اخبار داغ

بازیگر پیشکسوت عرصه تئاتر:

با توجه به دستمزدهای پائین ترجیح می دهم کم کار باشم /تئاتر ایران نیازمند بازنگری است

با توجه به دستمزدهای پائین ترجیح می دهم کم کار باشم /تئاتر ایران نیازمند بازنگری است
افسر اسدی بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر کشورمان گفت : برخی افراد سینمای ایران را آنقدر گنگ کرده اند که ارزیابی آن را با مشکل مواجه کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، شهرستان بیجار از تاریخ ۸ لغایت ۱۰ اسفند میزبان اولین جشنواره استانی تئاتر ماه-وتار بود که حضور افسر اسدی بازیگر پیشکسوت عرصه سینما و تئاتر کشور بعنوان یکی از داوران این جشنواره بهانه خوبی شد تا با این بازیگر نام آشنای کشورمان گفت و گوی صمیمانه داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,


افسر اسدی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، با بیان اینکه فعلا پروژه ای در دست ندارم، افزود: در چند مدت اخیر پیشنهادهای زیادی در عرصه تلویزیون و سینما داشته ام ، اما با توجه به دستمزدهای خیلی پایین ترجیح می دهم کم کار باشم .

,
, کُردتودی، ,

 

,


این بازیگر در خصوص وضعیت سینمای ایران گفت : هر چند سینما را می توان در یک چارچوب ساده تعریف کرد ، اما با توجه به دست های که در کار است آنقدر مسائل گنگ و پیچیده شده که ارزیابی آن را با مشکل مواجه کرده و بهتر است افرادی که خودشان دستی بر آتش دارند این وضعیت را ارزیابی کنند.

,
,

 

,


بازیگر پیشکسوت عرصه تئاتر کشور ادامه داد : برخی هنرمندان عرصه تئاتر استان ها فکر می کنند وضعیت تئاتر پایتخت گُل و بلبل است ، در حالیکه اینطور نیست و با ضعفی که موجود است با امکانات شهرستان خیلی فاصله ندارد.

,
,

 

,


این بازیگر با تاکید هنرمندان کردستانی در عرصه تئاتر خوب درخشیده اند، گفت : با رسیدگی و گذاشتن امکانات بیشتر در اختیار گروه های هنری تئاتر، موجب میل و انگیزه و کارهای فاخر تر می شود.

,
,

 

,


وی تصریح کرد: اتحاد و همبستگی هنرمندان شهرستان بیجار برایم قابل ستایش است و برای بار اول جشنواره خوبی برگزار کردند.

,
,

 

,

امکانات اندک پایتخت در تئاتر دست کمی از شهرستان ها ندارد

,

 

,

افسر اسدی از داوران نخستین جشنواره تئاتر استانی ماه – وتار ضمن اشاره به این موضوع در پاسخ به تصویر و ارزیابی خود از تئاتر استان کردستان گفت : تئاتردر کردستان احساس می کنم به سمت جشنواره محوری حرکت می کند و این یعنی تئاتر  بی سرانجامی که در عرض سال برگزار می‌شود و هنرجویان و هنرمندان نو پا  با عشق و تحمل سختی های بسیار آثارشان را به نمایش می‌گذارند و امید فراوانی به کسب موفقیت دارند و متاسفانه گاهی رقابت های مفید و سازنده جای خود را به بغض ها و نارضایتی می دهند.

,

 

,


وی در پاسخ به شاخصه های  تئاتر پایتخت در مقایسه با شاخص های تئاتر در شهرستان ها نیز تصریح نمود : خیلی من تفاوت نمی بینم و برخلاق تصورهنرمندان در شهرستان ها  امکانات پایتخت هم چندان چشم نواز نیست و و با ضعف جدی روبرو است و  با امکانات شهرستان ها خیلی تفاوت ندارد.

,
,

 

,


وی افزود : گروه‌های تئاتری پایتخت نیز همان دوندگی ها و گاها یاس و ناامیدی ها را احساس می کنند وگویی تئاتر و فعالیت در آن  در کشور راهی پر پیچ و خم دارد.

,
,

 

,


اسدی در پاسخ به دلایل کم کاری در حوزه تئاتر نیز گفت : خوب تئاتر یک مقوله بسیار مهم است و بر اساس شرایط در این حوزه نیز فعال می باشم و  سال گذشته در نمایش سهروردی نوشته و کارگردانی آقای شکرخداگودرزی حضور داشتم .

,
,

 

,


وی در پاسخ به راهکار خود برای توجه جدی تر به تئاتر نیمه جان در شهرستان ها نیز گفت : در شرایط موجود در کنار تلاش هنرمندان  فقط باید دعا گرد تا ان شاء ا... تحولی در این عرصه را شاهد باشیم .

,
,

 

,


وی در پاسخ به اینکه جشنواره وتار برای بهتر دیده شدن در دوره های آتی خود به چه چیزی نیاز دارد گفت : مهمترین موضوع در فعالیت های تأثیرگذار توجه به بخش بودجه ای و اقتصادی آن است و  تئاتر هم از این مقوله جدا نیست و قطعا برای بهتر دیده شدن و ارتقای کیفیت نیازمند بودجه و اعتبارات خاص  را دارد تا بتواند ضمن آموزش هنرمندان به مقوله تولید های تأثیرگذار نیز بپردازد .

,
,

 

,


لازم به توضیح است، افسر اسدی متولد ۲۶ دی ماه سال ۱۳۳۶ و دارای لیسانس کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است و از سال ۱۳۵۸ موقعی که دانشجو بوده با کار تله تئاتر " نقاشی روی چوب" به کارگردانی مرحوم شیبانی فعالیت خود را آغاز کرده است.

,
,

 

,

انتهای پیام/‌

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه