اخبار داغ

یاداشت؛

لردگان، شهری در انتظار بیداری!

لردگان، شهری در انتظار بیداری!
لردگان امروز متاسفانه با مشکلات زیادی روبه رو است که نیازمند نگرش همگانی برای پیشرفت و توسعه است بدین ترتیب باید برای همیشه از این خواب زمستانی طولانی بیدار شد و از پنجره دیگری به آینده این شهر نگاه کرد ...
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از جهانبین نیوز؛ شکل گیری توسعه و پیشرفت در سطح خرد از روستا تا یک شهر و در سطح کلان یک کشور همواره یکی از خواسته های مهم هر جامعه ای بوده است. معمولا وقتی سخن از توسعه و پیشرفت می شود نوعی پیشرفت و توسعه همه جانبه به ذهن متبادر می شود. آرمان شهروندان هر جامعه ای نیز توسعه و پیشرفت در همه سطوح است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛,
در طول سال های اخیر یکی از دغدغه های مهم مردم شهرستان لردگان نیز مسئله توسعه و پیشرفت در سطوح مختلف بوده است. اگر چه با بررسی خواسته ها و مطالبات مردم این شهرستان کاملاً مشخص می شود که رفع این دغدغه ها و انجام درخواست ها کار غیر ممکنی نیست بلکه مجموعه ای از مطالبات به حق بوده که در عین حال از پیش پا افتاده ترین خواسته ها برای شهروندان یک منطقه محسوب می شود.

انجام تمامی ضعف های این شهرستان تنها نیازمند مدیریت سالم، نظارت ویژه و اراده جمعی است که در چارچوب کاملاً قانونی شکل خواهد گرفت. بدین ترتیب در اینجا دو وظیفه متقابل شکل می گیرد، وظیفه اول مدیریت سالم که بر عهده تمامی افراد مسئول در سازمان و نهادهای اداری شهرستان است و وظیفه دوم یعنی نظارت ویژه و اراده جمعی که کاملاً بر عهده مردم شهرستان قرار دارد به خصوص که این وظیفه دوم از مورد اول اهمیت بیشتری دارد.

در واقع افزایش نقش مؤثر مردم در جامعه یکی از مهمترین تحولات پس از انقلاب اسلامی ایران بوده که علاوه بر اینکه چنین حقی را برای مردم قائل شده بلکه انتظار دارد مطالبه گری و حساسیت مردم نسبت به وضعیت اداری و سازمانی جامعه خود نیز گسترش پیدا کند و مسئله انتخابات شورای شهر و نماینده مجلس نیز به عنوان مهمترین ابزار برای رسیدن به این هدف مطرح شده است.

بنابراین ما با یک "سیستم کاملاً مسئول" مواجه هستیم بدین مفهوم که شهرستان لردگان همانند یک سیستم ( سیستم مسئول یا سیستم غیر مسئول)، می باشد که وجود هر گونه خلل در هر قسمتی ممکن است کل سیستم را با اختلال و ضعف مواجه کند مسئله ای که امروزه کاملاً در این شهرستان نمود پیدا کرده است و نشان داده که سیستم موجود در وضعیت تعادل قرار ندارد (سیستم غیرمسئول)، که نتیجه چنین سیستم نامنظمی به هیچ وجه نمی تواند پیشرفت و توسعه باشد، به عبارتی نتیجه این سیستم نارضایتی متقابل خواهد بود به این صورت که هر دو طرف (مردم و مسئولین)، به جای انجام وظایف خود، در برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت و نگرش منفی نسبت به یکدیگر دارند.

 چنین وضعیتی جز پسرفت نتیجه ای ندارد، اما راه حل این مسئله از بین بردن سیستم موجود نیست بلکه درمان چنین سیستم بیماری است.

 لردگان امروز متاسفانه با مشکلات زیادی روبه رو است که نیازمند نگرش همگانی برای پیشرفت و توسعه است بدین ترتیب باید برای همیشه از این خواب زمستانی طولانی بیدار شد و از پنجره دیگری به آینده این شهر نگاه کرد خصوصا که با افزایش مهاجرت از روستاها و حتی شهرستان های همجوار به لردگان با افزایش جمعیت رو به رو خواهیم بودکه نیازمند برنامه ریزی و تصمیمات ویژه ای می باشد.

 مطمئنن در سال های آینده این شهرستان در سطوح سیاسی، اقتصادی، اجتماعی-فرهنگی و امنیتی با چالش های فراوانی مواجه خواهد بود که انتظار می رود هم مردم و هم مسئولین تلاش بیشتری برای آینده بهتر این شهرستان داشته باشند.

 ایجاد یک سیستم مسئول، متعادل و منظم برای رسیدن به پیشرفت و توسعه نیازمند چشمان بیدار، تصمیم های عقلانی و اراده جمعی است مهمترین ابزار رسیدن به این امر عبرت گرفتن از تجربه های تلخ گذشته به خصوص تعصبات طایفه ای و رقابت های فامیلی مخرب که در دنیای امروز به جز اینکه امری زشت و غیرعقلانی محسوب می شود هیچگونه جایگاهی ندارد.

مهمترین هدف در یک شهرستان پیشرفت و توسعه متناسب با شرایط آن شهرستان است بدین ترتیب این یک امر انسانی بوده که توجه به سرمایه گذاری در بخش نیروهای انسانی را به شدت نشان می دهد بنابراین در شهرستانی همانند لردگان توجه به زیرساخت های اجتماعی – فرهنگی می بایست در اولویت قرار بگیرد زیرا شهروندان آگاه و متکی بر عقلانیت سازنده یک جامعه توسعه یافته و پیشرفته خواهند بود.

نویسنده: محمدرضا عسکری ارمندی
 
انتهای پیام/
 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه