اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

دولت برای اجرای اقتصاد مقاومتی هیچ گامی برنداشته است/تفکر غیرانقلابی بزرگترین مانع پیشرفت کشور

دولت برای اجرای اقتصاد مقاومتی هیچ گامی برنداشته است/تفکر غیرانقلابی بزرگترین مانع پیشرفت کشور
کارشناس مسائل سیاسی گفت: دولت در مدت شش سال اخیر، هیچ گامی برای اجرای اقتصاد مقاومتی برنداشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجواد یاری، کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار دیار آفتاب؛ در پاسخ به سوالی مبنی بر کم کاری های وزارت نفت در رابطه با دور زدن تحریم های ظالمانه گفت: ظرفیت هایی موجود کشور در حوزه نفت و گاز بسیار گسترده است؛ به طوری که حدود ۷ درصد از این منابع در اختیار ما است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی با بیان اینکه ایران یک درصد جمعیت جهان را دارد که با توجه به ظرفیت‌های موجود بایستی نزدیک به ۶۰۰ میلیون نفر در کشور بتوانند در رفاه کامل زندگی کنند، افزود: حال چرا این موضوع اتفاق نمی افتد؟

,

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص اجرای سیاست‌های اقتصادمقاومتی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیاناتشامن و به خصوص در بیانیه «گام دوم انقلاب» به ظرفیت های گسترده کشور اشاره و بر استفاده بهینه از آن ها تأکید کرده اند. و در همین راستا طی ۸ سال گذشته اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده‌اند که اصل این تفکر اقتصادی به یک جمله «از ظرفیت های داخلی که شامل منابع انسانی بی نظیر و منابع طبیعی زیر زمینی است استفاده شود» خلاصه می شود.

,

دولت برای اجرای اقتصاد مقاومتی هیچ گامی برنداشته است

, دولت برای اجرای اقتصاد مقاومتی هیچ گامی برنداشته است, دولت برای اجرای اقتصاد مقاومتی هیچ گامی برنداشته است,

این استاد دانشگاه اظهار کرد: با اینکه بارها شاهد بوده ایم رهبری تأکید داشته اند که نگاه ها باید معطوف به داخل باشد و از نگاه به بیرون پرهیز شود و نگاهتان را از کشورهای استعمارگر و سلطه گر به شرق تغییر دهید که حداقل نگاه استعماری و ارباب رعیتی نداشته باشند ولی دولت در مدت شش سال اخیر، هیچ گامی برای اجرای اقتصاد مقاومتی برنداشته است.

,

یاری در ادامه با تاکید بر اینکه تاکنون دولت کوچکترین گام موثری برای ارتباط با شرق برنداشته است، گفت: حتی کشورهایی مثل روسیه، چین، هند، ونزوئلا بارها برای سرمایه گذاری در ایران اعلام آمادگی کرده اند ولی متأسفانه این جریان کوچکترین اهمیتی به این موضوعات نداده است.

,

زیرمیز زدن توتال؛ نتیجه اشتباه اعتماد به غرب

, زیرمیز زدن توتال؛ نتیجه اشتباه اعتماد به غرب, زیرمیز زدن توتال؛ نتیجه اشتباه اعتماد به غرب,

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: وزیر نفت به شرکت توتال با آن سابقه بدِ جاسوسی که دارد، دوباره اعتماد می کند و واقعا جای سوال است که با وجود اینکه می داند شرکت چینی با شرایط بهتری و حتی شرکت های داخلی کار می کنند، چه سِری بین اینها وجود دارد که کار را به شرکت فرانسوی که سابقه جاسوسی و عهد شکنی دارد می‌سپارند و بدون هیچگونه تعهدی با آنها وارد معامله می شوند؟ نتیجه را هم که دیدیم این شرکت عهدشکن سر بزنگاه ما را تنها می گذارد.

,

وی ادامه داد: ما امروز مشکلمان دقیقا همین جمله حضرت امام(ره) است که می فرمایند: ما از شر رضاخان و پسرش راحت شدیم ولی بعید می دانیم ملت ایران به این زودی ها از شر تحصیل یافته گان و تربیت شدگان غرب نجات پیدا کنند.

,

یاری تصریح کرد: ظرفیت ها به طور مثال در حوزه نفت و گاز بی شمار است و جالب اینجاست زمانی که نیروهای انقلابی پالایشگاه خلیج فارس را راه اندازی می کنند، همین جریان پز سیاسی خود را می گیرد در حالیکه عرضه چنین کارهای گسترده ای را ندارند.

,

جریان غرب‌گرا به جای تکیه بر توان داخلی به غرب دل خوش کرده‌اند

, جریان غرب‌گرا به جای تکیه بر توان داخلی به غرب دل خوش کرده‌اند, جریان غرب‌گرا به جای تکیه بر توان داخلی به غرب دل خوش کرده‌اند,

وی افزود: این جریان از نوع تفکرات ارباب رعیتی است که خودشان و مردمشان را به عنوان رعیت و غرب استعمارگر و استکبار را به عنوان ارباب پذیرفته اند، لذا در سایر حوزه ها نیز این تفکر وجود دارد.

,

این استاد دانشگاه توضیح داد: به طور مثال ۵۰ درصد ارز برای واردات محصولات دامی و کشاورزی از کشور خارج می شود در حالی‌که استان‌های شمالی کشور ظرفیت تأمین تمام نیازهای دامی و کشاورزی کل خاورمیانه را دارند.

,

یاردی ادامه داد: کشوری مثل هلند کوچکتر از دو استان شمالی کشور است ولی دو برابر درآمد نفتی ما را از فروش محصولات کشاورزی کسب می‌کند یا کشوری مثل روسیه در صادرات زالو بیشتر از درآمد نفت ما ارز وارد کشور می کند.

,

وی افزود: متأسفانه این تفکر خطرناکی که امام(ره) نسبت به آن هشدار دادند، امروز در صنعت نفت، کشاورزی، وزارت صنایع و مجموع کل دولت چنبره زده است و اینکه می بینیم مشکلات هم حل نمی شود، به این دلیل است که امیدی به حل مشکلات ندارند و به خاطر آن هم تعداد زیادی از وزرا را جابه جا کرده اند ولی در نهایت نه تنها تغییر خاصی ایجاد نشد بلکه اوضاع بدتر هم شد.

,

تفکر غیرانقلابی بزرگترین مانع پیشرفت کشور 

, تفکر غیرانقلابی بزرگترین مانع پیشرفت کشور , تفکر غیرانقلابی بزرگترین مانع پیشرفت کشور ,

یاری تأکید کرد: برای حل مشکلات باید تفکر غیر انقلابی، غربی و اسلام آمریکایی از مدیریت کشور بیرون برود، این تفکر مانع پیشرفت کشور شده است و ملت ایران نباید دلخوش این تفکر، برای حل مشکلات باشند کما اینکه تجربه ای از این تفکر در امتیاز دادن به غرب و عاید نشدن چیزی برای کشور وجود دارد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: مهمترین راهکار برای ریشه کن کردن این جریان از مدیریت کشور این است که مردم تغییرات را در انتخابات رقم بزنند؛ کارهای کوتاه مدت راه را به جایی نخواهند برد.

,

وی خاطرنشان کرد: جریان های انقلابی هشدارهای مکرری نسبت به تصویب قراردادهای استعماری دادند و به تعبیری از مجلس بارها مطالبه کردند ولی نتیجه ای نداد. تغییرات در کشور تنها از طریق انتخابات انجام می شود و رسانه ها باید کمک کنند که مردم به این درک استراتژیک برسند و همانگونه که حضرت امام راحل فرمودند به غرب گرایان و سرمایه داران اعتمادی نکنند و به آن ها رأی ندهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه