اخبار داغ

در آیین افتتاحیه «پویش اجتماعی پیشگیری از مصرف ماده مخدر گل» مطرح شد:

مقابله با معضل اعتیاد همت همگانی می‌طلبد‌/اراک دومین شهر دارای سکونتگاه‌های غیر رسمی کشور

مقابله با معضل اعتیاد همت همگانی می‌طلبد‌/اراک دومین شهر دارای سکونتگاه‌های غیر رسمی کشور
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: تنها نسخه شفابخش مقابله با مواد مخدر همیت همگانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی روز شنبه در آیین افتتاحیه پویش اجتماعی پیشگیری از مصرف ماده مخدر گل در اراک گفت: ماده مخدر یک پدیده دیرینه است که از گذشته، بشریت با آن مواجه بوده و انسان ها در معرض آسیب آن قرار داشته اند که انتهایی هم نمی توان برای آن در نظر گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

اکرمی عنوان کرد: امروزه با انواع و اقسام مواد مخدر مواجه‌ایم و این مسئله تبدیل به یک تهدید جدی شده است و باید این تهدید جدی را به اطلاع مردم رساند.

,

وی ادامه داد: اگر پذیرفتیم که گسترش مواد مخدر تهدید است، آن وقت می توانیم خودمان را آماده برخورد با آن کنیم. از طرفی انسان هایی که احساس مسئولیت اجتماعی می کنند نباید منتظر بمانند تا شیاطین این حوزه، به اهداف خود برسند.

,

همیت همگانی نسخه شفابخش مقابله با مواد مخدر

, همیت همگانی نسخه شفابخش مقابله با مواد مخدر, همیت همگانی نسخه شفابخش مقابله با مواد مخدر,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: باید آستین همت را بالا زد و در موقعیت های اجتماعی مختلف به سمت همیت همگانی حرکت کنیم و بدانیم که تنها نسخه شفابخش مقابله با مواد مخدر همیت همگانی است و همه باید وارد این عرصه شوند.

,

وی افزود: سودجویان در این عرصه با حساب و کتاب دقیق وارد شده اند و این می طلبد که ما نیز همت هوشمندانه داشته باشیم و با همت هوشمندانه جامعه را واکسینه کنیم.

,

اکرمی خاطر نشان کرد: ماده مخدر گل فرزندان ما را هدف قرار داده است و اگر همگان وارد عرصه شوند موفقیت به دست خواهد آمد.

,

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر اراک:

, رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر اراک:,

اراک دومین شهر دارای سکونتگاه‌های غیر رسمی کشور 

, اراک دومین شهر دارای سکونتگاه‌های غیر رسمی کشور , اراک دومین شهر دارای سکونتگاه‌های غیر رسمی کشور ,

مرتضی سورانه رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلاشنهر اراک نیز در این همایش گفت: هدف اصلی ما مدیریت یک پارچه شهر است و مطمئنا مدیریت یکپارچه، با همدلی و همراهی بین نهادهای متولی و مسئول اتفاق می افتد.

,

سورانه آسیب انحرافات جنسی به ویژه برای کودکان و زنان، با اولویت سکونتگاه های غیر رسمی را به عنوان اولین آسیب اجتماعی مطرح شده در آمارها برشمرد و ادامه داد: طلاق، خشونت علیه کودکان و زنان، فرار از منزل به ویژه برای دختران کم سن و سال، کودکان کار و خیابانی، خودکشی، دسترسی آسان به فضای مجازی برای کودکان، بی بند و باری اخلاقی و عدم پایبندی به موازین اخلاقی، اعتیاد و سرقت به ترتیب 10 آسیب اول آمارهای منتشره هستند که محوریت بیشتر این آسیب ها سکونت گاه‌های غیر رسمی یا همان مناطق حاشیه ای است.

,

وی عنوان کرد: امروز باید پرسید آیا مدیریت شهری برای انسان ارزش قائل می شود؟ امروز انسان، محور شهر است یا برج ها، پل ها یا آسفالت و غیره؟ کجای شهر برای انسان ارزش قائل شده ایم؟

,

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اخلاق و معنویت را لازمه حرکت جامعه به سوی مدینه فاضله دانست و افزود: چرا از اخلاق و معنویت فاصله می گیریم؟ چرا زیرساخت های جامعه معنوی را فراهم نمی کنیم؟ امروز باید مدیریت اخلاق محور حاکم باشد تا آسیبها به حداقل برسد و به سمت جامعه آرمانی حرکت کنیم.

,

وی بیشترین آمار سکونت‌گاه های غیررسمی کشور را مختص به اراک و تبریز دانست و تصریح کرد: میانگین کشوری در این حوزه 11 درصد است که تبریز با 24 درصد و اراک با 21 درصد به ترتیب در رتبه های اول و دوم قرار دارند.

,

سورانه ضمن بیان اینکه زاویه و جهت فعالیت ها باید به سمت سکونتگاه های غیر رسمی برود، خاطرنشان کرد: با ایجاد نشاط و آزادی مدیریت شده در جامعه می توان، از نشاط های کاذب جلوگیری کرد.

,

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان مرکزی:

, معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان مرکزی:,

اطلاع رسانی؛ اصلی ترین راه پیشگیری از مواد مخدر

, اطلاع رسانی؛ اصلی ترین راه پیشگیری از مواد مخدر, اطلاع رسانی؛ اصلی ترین راه پیشگیری از مواد مخدر,

امینی، معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان مرکزی در این همایش با بیان اینکه براساس آمار و اطلاعات به دست آمده، نوع مواد مخدر مصرفی در بین مصرف کنندگان تغییر کرده است، گفت: در بررسی های سال 94 به این نتیجه رسیدیم که «گل» در حال حاضر به عنوان دومین ماده پر مصرف مطرح است.

,

امینی بیان کرد: امروز ماده مخدر «گل» جوانان و نوجوانان را نشانه رفته است تا نسل آینده را ناکام بگذارد.

,

وی سیستم اطلاع رسانی قوی را یکی از راه های پیشگیری عنوان کرد و افزود: باید اطلاع رسانی در یک وسعت عظیم صورت بگیرد و بدانیم که مطئنا فعالیت های پیشگیری هزینه ای کم تر از فعالیت های مقابله ای دارد.

,

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: هیچ گونه پروتکل درمانی برای «گل» شناخته نشده و نکته حائز اهمیت این است که این ماده مخدر به سرعت از مرحله مصرف تبدیل به اعتیاد می شود.

,

وی حضور اتوبوس های سیار در سطح شهر، استقرار اکیپ های مرتبط، نصب پوستر در اتوبوس ها و تاکسی ها و ایجاد اپلیکیشن «به باش» را گوشه ای از فعالیت های اداره کل بهزیستی استان در راستای اطلاع رسانی و پیشگیری از آسیبهای این ماده مخدر عنوان کرد.

,

گفتنی است در قالب این پویش اجتماعی، با همکاری اداره کل بهزیستی استان مرکزی و سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری اراک و سمن های مرتبط با موضوع مواد مخدر به مدت یک هفته در خیابان های شهر اراک و از طریق فضای مجازی اطلاع رسانی لازم در رابطه با ماده مخدر گل به مردم صورت خواهد گرفت.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه