاه های علمی و کاربردی و رشته های فنی و حرفه ای باید توسعه یابد.

,

وی با اشاره به اینکه پشت میزنشینی نداریم، افزود: جوانان باید در کنار علم آموزی به دنبال مهارت آموزی باشند و به علم همراه با فناوری به صورت کاربردی توجه کنیم.

,

حسن زاده با بیان اینکه دولت متورم شده است، گفت: اداره ای که با کمتر از ۲۰ نفر می تواند اداره شود، هم اکنون ۶۵ نفر حقوق بگیر دارد.

,

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه گام دوم انقلاب یعنی روان سازی اقتصاد و ایجاد اشتغال، اظهار کرد: همه مسئولان باید به آن توجه جدی داشته باشند و در راستای عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب گام بردارند.

,

وی  با انتقاد از عدم بازرسی و نظارت مناسب و با تاکید بر اینکه بازرسی ها و نظارت باید جدی تر و تشدید شود، تصریح کرد: کاهش حجم موادخوراکی و تنقلات و یا کاهش وزن چانه نان هیچ توجیهی ندارد.

,

حسن زاده اظهار کرد: همه از کمبود بازرسی و نظارت حرف می زنند و این چیزی است که همه حتی خود دولت نیز بر آن تاکید دارند.

,

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه نباید اجازه گله مندی مردم را بدهیم، گفت: باید بازرسی ها و نظارت بر بازار و تولیدکنندگان تشدید شود.

,

وی با اشاره به اینکه مردم نیز باید مراعات حال همدیگر را داشته باشند، تصریح کرد: گام دوم انقلاب یعنی بیداری، بصیرت و هوشیاری و معنویت و باید از دست همدیگر بگیریم و هر کجا و در هر مسئولیتی هستیم برای رعایت حق الناس و توسعه اقتصادی تلاش کنیم.

,

حسن زاده با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و آغاز هفته احسان و نیکوکاری، گفت: در آستانه عید نوروز، نیازمندان چشم امید به یاری مردم دارند و باید از نیازمندان دستگیری کنیم.

,

امام جمعه میاندوآب افزود: نیاز به همیاری و همکاری خیرین و مردم در کمک رسانی به نیازمندان و مستمندان داریم و هرچه که می توانیم باید در این را گام برداریم.

,

وی با اشاره به روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی، اظهار کرد: باید شعار “هر میاندوآبی، یک درخت” را در این شهر عملیاتی کرده و پیشنهاد می کنم که برای هفته منابع طبیعی هر میاندوآبی، یک درخت بکارد.

,

باید تا می توانیم از کالاهای تولید داخل استفاده کنیم

, باید تا می توانیم از کالاهای تولید داخل استفاده کنیم, باید تا می توانیم از کالاهای تولید داخل استفاده کنیم,

حجت الاسلام والمسلمین میرزا قربان بابایی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به انواع شرک گفت: شرک 2 نوع است که یکی شرک جلی و دیگری شرک خفی.

,

وی تصریح کرد: شرک خفی خطرناک تر بوده و از آن می توان به تحقیر و منت گذاشتن بر دیگران اشاره کرد.

,

وی اظهار کرد: پروردگار عالم فرموده اند، همانطوری که من نعمت ها را بدون منت عطا می کنم شما هم اگر به کسی کمک کردید منت نگذارید.

,

امام جمعه موقت پلدشت با اشاره به سپری شدن گام اول انقلاب افزود: به لطف خداوند گام اول انقلاب سپری شد و زحمات زیادی کشیده و شهدای زیادی را در این مسیر تقدیم شد.

,

به گفته وی استکبار طی این 40 سال هر چه دشمنی می توانست بر علیه کشورمان کرد ولی به لطف خداوند نتوانست به نتیجه ای برسد.

,

بابایی با اشاره به امنیت و اقتدار کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اینکه اقتدار و امنیت پایدار را در کشورمان تامین کرده است، امنیت برخی کشورها را نیز تامین کرده است.

,

وی تصریح کرد: دشمن که از محور امنیت نتوانست اقدامی کند در تلاش برای وارد کردن فشار از محور اقتصادی است.

,

وی با تاکید بر حمایت از تولید داخلی اظهار کرد: باید تا می توانیم از تولید داخلی استفاده و درست مصرف کنیم.

,

خطیب نماز جمعه افزود: هیچ مشکلی در خصوص مواد و کالاهای اساسی در کشور نداریم و این حرف هایی هم که در این مورد مطرح می شود در واقع تلاش های دشمن برای جنگ روانی است.

,

بابایی با اشاره به 14 اسفند روز احسان و نیکو کاری گفت: باید تا می توانیم شادی را در بین خود و همنوعان تقسیم کنیم.

,

امام جمعه موقت پلدشت افزود: 15 اسفند روز درختکاری بوده و یکی از کارهایی که باقیات و صالحات است کاشت درخت است.

,

اتحاد و همدلی مسئولان خنثی کننده توطئه دشمنان است

, اتحاد و همدلی مسئولان خنثی کننده توطئه دشمنان است, اتحاد و همدلی مسئولان خنثی کننده توطئه دشمنان است,

حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی امروز در خطبه‌های این هفته نماز عبادی و سیاسی جمعه سلماس اظهار کرد: کمیته‌امداد امام‌خمینی(ره) با دستور امام(ره) در ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ در راستای تحقق محرومیت‌زدایی تشکیل شده و این نهاد جز پربرکت‌ترین نهاد‌ها است.

,

وی افزود: از خانواده‌های معزا و مردم سلماس درخواست داریم از استفاد‌ه‌کردن از گل و تابلو در مجالس پرهیز کنند چراکه هزینه‌های گزافی را به‌همراه دارد و بهتر است که هزینه‌های آن در کمک به محرومان شهرستان صرف شود.

,

خطیب‌ جمعه ‌سلماس در ادامه با اشاره به ۱۵ اسفند روز درختکاری و آغاز هفته‌ منابع‌طبیعی گفت: فضای‌سبز موجود در سلماس کم بوده و هر ایرانی باید در سال یک درخت بکارد و این موضوع باید در سلماس بیش‌تر مورد توجه قرارگیرد.

,

وی ادامه داد: خدمت به مردم مجاهدت در راه خدا بوده و مسؤولان باید خدمت کردن به محرومان و قشر ضعیف جامعه را در اولویت کاری خود قرار دهند.

,

موسوی خاطرنشان کرد: وحدت و همدلی مردم عامل موفقیت در مقابل تمامی توطئه‌ها بوده و هیچ قدرتی توانایی آسیب‌رساندن به این نظام را ندارد.

,

وی افزود: مسؤولان باید در نماز‌جمعه شرکت کنند چراکه نمازجمعه نماز عادی نبوده و مباحث مختلفی در آن ارائه می‌شود.

,

امام‌جمعه سلماس با اشاره به بیانیه گام دوم مقام‌معظم‌رهبری اظهار کرد: اتحاد مردم و دولت عامل تحقق بیانیه گام دوم رهبری بوده و این بیانیه باید از سوی مدیران، مسؤولان و جوانان کشور پیاده‌سازی شود.

,

سفر بشاراسد قدردانی سوریه از ایران را نشان می‌دهد

, سفر بشاراسد قدردانی سوریه از ایران را نشان می‌دهد, سفر بشاراسد قدردانی سوریه از ایران را نشان می‌دهد,

حجت الاسلام عیسی برادری امروز در خطبه نماز جمعه تکاب، سفر بشار اسد به ایران و دیدار با مقام معظم رهبری را حامل پیام مهم عنوان کرد و افزود: با توجه به شروع سفرهای خارجی بشار اسد که در دیدار اول به ایران سفر کرده، ضمن بیان شکست دشمن در سرنگونی دولت سوریه، قدردانی این دولت از ایران را بخاطر حمایت‌های انجام شده، نشان می‌دهد.

,

وی به سالروز انعقاد معاهده پاریس اشاره و تصریح کرد: این معاهده در سال 1235 بین ایران و انگلستان منعقد و باعث تفکیک و جدایی افغانستان از ایران شد و نمونه‌ای از دسیسه‌های انگلیس به شمار می‌رود.

,

امام جمعه تکاب به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مداحان در هفته گذشته اشاره کرد و ادامه داد: مداح و ذاکر باید انقلابی باشد تا بتواند با شعر و لحن خوب، مفاهیم انقلاب را منتقل کند و از آنجایی که یکی از اهداف انقلاب، جامعه سالم و امن است هیات‌ها می‌توانند با ایجاد نشاط و انرژی معنوی باعث ایجاد چنین جامعه‌ای شوند.

,

وی افزود: هیات‌های مذهبی در تحکیم بنیان خانواده تاثیر گذار هستند و باید با شعر و مداحی به پدر و مادرها خط بدهند و باعث ایجاد انس و الفت خانواده‌ها شوند.

,

برادری بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود در جمع مداحان از ازدواج دیر هنگام و سفید ابراز نارضایتی و هیات‌های مذهبی را به بیان حیا و عفت در جامعه و تشویق جوانان به ازدواج به موقع ترغیب کرد.

,

وی با بیان اینکه لازمه مقابله با توطئه دشمنان پاکی و طهارت است، گفت: هیات‌های مذهبی با معنوی‌سازی جوانان می‌توانند برای مبارزه با دسیسه‌های دشمن به یاری نیروهای متعهد و انقلابی بشتابند.

,

امام جمعه تکاب بیانیه گام دوم انقلاب را دارای گستره وسیع خواند و ادامه داد: به موضوع معنویات و ایثار و از خود گذشتگی در این بیانیه اشاره شده و توجه به موضوع مادر در همین راستا است و احترام به مادر از معنویات محسوب می‌‌شود و قدردانی مردان از زنان خود نیز باعث افزایش روحیه معنوی خانواده‌ها و جامعه خواهد شد.

,

وی افزود: سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و روز احسان و نیکوکاری در هفته جاری قرار دارد و از آنجایی که در آستانه عید نوروز هستیم و با توجه به مسائل معیشتی و فشار اقتصادی باید هم به خانواده‌هایی که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند و هم آنهایی که شرایط عضویت در این دو مجموعه را ندارند، کمک بیشتری شود و با حضور پر رنگ در جشن نیکوکاری در این امر خداپسندانه سهیم شویم.

,

برادری ادامه داد: امسال عید را ساده و کنترل شده برپا کنیم تا برخی خانواده‌ها که شرایط مالی مناسبی ندارند، بتوانند در کنار ما عید بگیرند.

,

وی به روز درخت‌کاری اشاره کرد و گفت: از عموم مردم دعوت می‌کنم که به بحث درخت‌کاری توجه کنند و به یاد داشته باشیم منابع طبیعی سرمایه مهمی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه