اخبار داغ

کارشناس سیاسی:

دیدار بشار اسد با مقام معظم رهبری به منزله پیروزی محور مقاومت بود/ شرکت‌های ایرانی ساختن سوریه را انجام دهند

دیدار بشار اسد با مقام معظم رهبری به منزله پیروزی محور مقاومت بود/ شرکت‌های ایرانی ساختن سوریه را انجام دهند
کارشناس سیاسی، سفر بشار اسد به ایران و دیدار با مقام معظم رهبری را به منزله پیروزی محور مقاومت بیان کرد و گفت: عدم دخالت ما در سوریه یعنی خالی‌گذاشتن میدان و فضا برای داعش و اتفاقاتی که اگر می‌افتاد بسیار خطرناک بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مصطفی موسوی‌نژاد کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌و‌گو با خاورستان، در خصوص سفر بشار اسد رئیس جمهور سوریه به ایران و دیدار با مقام معظم رهبری، اظهار کرد: برخی، اتفاقات در سوریه را بهار عربی تعبیر کردند تا به مقاصد خود برسند که متأسفانه تا حدودی موفق شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

 

,

وی در خصوص باقی‌ماندن بشار اسد و حکومت سوریه افزود: درست است که بشار اسد و حکومت سوریه دارای نواقصی نیز بود اما در مجموع حکومت سوریه دارای محور مقاومت بود.

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این‌که رفتن بشار اسد در آن روزهای بحرانی سوریه به معنای حاکم‌شدن داعش بر منطقه بود گفت: جمهوری اسلامی ایران به بشار اسد قول حمایت را داد به شرطی که در برخی از ساختارهای خود تغییراتی دهد و او نیز این را پذیرفت.

,

 

,

موسوی‌نژاد خاطرنشان کرد: از سوی دیگر دشمنان کمربند خود را بسته بودند تا از طریق داعش منطقه را ناامن کنند و ما نیز شاهد آن وقایع بودیم.

,

 

,

وی سفر بشار اسد به ایران و دیدار با مقام معظم رهبری را به منزله پیروزی محور مقاومت بیان کرد و افزود: عدم دخالت ما در سوریه یعنی خالی‌گذاشتن میدان و فضا برای داعش و اتفاقاتی که اگر می‌افتاد بسیار خطرناک بود.

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: امروز روزی است که شکست داعش اعلام شده و بیشتر نقاط سوریه پاکسازی شده است.

,

 

,

موسوی‌نژاد با بیان این‌که امروز روز ساختن سوریه است اظهار کرد: ایران باید بخش عظیمی از این ساخت‌و‌سازها را برعهده گیرد و شرکت‌های ایرانی برای کسب درآمد از این فرصت استفاده کنند.

,

 

,

وی افزود: ما در راه خدا و در راه محور مقاومت به این کشور کمک کردیم اما این درست نیست که اکنون بازار سوریه به دست کشوری همچون ترکیه بیفتد که هم‌دست داعش بود و به همین جهت بازار سوریه باید در دست کشور حمایت کننده از آن بیفتد.

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی درباره پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: در قرآن کریم به عدم‌تبعیت از استکبار و شیطان سفارش شده است و این عدم‌تبعیت را جهاد کبیر نامیده است و امروز ولایت فقیه ولایت خداست و پیروی از آن پیروی از خداست.

,

 

,

موسوی‌نژاد با اشاره به برنامه دشمن در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: برنامه دشمن در مقابل محور مقاومت در سال‌های گذشته به سمت سرپنجه‌های محور مقاومت یعنی لبنان و فلسطین بود اما امروزه به بازوی محور مقاومت یعنی سوریه و عراق زده‌اند تا خون‌رسانی در این محور را قطع کنند.

,

 

,

وی با بیان این‌که امروز محور مقاومت با قدرتی چند برابر به کار خود ادامه می‌دهد تأکید کرد: امروز لشکریانی از ایران، پاکستان، افغانستان، لبنان، سوریه و عراق آماده در مرزهای اسرائیل هستند.

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی افزود: امروز اسرائیل از نزدیک‌شدن نیروهای مقاومت به مرزهای خود هراس دارد.

,

 

,

موسوی‌نژاد بیان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی و تدابیر مقام معظم رهبری این اتفاقات رخ داده است و حضور ما در منطقه دارای برکات زیادی بوده است.

,

 

,

وی تأکید کرد: سوریه یکی از بندرگاه‌های خود را در اختیار ایران قرار داده است و اجازه صادرات به تمام نقاط دنیا را به ایران داده است.

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این‌که می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم تصریح کرد: می‌توانیم با یک راه‌آهن از خلیج فارس و دریای عمان و با عبور از عراق و سوریه به دریا مدیترانه و از آن سمت به دریای خزر وصل کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه